Facebook Pixel

Соцмережі для розвитку особистого бренду підприємця та спеціаліста: що робити, якщо немає часу і бажання бути онлайн 24/7

Ірина Сігарьова
Власниця студії контенту та комунікацій Content Bar

У багатьох підприємців та спеціалістів є неприйняття соціальних мереж. Чому? Бо в голові розгортається картина: потрібно постійно бути онлайн, демонструвати «брудну білизну» особистого життя. Проте це не так! Саме від цих думок і стає погано, неприємно та зникає бажання вести соцмережі.

Я вже шість років веду insta-блог та весь цей час отримую клієнтів завдяки профілю, надихаю людей, змінюю їхнє уявлення про роботу, життя, розвінчую міфи, знаходжу друзів та партнерів. І останній пункт один з найприємніших, бо ведення соцмереж дійсно подарувало мені класне ком'юніті, яке я не могла зібрати офлайн у своєму місті.

У статті ділюся найголовнішими думками про ведення соцмереж для підприємців та спеціалістів, щоб не бути 24/7 онлайн і отримувати бажаний результат.

Сформуйте базу, яка допоможе вести соцмережі

Під базою маю на увазі стратегію, яка відштовхується від ваших цілей. Поміркуйте, що ви можете отримати від ведення соцмереж? Цілі можуть бути різними:

  • продаж послуг/товарів;
  • розвиток особистого бренду;
  • пошук партнерів, інвесторів, друзів;
  • бажання бути впізнаваним та отримувати підтримку;
  • мотивувати людей;
  • розкривати справжнє життя підприємця, без рожевих окулярів.

Метою може бути будь-що. Але якщо ви її не визначите, то подальші дії не матимуть сенсу і вам не буде зрозуміло що робити, які інструменти потрібні та про що саме розповідати.

Наприклад, одна з моїх клієнток, бізнес-коуч, три роки починала та закидувала ведення Instagram. Причина проста — щоразу вона втрачала мету. Клієнти наче є, особистим життям просто так не хочеться ділитися. А що тоді? Навіщо його вести? Після індивідуальної консультації ми визначили, що у клієнтки є велика мета — створити власну школу коучингу та клуб для підприємців. Це звучить сильно, допомагає намалювати план дій на багато років вперед та надихає. Завдяки цій меті ми розуміємо: скільки годин на день потрібно вести Instagram або потрібні інші канали, який контент має бути, чи доречна «брудна білизна» тощо. Відповіді знаходяться самі.

Три популярні стратегії в соцмережах

У цьому блоці запропоную вам познайомитися з нестандартними стратегіями. Гадаю, ви чули, що можна вести соцмережі як особистий щоденник, можна давати суто експертний контент, а можна як корпоративну сторінку. Проте не про це хочу поговорити. Маю власну теорію трьох популярних стратегій, яких дотримуємось несвідомо, і дві з них також виступають стопором для нормального ведення профілю:

Читач наді мною

У цій стратегії підприємець чи спеціаліст підносить читача до небес. Намагається робити контент, який точно сподобається підписникам. Наприклад, знімаєте вайни, коли ви серйозна та офіційна людина, а потім засмучуєтеся, що відео не збирають вподобайки/перегляди. Або розповідаєте про особисте життям, бо про це говорять на всіх курсах, у інших підприємців/експертів спрацював цей контент, і читачу це цікаво, тож і вам треба. Але результату немає, на кожному фото/відео відчувається, що не бажаєте цього робити.

Одна з типових проблем у цій стратегії «не хочу». Вам не відгукується все, що ви робите, бо дієте за інструкцією суспільства «треба так і ніяк інакше». Гадаю, ви зараз згадали хоча б одну ситуацію з досвіду, коли робили контент через силу.

