Facebook Pixel

Чому побудова правильної структури даних – одна з найважливіших інвестицій

Ганна Мікулицька
Керівна директорка SAP Ukraine

Безсумнівно, генеративний штучний інтелект (ШІ) змінить усі аспекти ведення бізнесу. Проте успіх його використання визначають комплексність і якість даних, від яких він залежить і на основі яких навчається. Ці дані можуть бути паливом, що запускають у дію механізм ШІ.

Для чого бізнесу структурувати дані?

Компанії отримують інформацію з різноманітних джерел: систем планування ресурсів підприємства (ERP), управління відносинами з клієнтами (CRM), з фінансових і виробничих платформ тощо. Ефективне використання всіх цих даних сприяє швидшому ухваленню правильних рішень, оптимізації процесів, поліпшенню якості продуктів і послуг, а також наданню кращого клієнтського досвіду. Завдяки миттєвому збиранню, обробці й аналізу інформації компанії можуть не тільки виявляти слабкі місця у своїх операціях, але й помічати нові можливості для зростання та інновацій.

Для цього потрібно структурувати дані, тобто організувати інформацію таким чином, щоб вона була легко доступною, зрозумілою та корисною для компанії. Такі дані можна подати у вигляді таблиці, де кожен стовпець має свою назву, а кожен рядок містить конкретну інформацію, пов'язану з цією назвою.

Однак коли у компанії збільшується кількість даних, їх стає складно структурувати, аналізувати та управляти. З’являються систематичні помилки, які виникають через проблеми з недоступністю до інформації або з її точністю. Через неправильну організацію даних у співробітників виникають труднощі з пошуком, оновленням або роботою з інформацією. Часто складно отримати оперативну звітність та аналітику. Якщо в компанії є кілька систем або відділів, як правило, вони використовують різні формати даних. Ці ознаки вказують на те, що компанії слід задуматись над тим, щоб структурувати дані.

QuoteНаявність основного ядра для всієї інформації є зараз важливішою, ніж будь-коли раніше. Це дає змогу компаніям швидше адаптуватися до змін ринку, обирати кращі варіанти рішень, розуміти ринкові тенденцій та потреби споживачів, а отже, отримати конкурентну перевагу на ринку.

За даними опитувань, компанії з ефективним використанням технологій Data Analytics відзначили підвищення продуктивності (64 %), швидше й результативніше ухвалення рішень (56 %) і кращі фінансові показники (51 %). Прикладом є компанія Lufthansa Group, яка інтегрувала критично важливі дані й об'єднала їх за допомогою SAP Datasphere. Різноманітний ландшафт даних із 14-ма окремими ERP-системами зумовлював надходження інформації з окремих джерел (систем літака, застосунків бронювання та продажу, фінансових процесів, ланцюжка постачання тощо). Організація змушена була копіювати інформацію для аналізу, що було складним і трудомістким процесом, а також узгоджувати ті дані, які надходили з різних систем її дочірніх компаній.

Об’єднання даних в одну систему зменшило час на обробку та знизило витрати на їхню інтеграцію, значно спростило процес аналітики й покращило розв’язання стратегічних завдань. Водночас зберігся критично важливий бізнес-контекст, що надає організації інформацію, необхідну для ухвалення швидких рішень, які покращують різні процеси: від збільшення прибутку до підвищення стійкості ланцюжка постачання. У компанії зазначають, що наразі витрачають на підключення додаткових джерел даних лише один день замість декількох місяців, як це було раніше.

З чого розпочати побудову правильної структури даних?

Перший крок – переконатися, що всі дані компанії можна ввести в єдину систему. Така структура дозволяє легко отримувати інформацію, незалежно від її джерела чи формату.

QuoteДалі – дані з різних джерел повинні бути інтегровані та перетворені в уніфікований формат, який легко використовуватиме користувач. Сумісність структури бізнес-даних дозволяє об’єднувати та з’єднувати інформацію з різних джерел, а не переміщувати її. Часто, коли дані вилучаються з різних платформ чи систем, їхній початковий контекст втрачається. Важливо забезпечити збереження значення та актуальності даних для прийняття рішень, незалежно від їхнього джерела.

Зі зростанням складності та обсягу даних важливим стає їхнє управління, яке включає забезпечення якості, конфіденційності інформації та відповідності нормам.

Важливим компонентом структури є створення каталогу бізнес-даних, який служить єдиним джерелом правди для користувачів, щоб знаходити, розуміти та довіряти інформації.

Кінцевий етап – споживання даних. Йдеться про надання необхідної інформації у відповідному форматі, вчасно та потрібним особам.

Коротка післямова

У минулому найбільшими відмінностями для бізнесу були ціна, місцерозташування, надані продукти й послуги. Та цілком імовірно, що нині, а особливо в наступні роки, вагомим стане те, наскільки ефективно компанія навчає свої моделі ШІ. Ось чому побудова правильної структури даних є однією з найважливіших інвестицій, про яку варто задуматися будь-якому бізнесу вже сьогодні.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]