На тлі повномасштабної війни та зниження купівельної спроможності громадян перед українським бізнесом постає дилема: продовжувати працювати виключно на внутрішній ринок або ж спробувати розширити географію і опановувати закордонні ринки. Але чи можна використовувати український сайт, щоб продавати за кордон? Саме про це, спираючись на власний досвід Elit-Web, ми сьогодні поговоримо!
Вітаю, мене звуть Ігор Воловий, я CEO та co-founder Elit-Web. Сьогодні я хочу розповісти вам, як ми, використовуючи українську версію сайту, змогли розширити географію надання послуг у країнах Західної Європи та навіть у США. Тому, якщо ви теж плануєте виходити на закордонні ринки, але не маєте часу чи ресурсів на створення та просування абсолютно нового сайту, наступна інформація точно для вас!
Перший та найважливіший крок — визначити, хто ваша цільова аудиторія
У будь-якому бізнесі важливо чітко визначити, що та кому ви пропонуєте. Розуміння власної цільової аудиторії безпосередньо впливає на те, потрібно вам створювати окремий сайт для цієї ЦА чи ні.
Далі — виключно наш досвід.
Ще до початку повномасштабного вторгнення ми сформували відділ, який спеціалізувався саме на закордонному просуванні, але англійської чи іншої іноземномовної версії сайту ми під ці задачі не створювали. Адже нашими клієнтами були здебільшого саме українські підприємці, які вже тоді виходили на закордонні ринки.
Потім почалася повномасштабна війна, і на початку повномасштабного вторгнення продовжили роботи з просування саме такі клієнти — ті, що працювали на Європу чи США. Пізніше, звісно ж, ситуація дещо нормалізувалася. І наші «внутрішні» клієнти також почали відновлювати співпрацю з просування. Хоча далеко не всі.
Саме тоді стало очевидно, що нам потрібно активніше опановувати західний ринок. Та постало питання, у який спосіб це зробити максимально ефективно. І ми вирішили відштовхуватися від того, хто є нашою ЦА. А це все ж таки здебільшого саме українці, зокрема ті, що виїхали за межі України, але для яких актуальна послуга просування сайтів для розвитку власного бізнесу в інших країнах.
Причин, чому українці за кордоном надають перевагу саме українським компаніям, декілька:
- Вартість послуг із SEO-просування все ж відчутно нижча, ніж у закордонних студіях.
- Якість цих послуг в Україні дійсно на високому рівні. І ті, хто співпрацював з іноземними SEO-студіями, зможуть це підтвердити.
- Багатьом українцям за кордоном просто комфортніше працювати з земляками і водночас підтримувати український бізнес.
Отже, ми вирішили спочатку не створювати окремі мовні версії сайту для Європи, США та інших країн, а пішли іншим шляхом.
Процес просування українського сайту на закордонну аудиторію
Далі я сконцентруюсь виключно на власному досвіді й тому шляху, який пройшли саме ми. Хочу зауважити, що наш кейс не є абсолютно універсальним, проте він точно буде корисним як «відправна точка».
Крок 1. Вибір регіонів, які для нас є пріоритетними, та створення відповідних сторінок на сайті
Зрозуміло, що одразу просуватися на всю Європу та США — завдання вкрай складне. Тому ми знайшли дещо простіше рішення — вибрали ті країни, де потенційно можемо отримати більше клієнтів. Насамперед це країни, де зараз перебуває значна кількість українців.
Крок 2. Збір релевантних ключових слів для просування в нових країнах та регіонах
Деякі ключові запити зібрали за допомогою Serpstat, інші підібрали самостійно. Враховуючи, що кількість україномовних пошукових запитів типу «замовити SEO-просування в Нідерландах» мінімальна, це надалі дало нам змогу доволі швидко вийти на перші місця у видачі Google, адже конкуренція саме за такими запитами вкрай невелика.
Крок 3. Створення окремих сторінок під різні країни
Ми створили відповідні сторінки на сайті: «Просування сайтів в Іспанії», «Просування сайтів у Канаді», «Просування сайтів у Чехії» тощо. Раніше аналогічні сторінки були створені для різних міст України. Тепер же ми розширили географію.
Крок 4. Наповнення блогу релевантними текстами з відповідними ключовими словами
Під кожен регіон просування ми написали та опублікували принаймні одну статтю з відповідними «ключами», а також додали кейси за різними країнами. У такий спосіб змогли краще охопити більшу кількість пошукових запитів та наростити трафік саме з-за кордону.
Крок 5. Активна оптимізація основного сайту
Водночас команда активно продовжувала займатися оптимізацією нашого основного сайту, адже цей процес фактично є безперервним, особливо враховуючи регулярні апдейти пошукового ядра Google і нові вимоги щодо сайтів та їх наповнення.
Зафіксуємо! Ми сконцентрували всі зусилля саме на розкрутці українського сайту, але розширили структуру та семантику під просування за кордоном.
Наскільки дієвим виявився наш метод просування за кордоном
Далі виключно суха статистика:
- SEO-трафік з international-сторінок — 2000–2500 на місяць;
- кількість international-заявок із пошуку — 30–35 щомісяця;
- кількість запитів у топі international-семантики — понад 95% у топ-3 (всього близько 400).
Це дійсно гарні показники, особливо враховуючи, що об’єктивно роботи з просування не були дуже складними чи витратними. Але ще раз зазначу, що саме наш кейс неможливо застосувати до будь-якого бізнесу. Втім, якщо ваша цільова аудиторія — це українці за кордоном, чому б не вибрати саме такий шлях?
Зазначу, що зараз ми вже маємо англомовний сайт і займаємося його активним просуванням. Однак буду з вами відвертим: розуміємо, що в найближчі пів року не очікуємо від нього бодай якоїсь серйозної кількості заявок. Це проєкт скоріше на перспективу, адже SEO, особливо закордонне, потребує чимало часу, коштів та зусиль. А українська версія працює та приводить клієнтів вже зараз.
Я щиро дякую вам за увагу!
Сподіваюся, що наш досвід допоможе вам зробити перший крок у просуванні на закордонні ринки або ж правильно сконцентрувати зусилля на пріоритетних напрямах. Бажаю успіху, цікавих та прибуткових проєктів. Зробимо український бізнес ще відомішим за кордоном разом!