Facebook Pixel

Як програмісти та бізнес допоможуть протистояти змінам клімату

Євген Мартинович
керівник IBM Global Business Services в Україні

Про те, чому корпоративна відповідальність у питаннях захисту екології тепер не просто тренд, а необхідність, і як програмування може допомогти у розв'язанні проблем зміни клімату.


До чого призводять зміни клімату

Лісові пожежі в Австралії 2019-2020 рр. вчені вже назвали наслідками глобальної зміни клімату. Стихійний вогонь спалив понад 11 млн гектарів лісів, чагарників і парків – це приблизно дві території Хорватії.

За кілька місяців після початку пожеж в Австралії пройшов найсильніший за останні 30 років дощ, який загасив вогонь, але спровокував повені. Ці стихійні лиха – лише декілька прикладів того, як природа реагує на зміни клімату.

QuoteЛюди готові навіть змінювати свої звички, щоб допомогти природі.

Проблеми екології стосуються кожної людини на планеті. Наприклад, сортувати сміття вже не просто бажано, а необхідно. Згідно зі звітом Global Risks Report 2020 на Всесвітньому економічному форумі, вперше за десять років, коли проводилися дослідження, усі п'ять головних глобальних ризиків стали екологічними.

Чому корпоративна відповідальність є важливою у захисті екології

Бізнес суттєво впливає на екологію і може як нашкодити, так і допомогти навколишньому середовищу.

У бізнес-середовищі сьогодні все частіше говорять про корпоративну відповідальність у питаннях зміни клімату й захисту навколишнього середовища, компанії прописують мету й цінності у стратегіях розвитку та формують у цьому ключі корпоративну культуру.

Це не просто тренд, який представить бізнес з кращого боку, а й необхідність. І в ситуації, що склалася, жодним чином не вдасться впоратися самотужки: компаніям слід об'єднувати зусилля (і не тільки між собою, а й з держструктурами, громадськими організаціями тощо) і розв'язувати проблему разом.

У чому вигода для бізнесу

Мотивація для бізнесу діяти згідно зі стратегією сталого розвитку й працювати над пом'якшенням наслідків зміни клімату полягає не тільки у крайній потребі та істотних загрозах для життя людства, але й в економічній вигоді. Загальна екосвідомість суттєво впливає на світову економіку, відповідно, і на розвиток бізнесу.

Сьогодні стурбованість екологічними проблемами у світі тільки зростає, особливо серед молоді. А, згідно з нещодавнім дослідженням IBM, покупці надають перевагу брендам, які дотримуються принципів сталого розвитку, а також тим, що відповідають цінностям покупця.

Кожен третій респондент стверджує, що не купуватиме товари бренду, до якого втратить довіру. Ціна та зручність придбання товарів – уже не головне.

Для людей сьогодні у пріоритеті корпоративні цінності компаній: 70% покупців, для яких важливими є цінності виробника, готові платити на 35% більше за базову ціну та надають перевагу переробленим або екологічно чистим товарам.

57% з них готові навіть змінювати свої звички заради того, щоб допомогти знизити негативний вплив на природу.

QuoteПокупці вже надають перевагу «екологічним» брендам і брендам, що дотримуються принципів сталого розвитку.

Тож якщо компанії не візьмуть курс на сталий розвиток й екологічність, вони не зможуть бути успішними у найближчому майбутньому, а можливо, й взагалі бути.

Як програмування може допомогти у розв'язанні проблем зміни клімату

Під час іншого дослідження цього року було опитано 3 тисячі розробників програмного забезпечення, фахівців оперативного реагування та кліматичних активістів з восьми країн світу.

І майже 80% респондентів вважають, що зміна клімату – це головний виклик сучасності й що впоратися з цією проблемою допоможе використання сучасних технологій.

Тому однією з двох тем глобального конкурсу для програмістів Call for Code, який компанія IBM уже третій рік поспіль проводить разом зі своїми партнерами, стала тема зміни клімату. А цього року додалася друга нагальна тема – глобальна пандемія COVID-19.

Ідея цього конкурсу з призовим фондом $270 тис. полягає в тому, щоб з допомогою інноваційних технологій позитивно вплинути на суспільство всього світу та допомогти розв'язати якусь важливу проблему.

Учасники конкурсу створюють застосунки на основі штучного інтелекту (АІ, Artificial Intelligence), інтернету речей, блокчейну, хмарних обчислень і даних метеорологічної компанії The Weather Company, яка належить IBM.

Українським стартапам, студентам і програмістам ще не пізно взяти участь — заявки приймаються до 31 липня 2020 року.

За останні два роки в конкурсі взяли участь понад 180 тис. розробників зі 165 країн світу, які створили понад 5 тис. рішень для запобігання стихійним лихам та їхнім наслідкам.

А переможцем тогорічного конкурсу став проєкт Prometeo – переносний пристрій, що вимірює вміст чадного газу та концентрацію диму в повітрі, вологість і температуру в режимі реального часу для моніторингу безпеки пожежників і захисту їхнього здоров'я.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора