Facebook Pixel

Повернення до робочого процесу: про що слід подумати роботодавцям України вже зараз

Ольга Сікорська
юрист київського офісу міжнародної юридичної фірми Baker McKenzie

Карантин в Україні продовжено до 22 червня 2020 року рішенням Кабінету міністрів України від 20 травня 2020 року № 392.

Водночас уряд дозволив пасажирські перевезення автомобільним транспортом та метрополітеном, а також роботу закладів дошкільної освіти.

Оскільки доступність цих послуг зробить можливим фізичне повернення працівників на їхні робочі місця, зараз саме час для роботодавців подумати, що буде далі: коли відновлювати роботу в звичайному режимі та як працівникам, які працювали з дому, безпечно повернутися до офісу?


Терміни повернення до звичайного режиму роботи

Уряд не оголошував обов’язкової або рекомендованої дати повернення офісних працівників до роботи. І хоча офісам рекомендували перейти на дистанційний режим роботи, продовжувати працювати в офісах під час або після карантину не заборонялося.

Компанії, працівники яких переважно працюють в офісі, можуть продовжувати здійснювати свою діяльність з дотриманням протиепідемічних заходів.

У разі виходу з карантину рекомендуємо компаніям відновлювати роботу поетапно, повертаючи на роботу працівників, які виконують ключові функції в компанії, а також запроваджувати багатозмінну організацію роботи працівників.

Запровадження заходів безпеки праці в офісі

Роботодавцям зараз варто як ніколи попіклуватися про безпеку в офісі. Відповідно до рекомендацій Міністерства охорони здоров’я та Державного санітарного лікаря України, роботодавці, які планують відновлювати роботу, мають дотримуватися наступних протиепідемічних заходів в офісі:

  • вимірювати температуру тіла та не допускати до роботи працівників із симптомами респіраторної інфекції;
  • забезпечити наявність засобів особистої гігієни (мила, антисептичних засобів, одноразових рушників тощо) та медичних масок для працівників та відвідувачів;
  • проводити роз’яснювальну роботу з працівниками щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів вірусної інфекції серед працівників;
  • мінімізувати кількість працівників, які мають контакт з відвідувачами (клієнтами), та запроваджувати дистанційне надання послуг, якщо це є можливим;
  • регулярно прибирати та проводити дезінфекційні заходи у приміщеннях компанії;
  • розмістити плакати, які заохочують дотримуватися гігієни рук на робочих місцях;
  • інформувати відвідувачів про запроваджені протиепідемічні заходи.

Звертаємо увагу, що деякі обов’язкові протиепідемічні вимоги можуть встановлюватися місцевими органами влади (як, зокрема, в Києві), тому компаніям необхідно ретельно стежити за нововведеннями, а краще — періодично консультуватися зі своїми юристами.

У зв’язку з цим не зайвим буде призначення працівника, який відповідатиме за щоденний моніторинг обмежувальних заходів і швидке впровадження відповідних вимог.

Новий підхід до організації робочого місця

Навряд чи після виходу з карантину компаніям вдасться залишити в офісі все, як було раніше, з точки зору організації робочого простору. Задля безпеки працівників пропонуємо зробити наступне:

  • здійсніть перепланування розміщення робочих столів та відкритих офісних просторів для створення безпечної фізичної відстані;
  • обмежуйте та регулюйте використання та доступ до приміщень загального користування (загальні кухні та кімнати для відпочинку). Розгляньте можливість використання одноразового столового посуду;
  • намагайтеся обмежити зустрічі у конференц-залі та загальні зібрання;
  • зробіть позначення в офісі для встановлення напрямку руху працівників та відвідувачів офісу.

І на завершення...

Зараз вкрай важливо уникати скупчення великої кількості працівників в офісі.

З цією метою компаніям доцільно впроваджувати ротацію працівників та змінний графік роботи, переводити працівників на гнучкий режим робочого часу, а також залишити можливість роботи з дому для посад, для яких це є можливим.

Насамкінець радимо керівникам компаній не забувати про необхідність постійно підтримувати зв'язок зі своїми працівниками під час відновлення діяльності та інформувати колег про нововведення, які на них очікують після повернення на роботу.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора