26 січня у світі відзначають Міжнародний день митника, в Австралії – День Австралії, в Індії – День республіки, а в Україні – День працівника Державної аудиторської служби. нагадує, які історичні події відбулися 26 січня в Україні та світі.
У 1244 році історичні хроніки вперше згадали назву поселення Берлін.
У 1564-му, 460 років тому, під час Лівонської війни Велике князівство Литовське у битві на Улі зірвало наступ Московського царства.

У 1788 році британський капітан Артур Філіп підняв британський прапор над затокою Порт-Джексон та заснував Сідней – перше європейське поселення в Австралії.
У 1875-му в США запатентовано першу у світі бормашину, яка працювала від електричних батарей.
У 1886 році німецький конструктор Карл Бенц отримав патент на триколісний автомобіль із двигуном внутрішнього згоряння. За 7 років він збудував чотириколісний автомобіль.
У 1918-му більшовики штурмували та окупували Київ.
У 1930 році партія «Індійський національний конгрес» прийняла Декларацію незалежності Індії.
У 1945-му радянські війська зайняли польське місто Освенцім і звільнили вцілілих в'язнів концтабору Аушвіц. Після закінчення Другої світової війни СРСР аж до 1949 року використовував Аушвіц як радянський концтабір.
У 1983-му світ побачила програма електронних таблиць Lotus 1-2-3, яка сприяла революції у бухгалтерських обчисленнях.
У 1997 році на президентських виборах у Чечні після першої російсько-чеченської війни з перевагою у 65% голосів переміг Аслан Масхадов.
У 2001-му у Чорному морі під час рейсу Стамбул – Євпаторія затонув український теплохід «Пам'ять Меркурія». На борту перебували 54 пасажири та члени команди.
Колишнє гідрографічне судно 1965 року випуску у 1995-му було викуплене компанією «Сата», переобладнане та зафрахтоване туристичною фірмою «Алан-тур» для популярних «човникових» рейсів.
Катастрофа, за офіційними даними, сталася через перевантаження судна майже вдвічі тюками та баулами «човників» на палубі. Щонайменше 20 людей загинули, 5 зникли безвісти, включаючи сина власника судна.
Команда не встигла подати сигнал SOS: радист у шлюпці весь час тримав у руках увімкненим маяк космічної системи порятунку КОСПАС-САПСАТ, проте його сигнал ніхто не прийняв.
Перші повідомлення про катастрофу надійшли тільки за два дні, коли судно «Віктор Лебедєв» за 150 км від Севастополя знайшло у морі рятувальний пліт з «Пам’яті Меркурія» з 14 людьми, 8 з яких вже були мертвими. Теплохід «Герої Севастополя» підібрав у морі ще 23 потерпілих з двох надувних плотів, теплохід «Омега» врятував 3 осіб з плоту та підібрав 6 трупів з перевернутої шлюпки. У рятувальній операції МНС України були задіяні 9 суден, пошуково-рятувальний літак АН-24 і вертоліт Чорноморського флоту. Загалом було врятовано 32 потерпілих, які майже дві доби провели у воді за температури 6-8 градусів, без їжі та води.
Суд за звинувачення капітана судна Леоніда Пономаренка тривав 11 років. Попри те, що Пономаренко ще у 2001 році зізнався у порушенні маршруту – старий теплохід під його командуванням йшов не повз західного узбережжя Чорного моря, а навпростець через море, – капітана визнали невинним у загибелі пасажирів і команди та втраті вантажу. Судно та вантаж не були застраховані. Рідні загиблих не отримали й близько 7,6 млн грн компенсації від власника судна компанії «Сата» і фрахтувальника «Алан-тур».
Катастрофа змусила Мінтранс України запровадити ліцензування пасажирських та вантажних перевезень морським та річковим транспортом, розробити жорсткі правила контролю безпеки суден, дозволи у портах на вихід та прибуття суден та правила рятувальних робіт.