Чому я навчилася за 16 місяців без роботи

Олена Поліщук
Засновниця CareerAcademy
Фото: Gerd Altmann/Pixabay

Фото: Gerd Altmann/Pixabay

У серпні 2008-го я звільнилася з роботи та поїхала навчатися за річною програмою МВА до американської бізнес-школи.

Через рік після закінчення я кілька місяців шукала роботу в Дубаї, Києві та Москві. У мене був великий кредит за навчання й не було зв'язків. І ось чому я навчилася за 16 місяців без роботи.


  • 1. Організація — це не бренд, а люди

Не всі вакансії публікуються в інтернеті. Про роботу знають рекрутери, кадровики, роботодавці та працівники.

Telegram Logo
QuoteЯк говорив мій професор: «Я не маю права не нагадати своїм контактам про себе хоча б раз на рік».

Я завела правило запрошувати людей, з якими знайомилася по роботі на LinkedIn. Зараз у цій мережі в мене понад 4,5 тис. контактів. До речі, першу роботу після бізнес-школи я знайшла в знайомого, який відкривав нову фірму.

  • 2. Звертатися за порадою
Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Найефективніший зворотний зв'язок щодо кар'єри я отримувала не від начальників або hr, а після співбесід із хедхантерами та роботодавцями, які мені відмовляли. Я часто запитувала поради, як мені поліпшити своє резюме або набути додатковий досвід.

Ви не повірите, але багато хто з них із задоволенням ділився рекомендаціями, завдяки яким я потім знаходила роботу. До речі, багато порад я використала у своїй книзі про пошук роботи «Ви можете більше».

  • 3. Кар'єра — як спорт

Щоби виграти кубок, спортсменам треба щодня тренуватися. Найкраща практика для кар'єрних м'язів — практика ходити на співбесіди.

Після десятка зустрічей із роботодавцями зникає страх, починаєш зустрічатися з професіоналами «на каві». Як говорять у NBA, щоби виграти, треба грати агресивно, тобто бути активним.

  • 4. Мати свої принципи

У мене є життєве правило: я вибираю тих, хто вибирає мене. Замість відомого бренду зі стресовими інтерв'ю або червоним домінівним психотипом керівника я надаю перевагу менеджерам, які поважають мої досвід і знання. Зазвичай у таких організаціях я затримувалася довше.

  • 5. Будь-яка криза проходить

Після обвалу йде перша хвиля скорочень, компанії об'єднують посади, позбавляються зайвого. Через 4-5 місяців, після захисту бюджету, бізнес розуміє потреби ринку, будує плани й починає наймати.

Зазвичай із кінця вересня до початку грудня з'являється найбільше вакансій. У кризових ситуаціях люди є відкритішими, можна безпосередньо спілкуватися з керівниками, кадровиками й рекрутерами.

  • 6. «Золоте» правило нетворкінгу: будьте корисними

Зазвичай ми згадуємо про людей, коли шукаємо роботу, потребуємо рекомендації чи поради.

Запропонуйте першими свою допомогу: напишіть рекомендацію на LinkedIn колишньому босові, колезі або підлеглому; діліться з вашими контактами корисною інформацією, публікаціями тощо.

  • 7. Вірити в себе

Коли довго не можеш знайти роботу, опускаються руки. Починаєш шкодувати про минуле й навіть звинувачувати себе. Ніколи не знецінюйте свої здобутки й досягнення. Ви недарма витратили роки на навчання й отримання досвіду.

Ваша робота допомогла компанії обслуговувати клієнтів і розвивати бізнес. Дайте собі час, стежте за своїм фізичним і емоційним здоров'ям.


У кар'єрі тримайте фокус на своєму професійному розвитку, на тому, що вам цікаво вивчати, поступово розвивайте навички, яких бракує. Немає ідеальних людей або працівників, як і ідеальних компаній. Робота приходить і йде, а кар'єра залишається.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини