Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Що не так з українськими портами

Олег Гавриш
перший заступник головного редактора The Page

В Україні в травні стався дуже гучний конфлікт між головою Держекоінспекції Єгором Фірсовим і судноплавною компанією Marino Shipping.

Суть конфлікту полягає в наступному: під час розвантаження судна Stavanger, яке належить компанії, стався розлив 8 тонн пальмової олії.

QuoteСистема регулюється постановою Кабміну від 1995 року. Український Кодекс торговельного мореплавства — теж застарілий документ.

Олію зібрали з поверхні моря за один день, а на компанію установою Фірсова було накладено штраф у розмірі $2,4 млн.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

Ба більше, судно за ініціативою Фірсова отримало безстроковий арешт у Південному міському суді Одеської області. Унаслідок простій судна склав понад місяць.

Директор компанії «Марино Шиппінг», судновласника Stavanger, оштрафованого Держекоінспекцією за розлив пальмової олії в Чорному морі, Кенні Бех Ханг Чуй передав відкритого листа Володимиру Зеленському.

Підписуйтесь на нас в Google News!

У ньому він поскаржився на свавілля Держекоінспекції та Одеської прокуратури й заявив про готовність надати всі матеріали антикорупційним органам.

Кенні Бех Ханг Чуй стверджує, що судно було заарештовано та затримано керівництвом порту «Південний» незаконно.

Quote«У всьому світі розлив харчової олії під час перевалки вантажу є досить поширеною ситуацією», — пояснює він.

За словами директора «Марино Шиппінг», механізми врегулювання, що передбачені в таких випадках, добре прописано в міжнародних морських чартерних протоколах.

З допомогою останніх страхові компанії та судновласники оцінюють і розв'язують проблему шляхом виправлення становища або компенсації залежно від обставин.

Quote«Ці протоколи не передбачають затримання судна в таких ситуаціях, адже визнано, що затримання могло б завдати надмірної шкоди бізнесу», — йдеться у листі.

Голова компанії стверджує, що розлив олії, яка є безпечною для людського споживання, «не завдав шкоди морській флорі та фауні».

До того ж розлив «було локалізовано боновими загородженнями навколо судна, і загальний обсяг забруднення витягли».

Крім того, голова сингапурської компанії назвав звинувачення колишнього голови Держекоінспекції Єгора Фірсова в корупції та незаконному впливі на український уряд образливими.

Quote«Це абсолютно необґрунтовані й невиправдані зауваження, які завдали шкоди репутації нашої компанії та нашої країни Сингапура», — підкреслює Кенні Бех Ханг Чуй.

Країна є відомою своєю нетерпимістю до корупції, тому уряд відреагував негативно, а посол з особливих доручень Сингапура в Україні змушений був втрутитися, йдеться в листі.

Такі висловлювання, на думку компанії, можуть негативно позначитися на міжнародному іміджі України.

Кенні Бех Ханг Чуй назвав брехнею все, що було сказано Фірсовим. Він закликав президента Володимира Зеленського втрутитися в ситуацію й дати діям чиновника правову оцінку.

Нагадаємо: 30 квітня судно Stavanger увійшло в акваторію порту «Південний» для розвантаження пальмової олії. Під час розвантаження стався аварійний розлив вантажу. Судновласнику виставили штраф у розмірі 65 млн грн.

Крім того, Єгор Фірсов заборонив вихід судна з порту до сплати штрафу.

Пізніше стало відомо про звільнення Фірсова з посади голови Держекоінспекції. Він пов'язав свою відставку із затриманням судна, а також з тим, що «за Stavanger занесли».

Незабаром судно відпустили, але штраф, за словами Фірсова, сплачено не було.

Головна проблема, яка дає можливість Держекоінспекції призначати шалені штрафи та затримувати судна, полягає в тому, що сама система регулюється постановою Кабміну від 1995 року.

Ба більше, український Кодекс торговельного мореплавства — це також застарілий документ, який абсолютно не корелюється з аналогічними міжнародними документами.

QuoteУ Держекоінспекції було все необхідне для того, щоб розв'язати проблему штрафу одразу.

2013 року на Gloria Shipping уже було накладено штраф, аналогічний нинішньому, але його оскаржили скрізь, аж до Верховного Суду.

Останній визнав штраф незаконним. Судновласник заплатив гроші, але назад йому їх повністю й досі не повернули.

Місяць простою судна в українському порту завдав колосальної шкоди вантажовласникові, а заразом і всім компаніям, що працювали з ним.

Річ у тім, що судно повинно було йти в порт Батумі та завантажувати олію із залізничних цистерн. Але продукт 36 днів простояв на залізниці. Одним рішенням затримати судно Держекоінспекція завдала колосальних збитків і вантажовласникові, й вантажовідправникові.

Водночас у Держекоінспекції було все необхідне для того, щоб розв'язати проблему зі штрафом одразу. Його погашення гарантував світовий страховий клуб Р&І Club. Проте Фірсов проігнорував таку можливість.

Випадок із втратами Marino Shipping — кричущий. Звільнення голови Держекоінспекції взагалі є безпрецедентним.

Але найцікавіше в цій історії – відсутність в Україні нормального законодавства, яке дозволяло б вантажовласникам бути впевненими в тому, що вони є бажаними гостями в наших портах.

Чи треба ще пояснювати, чому обсяг перевалки через українські порти щорічно знижується?

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Коментарі

Всі новини