Facebook Pixel

Що чекає на сферу рекрутингу в 2024 році? Ключові тренди та прогнози ринку праці

Андрій Рущиц
Рекрутер ІТ-компанії Boosta

Стрімкий технологічний розвиток та постійні зміни на політичній та економічній аренах впливають на всі галузі, зокрема, й на сферу рекрутингу. Заходячи в рік 2024-й, важливо робити прогнози щодо процесів найму. У цьому матеріалі ділюся топ-3 трендами, що вплинуть на ринок праці найближчим часом.

Тренд №1. Штучний інтелект і його вплив на найм фахівців

Розмови про штучний інтелект не припинялися ні на день з моменту голосного запуску ChatGPT минулої зими. Очевидно, що кожен сегмент бізнесу зазнав його впливу, і рекрутинг — не виключення.

Говорячи про переваги використання технологій ШІ у сфері найму, не можемо не згадати автоматизований пошук кандидатів, оптимізацію і прискорення процесу розгляду їх CV, формування описів вакансій та профілів претендентів, використання чат-ботів для автоматизованих комунікацій. Дослідження Deloitte підтвердило, що використання ШІ скорочує час найму на 40% і знижує витрати на підбір персоналу приблизно на 30%. Та разом з тим цей підхід несе ризики порушення конфіденційності персональних даних й упередженості щодо кандидатів.

Саме тому, у 2024 році ми продовжимо шукати баланс між ефективним застосуванням нових технологій та збереженням етичних аспектів при наймі.

А як ШІ вплине на процес рекрутингу з боку кандидатів?

Згідно з дослідженням IBM, 40% фахівців потребуватимуть перекваліфікації у звʼязку з інтеграцією ШІ та автоматизацією робочих процесів протягом наступних 3 років. Уже зараз рекрутери часто питають кандидатів щодо використання ними нових технологій, тому в 2024 році ця тенденція точно буде зберігатися та не збавляти обертів. Тож ті шукачі, які швидше опанують релевантні для їхніх професій технології, будуть мати перевагу.

Тренд №2. Ставка на покоління зумерів

Згідно з останніми дослідженнями, вже зараз покоління зумерів і мілленіалів разом становлять близько 38% світової робочої сили, а до 2030 року цей відсоток збільшиться на 20 одиниць.

Кожне нове покоління потребує особливого підходу в комунікації та методів їх залучення. Тому вже зараз треба розробляти HR-стратегії, спрямовані на роботу з університетами, та розвитку бренду роботодавця серед молоді, щоб вчасно «застрибнути у цей вагон».

Фахівці у сфері найму нині відзначають два основні фактори, які найбільше впливають на фінальне рішення молодого кандидата:

  • Рівень фінансової винагороди

Представники цього покоління чудово розуміють, за якими критеріями формується рівень винагороди для кандидатів. Тому якщо компанія планує оптимізувати витрати шляхом найму джунів на винагороду нижче ринкової, то ця стратегія має великі шанси провалитися.

  • Можливість розвитку та карʼєрного зростання

Згідно з дослідженням LinkedIn, серед зумерів процвітає справжній тренд на освіту та постійний розвиток. Вони багато навчаються і зосереджені на розвитку своєї карʼєри. 76% опитаних представників цього покоління переконані, що саме навчання допоможе їм досягти карʼєрного успіху.

Можливість інвестицій у розвиток своїх працівників — це те, що точно привабить молоді таланти. Компанії, що зацікавлені у залученні прийдешнього покоління, мають бути готовими до розвитку внутрішніх програм з розвитку та навчання.

Тренд №3. Офіс vs. ремоут: гнучкий підхід до робочого формату

Пандемія, розвиток штучного інтелекту, онлайн-засоби комунікації, а для українців ще й випробування повномасштабним вторгненням мали прямий вплив на організацію робочого формату. FlexJobs провели своє дослідження щодо бажань спеціалістів і виявили таке: 54% налаштовані працювати повністю віддалено, 41% вважають прийнятним гібридний формат, і лише 5% респондентів згодні працювати повністю в офісі.

Та попри це, багато компаній ставлять повернення своїх працівників у офіс головним пріоритетом, вважаючи, що це підвищує рівень загальної продуктивності. Але, як це часто буває, думка роботодавця і кандидата щодо формату не збігається, тому ті компанії, які зберігають гнучкість у питанні відвідування офісу, мають значну перевагу у залученні до себе нових талантів.

Підсумовуємо: прогнози щодо розвитку ринку праці у 2024

Але те, що найбільше хвилює кандидатів та рекрутерів, це, звісно, динаміка ринку праці, який за останні кілька років переживав неабиякі зміни на фоні пандемії, економічних і політичних подій. Тож який прогноз можна насмілитися дати на 2024 рік?

Якщо говорити про світ, то в 2023 році ринок праці вийшов на свій пік за останні 3 роки, що насправді означає повернення «передкоронавірусних» позицій. Наступного року колеги прогнозують водночас як стабільність, так і переосмислення стратегій найму, на які вплинув активний розвиток штучного інтелекту.

Говорячи про Україну, то за даними порталу Work.ua, ринок IT-сфери на червень 2023 року відновився на 57% в порівнянні з показниками лютого 2022 року. Окрім того, Міністерство економіки України підготувало свій прогноз щодо кадрових потреб на ринку праці у 2024-2027 роках: основу склали робітничі спеціальності у промисловості та виробництві.

Тож хочеться вірити в те, що попри всі зовнішні обставини ринок продовжить розвиватися, досягати своїх планових показників, а кандидати – знаходити свої ідеальні вакансії.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]