Я над читачем

«Це ж мій блог, тому буду робити все так, як я хочу» — тезис, який найкраще описує цю стратегію. Позиція домінування та умовного «короля». В думках: «Я краще знаю, і ви, неосвічені підписники, нічого не можете мені казати. А якщо скажете так, як мені не подобається, то публічно зневажатиму». На жаль, нерідко таку поведінку дозволяють собі великі блогери, чим відштовхують адекватних читачів.

Якщо казати про формат продажів у цій стратегії, то вони будуються на маніпулятивних методах. Вони розкачують емоційні гойдалки, показують найабсурдніші історії Попелюшки наймають акторів, щоб видати за друзів, та повторюють «не купиш — будеш все життя безхатьком», орендують машини і видають їх за свої. У них купують, але післясмак від цих продажів жахливий і часто таких людей потім називають інфоциганами.

В цій позиції мало контенту для читачів. Я не маю на увазі, що ви маєте постійно давати користь, особливо на експертну тему. Це можуть бути навіть ваші розмірковування на тему, яка об'єднує вас з аудиторією. Бо якщо ви знаєте, що з більшістю ваших читачів якийсь інтерес/хобі не сходиться, то не потрібно показувати їм це. А якщо вже показуєте, то робіть дозовано.

Ми рівні

Найкраща стратегія, в якій є баланс «я тобі — ти мені», «тема для тебе — тема для мене», «я ок і ти ок». В цій позиції ви, як власник блогу, розумієте, що на вас дивляться люди, що збираєте навколо себе аудиторію зі схожими інтересами, цінностями, поглядами. Тому міркуєте, а що їм може сподобатися, запитуєте думку, поділіться переживаннями, щоб посилити зв’язок та показати власну людяність. З такої позиції легко вести соцмережі, бо ви відчуваєте аудиторію, їхні потреби, даєте їм це і реалізуєте при цьому власні цілі.

Продажі за допомогою контенту в цій стратегії легкі, цікаві, наповненні цінностями для людей та екологічні. В них немає примусу, маніпуляцій чи приниження. Підприємець чи експерт продає через сенс: «У тебе проблема, ти хочеш її вирішити. А у мене є рішення. Я допоможу. Хочеш? Приходь».

Лайфхаки, які полегшать ведення соцмереж

Всі люблять секрети та практичні поради, тож зустрічайте практику. З власного та з досвіду роботи з клієнтами дам 5 лайфхаків:

  • Знижуйте важливість соцмереж. Допоки будете думати, що потрібно публікувати особливий контент, доти буде морально важко. Соцмережі — ще одне місце для спілкування з друзями. Сприймайте кожного свого читача другом та діліться інформацією.
  • Розповідайте про професійне життя. Найкращий контент для підприємця та спеціаліста — життєвий. Щодня ви робите якісь завдання, от про них і розповідайте. Цей контент і легкий, і експертний, і підсилює довіру.
  • Плануйте контент. Соцмережі мають зайняти у вашому графіку чітке місце. Заплануйте у календарі слот під роботу над Instagram, наприклад. Увечері, після робочого дня, сідайте і розповідайте все, що було за день. Вже не треба вести профіль «в моменті», можна розповідати історії постфактум, і вони не стають менш цікавими від цього. Але ви не відволікаєтеся від роботи.
  • Обирайте одну тему на день. Не намагайтеся розповісти все. Візьміть одну лінію/подію/думку/інфопривід і розкручуйте його — озвучте факт, ваші думки/емоції, що буде далі, чому важливо, як це вплине на вас/на ринок/на роботу, як це використати для себе тощо.
  • Робіть вихідні. Якщо розумієте, що не встигаєте створити контент, о'кей. Нехай сьогодні буде вихідний. Вас ніхто не змушує вести соцмережі. А також робіть заплановані вихідні.

А найголовніше — ніколи не дивіться на інших. У вас власний стиль, власні погляди. Замість копіювання чи аналізу інших краще вивчайте маркетинг, сценарне мистецтво, прокачуйте навичку створювати контент. Коли буде гарна база, тоді легше адаптовувати тренди, будувати нові воронки та працювати в довгу.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]