Що таке стратегія просування та як завдяки їй монетизувати свій блог

Блогерка, авторка концепції оранжевого блогера

Інфлюенс-маркетинг – це вид маркетингу, в якому бренди співпрацюють з тими, хто має свою аудиторію в соціальних мережах та онлайн-платформах. Блогери використовують свій авторитет та здатність залучати увагу для рекламування товарів, послуг, брендів або ідей і, відповідно, отримують за це кошти. Отже, щоб отримувати кошти за рекламу, передусім блогер має набути свій актив – власну аудиторію. Для цього потрібна стратегія просування.

Що таке стратегія просування та які пункти вона містить

Стратегія просування – це план дій, які ви будете виконувати для того, щоб набрати підписників. Усі блогери починали з чогось, проте для того, щоб просування було ефективним, важливо спочатку підготуватися:

  • зрозуміти, про що ви та ваш блог, знайти свою «родзинку», щоб людям було цікаво підписуватися і слідкувати;
  • проаналізувати свою аудиторію, тобто визначити, кого вам потрібно залучати, з якими людьми ви хочете взаємодіяти;
  • визначити свої ключові теми та формати подачі інформації, тобто фактично створити контент-план;
  • визначити бюджет, який ви зараз готові витрачати на просування (звісно, є і безкоштовні методи, і їх теж варто застосовувати, проте я рекомендую комбінувати безкоштовні та платні методи, щоб зростання блогу відбувалося швидше);
  • визначити, який спосіб просування ви будете тестувати протягом найближчого часу, а також свою рекламну подачу, тобто яку, власне, рекламу вашого блогу побачать потенційні підписники;
  • запустити рекламу та аналізувати результати.

Важливо пам’ятати, що блог – це бізнес. А отже, вам обов’язково потрібно тестувати різні гіпотези, аналізувати цифри і робити висновки на основі цифр.

Чому без стратегії неможливо ефективно просуватися та які помилки допускають блогери-початківці

Важливість стратегії полягає в тому, що вона допомагає відповідати на питання: як краще звертатися до аудиторії, який контент створювати, коли та де його публікувати. Вона розробляє контент-план, який забезпечує регулярну і цільову публікацію. Без неї інфлюенсери ризикують втратити спрямованість та заблукати у своїй діяльності. В результаті витрачати енергію на різні напрями, замість того, щоб сконцентрувати всі свої сили на конкретній меті.

Блогери-початківці можуть допускатися помилок, таких як відсутність чіткої мети, невдалі спроби привернути увагу аудиторії або неретельний аналіз результатів. Зокрема, без визначення чіткої аудиторії та пропрацювання її больових точок запустити неефективну рекламу, витративши на неї великі кошти без отримання бажаного результату. Також часто зустрічається, що люди опускають руки після першої невдачі. Проте тут варто пам’ятати, що все, що ми робимо, – це тест гіпотези. Якщо не працює одна, варто спробувати ще 10 інших.

Як стратегія просування допоможе монетизувати блог та який бюджет прописувати, щоб можна було заробляти з блогу

Для того щоб отримувати гроші з блогу, потрібен актив у вигляді аудиторії. Наша основна валюта – це увага глядача. Чим її більше, тим більше коштів ми можемо заробити на різних варіантах монетизації блогу.

Стратегія просування допомагає закласти фундамент для монетизації, тобто сформувати саме той актив, за який далі ви отримуватимете гроші.

Проте одразу хочу застерегти вас від «гівів», оскільки різкий і швидкий набір аудиторії, тим більше не цільової, може вбити ваш акаунт. Тут краще довше, але якісніше.

Бюджет залежить від цілей і аудиторії, але рекомендується розглядати інвестування в якісний контент та маркетинг. Монетизувати блог можна, маючи вже навіть 100 підписників. А далі – приймайте рішення, якого розміру ви хочете мати свій бізнес на блозі, скільки заробляти з нього та за допомогою яких інструментів. Далі обирайте способи просування і відповідно до них розраховуйте, який бюджет потрібен.

Інструкція з розробки ефективної стратегії просування

Насамперед необхідно визначити мету та аудиторію. Чітко зрозуміти, що ви хочете досягти та для кого ви створюєте контент. Після цього поміркувати, де ваша цільова аудиторія перебуває, чим цікавиться, на яких блогерів підписана тощо.

Наступний крок – розробка контент-плану. Визначте інтерес і болі вашої аудиторії, які ви можете закрити своїм продуктом. Плануйте свій контент, враховуючи різноманітність, цікавість та відповідність меті. Треба максимально концентрувати зміст ваших публікацій на визначених цілях та закритті потреб аудиторії.

Після того, як ваша сторінка вже наповнена контентом і новим людям буде що подивитися, і буде зрозуміло, для чого залишатися, – приступайте до безпосередньої реклами за допомогою різних інструментів. Наприклад, можна комбінувати рекламу у блогерів, таргет та взаємопіар.

Обов’язковим пунктом є моніторинг і аналіз. Постійно оцінюйте результати рекламних кампаній, взаємодії з аудиторією та вносьте корективи у стратегію. Доцільно також звернутися до досвіду успішних інфлюенсерів, включаючи вивчення раніше опублікованих статей і аналіз їхніх методів. Такий аналіз може надати корисних прикладів та інсайтів.

І пам’ятайте найголовніше: ваш блог – це ваш бізнес. Якщо ви почнете до нього ставитися саме так, все точно вийде.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page