За останні кілька років Інтернет речей із грандіозної фантастичної концепції перетворився на повсякденне явище.
Згідно з недавнім припущенням Business Insider, до 2030 року у світі буде 125 млрд девайсів, що становлять IoT. На думку IBTimes, до 2023 року 70% автомобілів підключаться до Інтернету.
У матеріалі поговоримо про те, які тенденції спостерігаються у сфері Інтернету речей сьогодні та у що це виллється.
Що таке Інтернет речей?
IoT (абревіатура поняття Internet of Things) передбачає величезну кількість девайсів, які підключаються до Інтернету, відправляють отриману інформацію до централізованої точки, звідки їм надходять сигнали про подальші дії.
Наприклад, «розумний» кондиціонер фіксує, якій температурі повітря віддає перевагу господар будинку, відправляє дані до загальної системи, а потім оброблена інформація про те, коли та які функції повинні працювати, повертається у кондиціонер.
Більшість IoT-гаджетів обробляють дані, водночас деякі з них здатні лише збирати та передавати відомості для обробки.
Сьогодні «розумним» є практично кожен гаджет. Смартфони, фітнес-браслети, кондиціонери, холодильники, пральні машинки; лампочки, що здатні змінювати колір під настрій господаря; роботи-пилососи; мобільні застосунки, які вимірюють пульс, температуру та тиск...
Це лише початок списку всіляких IoT-девайсів. Особливості їхньої роботи визначають ті тренди, які диктують Інтернету речей напрямок розвитку.
Приділяємо увагу кібербезпеці
Кожні 39 секунд у світі відбувається хакерська атака. Чим розумнішими стають комп'ютери, тим більш витончені ходи придумують кіберзлодії.
Інтернет речей досить вразливий. Адже варто зламати один гаджет, як хакеру відкривається доступ до цілої системи IoT, частиною якої є і фінансові акаунти, і онлайн-банкінг.
А мета будь-якого кіберзлочину — заволодіти такою інформацією, яка допоможе викрасти чужі гроші.
Наприклад, The Economic Times розповідає про випадок, коли шахрай зламав смарт-холодильник, спритно підібрав пароль до акаунтів і зняв гроші з рахунків.
Тому цьогоріч головним трендом IoT є кібербезпека. За інформацією Cybersecurity Ventures, до 2021 року корпорації інвестують $1 трлн. А сумарна вартість тренінгів з кібербезпеки серед співробітників компаній досягне $10 млрд до 2027 року.
Необхідність у тренінгах з'явилася після того, як хакери стали застосовувати соціальну інженерію. Це наука про те, як, знаючи особливості людської психології, можна проникнути до чужого комп'ютера.
Регулярно кіберзлочинці створюють фейкові акаунти, додають співробітників великих фірм у друзі та починають спілкуватися. У ході розмови ненароком дізнаються відомості, які належать до персональних даних.
Наприклад, ПІБ керівництва, дату народження, адресу, дівоче прізвище матері. Зазвичай цих даних достатньо, щоб хакер підібрав пароль і зняв гроші з корпоративного рахунку.
Тому великі європейські компанії вкладають у технічну освіту співробітників і замовляють тренінги, на яких працівники дізнаються, що потрібно використовувати тільки ліцензійне обладнання, а також включати VPN, проводячи транзакцію з громадського Wi-Fi.
Чому гігантські корпорації інвестують в граничні обчислення
Інтернет речей привертає хакерів тим, що інформація з усіх гаджетів з'єднується в одному просторі. Щоб захистити IoT, винайшли edge computing (граничні обчислення).
Ця система передбачає, що інформація обробляється всередині самого девайса або в безпосередній близькості від нього.
Broad Group повідомляє, що Microsoft планує інвестувати в IoT і граничні обчислення $5 млрд протягом наступних чотирьох років. Водночас HPE оголосили, що з 2018 року вклали $4 млрд у edge computing.
І збираються продовжувати інвестиції, оскільки вбачають майбутнє у цій сфері. Google та AWX також не залишаються осторонь, а Apple пожертвувала $200 млн у січні 2020 року.
Навіщо нам потрібні великі дані
Big Data (великі дані) — інструмент, який допомагає підприємствам обробляти й аналізувати величезні масиви зібраної інформації.
Наприклад, за допомогою Big Data маркетологи медичного центру можуть визначити, що процентне співвідношення жінок у віці від 25 до 30 років, які користуються послугами лікарів, зросло з 20% до 40% упродовж останніх двох років.
Подібна інформація допомагає розробити пропозиції спеціально для цієї цільової аудиторії.
Ще один приклад наводить компанія PWC. Використовуючи можливості Big Data (а саме статистичне моделювання), консультанти допомогли клієнту з автомобільної індустрії переосмислити позиції на ринку.
Співробітники компанії продемонстрували, що бізнес клієнта чутливий до таких факторів, як обмін валют, ціни на товари й екологічний ризик.
Щоб підтвердити тези, представники PWC провели вибіркову перевірку, щоб розглянути окупність інвестицій у світлі іншого доходу й операційних сценаріїв.
Великі дані допомогли розібратися в можливих ризиках і показали клієнтові об'єктивну картину.
Висновок
Інтернет речей втілив у життя ті явища, які ще десять років тому здавалися нам фантастичними та згадувалися в літературі в жанрі фентезі.
Однак нові можливості відкрили доступ до IoT всіляким інтернет-шахраям.
Тому у 2020 році головними трендом є ті концепти, які дозволяють захистити інформаційні системи від несанкціонованого вторгнення.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора