Facebook Pixel

Катастрофа в Ірані. Чому зарано покладати провину на Україну

Олександр Захаров
Project manager The Page, політичний оглядач

Іран уже повідомив про «технічні неполадки», які стали причиною катастрофи Boeing 737 авіакомпанії МАУ в Ірані. Однак це спекуляції, в тому числі поширювані CNN, — поки офіційно не може бути навіть попередніх даних, і чекати на них ми будемо не один місяць.

Quote«Тут можна багато наспекулювати — заборона на польоти, обстріл бази... Ми бачили, як літак летить, як горить — тут може бути 1000 і одна причина. Що ми точно можемо сказати — вини екіпажу там і близько немає. Я на 90% впевнений, що це зовнішнє втручання, на 70% — що його збили або він зіткнувся з великим птахом. Хоча, звичайно, можуть виявити і технічну несправність», — говорить близьке до МАУ джерело.

За умови такого припущення потрібно врахувати, що Boeing від МАУ був новий і на якісь давно неоновлювані деталі або технології списати катастрофу не вийде. Виробник — США.

Відсутність швидкої реакції від МАУ авіакомпанія вже пояснила необхідністю дочекатися офіційного підтвердження факту катастрофи від офіційних служб Ірану.

Ситуація шокова і стане викликом для всієї авіагалузі України, пояснив The Page директор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький. У розслідуванні причин катастрофи явно братимуть участь мінімум п'ять сторін, якщо не шість.

Quote«Усі в шоці. Буде створено міжнародну комісію з представників країни, чия авіакомпанія (Україна), країни-виробника Boeing (США), країни-виробника двигуна (Франція), країни, де впав літак (Ірану), і, за необхідності, інших зацікавлених сторін, — говорить він. — Судячи з даних про загиблих, щонайменше канадський представник братиме участь».

Керуватиме комісією, ймовірно, країна, чий літак упав, тобто Україна. Однак вивченням обставин багатьох авіакатастроф в Азії керувала Австралія, яка має сильну розслідувальну школу, тож можуть залучити і її. Офіційну відповідь про причини катастрофи ми почуємо через рік, зазначає Ланецький.

Quote«Спекуляції, які зараз йдуть у «шанованих» ЗМІ... МАУ точно не та авіакомпанія, яка на це заслужила, та й ніхто не заслужив: тут і нові літаки, і підготовка людей, і обслуговування — усе на адекватному рівні», — підкреслює експерт.

За його словами, катастрофа — перша такого масштабу за участю української авіакомпанії — стане великим випробуванням як для МАУ, так і для всієї української авіації в цілому.

Контекст

У Тегерані розбився пасажирський літак Boeing 737 рейсу PS 752 «Міжнародних авіаліній України».

Загинули 170 пасажирів і 9 членів екіпажу, серед них, за попередніми даними, 71 громадянин Ірану, 73 громадянина Канади, четверо громадян Німеччини, троє — Великобританії, 8 — Швеції і 6 — Афганістану. Також на борту було двоє українців і близько 13 членів екіпажу з України.

МАУ наполягає на тому, що літак перед вильотом був справний. 6 січня 2020 року авиасудно пройшло планову перевірку технічного стану.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора