Facebook Pixel

Підсумки тижня: норовливий президент Туреччини та ігри за кермом Tesla

Сергій Родлер
Аналітик TeleTrade

Минулого тижня учасники ринку уважно стежили за динамікою турецької ліри, чий курс за останні два тижні встиг злетіти з 13 до 18,3, а потім знизитися до 11 за долар. Загалом рік для ліри видався дуже турбулентним: у січні за долар давали лише 7,3 ліри. Головний винуватець події — президент Туреччини Тайїп Ердоган, який проводить неортодоксальну монетарну політику. Зокрема, він виступає за скорочення процентної ставки, вважаючи, що ця дія дасть змогу знизити інфляцію. З середини 2019 року він тричі змінював голову центрального банку, а з листопада 2021 року встиг двічі поміняти міністра фінансів. Минулого четверга центробанк Туреччини вкотре знизив ставку (з 15% до 14%), що призвело до різкої реакції на ринку. У понеділок Ердоган закликав громадян зберігати заощадження в лірі та заявив, що уряд компенсуватиме втрати вкладникам через волатильність курсу. Фактично цей процес є неявними інтервенціями, тоді як його успіх залежатиме від поведінки курсу: якщо ліра тривалий час перебуватиме на високих відмітках, то це завдасть серйозної шкоди турецькій економіці.

У «Нафтогазі» розповіли про те, що чимало найбільших родовищ газу спустошено на 80%, внаслідок чого останніми роками обсяги видобутку стабільно знижувалися. У грудні було пробурено нову свердловину на Моспанівському родовищі, що дає понад 200 тисяч кубометрів газу щодня, що дасть змогу полегшити ситуацію з дефіцитом палива в країні. Крім того, було укладено угоду з угорським оператором FGSZ, завдяки якій, починаючи з січня, Україна зможе імпортувати з Угорщини 8 млн кубометрів газу на добу. За словами представників компанії, цей крок покликаний підвищити диверсифікацію джерел постачання й посилити енергетичну безпеку країни. Газ з Угорщини надходив і раніше, наприклад, у 2020 році було імпортовано 4,2 млрд кубометрів, проте потреба в новій угоді виникла після того, як Будапешт домовився з «Газпромом» про закупівлю палива в обхід України.

Національне управління дорожньої безпеки США (NHTSA) розпочало розслідування щодо Tesla. Приводом стала інформація, що автовиробник дозволив грати в ігри на сенсорному екрані, розташованому на центральній консолі авто. Раніше ця функція була доступна лише в режимі паркування. Один із власників електроавто повідомив регулятору, що зміг активувати гру, коли був за кермом під час руху. У NHTSA вважають, що навіть якщо грати під час руху в ігри буде пасажир, а не водій, це однаково може відволікти від керування авто і призвести до сумних наслідків.

За результатами двох досліджень у Великій Британії вчені дійшли висновку, що «Омікрон» може призвести до легшого захворювання, ніж штам «Дельта». У тих, хто перехворів на новий різновид COVID-19, ризик госпіталізації був на 15 — 20% нижчим, порівнюючи з інфікованими попередньою версією. Відмінною особливістю «Омікрону» є повторне зараження людей, які вже мають імунітет за рахунок вакцинації або захворювання на COVID-19.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора