Держбюджет, який уряд вніс до Верховної Ради на перше читання, досить консервативний. Він передбачає стримане зростання доходів і витрат, а перерозподіл ВВП через бюджет нарешті знизиться. Витрати сектору держуправління (зведений бюджет разом з фондами) у проєкті були закладені на рівні 39.9% ВВП. Для економіки це добре.
І МВФ, і уряд дуже неохоче коментують переговори. Можна припустити, що одна з причин такої стриманості в медійній активності — вкрай складна ситуація з Приватбанком. Вирішити питання має український суд.
При цьому документ не можна назвати бюджетом «проїдання»: щодо ВВП знижуються практично всі категорії витрат, а витрати на економічний розвиток збільшуються.
Очікується, що до другого читання бюджет перепишуть. Ми можемо передбачити три найбільш ймовірні зміни:
- Доходи бюджету перерахують на базі нового макропрогнозу: зростання реального ВВП збільшиться до 3.7%.
- Будуть перерозподілені витрати між бюджетними програмами. Це пов'язано зі створенням нових та об'єднанням старих міністерств.
- Можливо збільшать прогноз надходжень від приватизації. У цьому випадку кошти від продажу держвласності використають замість залучення позик для фінансування бюджетного дефіциту.
Основним ризиком для фіскальної стабільності є значний обсяг погашення боргових зобов'язань. Знадобляться підтримка від міжнародних фінансових організацій і відсутність зовнішніх потрясінь. Дефіцит, швидше за все, залишиться стриманим – якщо уряд хоче увійти в нову програму з МВФ, потрібно відповідати одному з ключових вимог фонду – проводити жорстку фіскальну політику.
І МВФ, і уряд дуже неохоче коментують переговори. Можна припустити, що одна з причин такої стриманості в медійній активності — вкрай складна ситуація з Приватбанком. Вирішити питання має український суд.
Контекст
- Сьогодні, 18 жовтня, Верховна Рада затвердила держбюджет-2020 у першому читанні. Проєкт прийняли з пропозиціями профільного комітету і техніко-юридичними правками.
- Комітет рекомендував врахувати повністю або частково 772 пропозиції народних депутатів, відхиливши при цьому понад 1,4 тис. поправок. Парламент врахував пропозиції щодо підвищення видатків на низку державних програм, включаючи медичну та освітню.