Facebook Pixel

Уряд пообіцяв бізнесу стратегію розвитку та трансформації: що в ній написали

Кабмін наприкінці серпня схвалив Стратегію відновлення, сталого розвитку та цифрової трансформації малого та середнього підприємництва (Стратегія МСП) на період до 2027 року та план заходів щодо її реалізації на 2024-2027 роки.

«Нова стратегія є відповіддю на нагальні потреби бізнесу. Головне її завдання — створити умови для розвитку МСП та надати партнерам орієнтири, куди найкраще інвестувати як зараз, так і під час повоєнного відновлення», — заявила перша віцепрем'єр — міністерка економіки Юлія Свириденко.

Перший заступник міністра економіки Олексій Соболєв зазначив, що Стратегію створювали разом із бізнесом, експертами та громадським сектором. Вона важлива тим, що визначає ключові напрями державної політики у сфері МСП, включно з відновленням зруйнованих підприємств за принципом build back better («відновити краще, ніж було»).

Цілі Стратегії МСП

У Стратегії вказано чотири основні цілі:

  1. Відновлення та полегшення процесу ведення бізнесу насамперед завдяки програмам державної політики «Зроблено в Україні»: гранти для переробних підприємств, «Доступні кредити 5-7-9», можливості страхування від військових ризиків тощо. Передбачається, що дерегуляція та нові канали комунікації, такі як платформа «Пульс», дозволять покращити якість державних послуг.
  2. Інноваційний розвиток, цифрова трансформація та «зелений перехід» завдяки розумній спеціалізації, створенню галузевих кластерів та наукових парків, які сприятимуть залученню інвестицій та розвитку регіонів. Підсилять ці процеси цифровізація бізнес-процесів, технології ШІ, інструмент електронного виставлення рахунків, миттєві платежі Національного банку України. Щоб сприяти зеленому переходу, з'явиться онлайн-інструмент для самооцінки вуглецевого сліду підприємств, професійні енергоаудити.
  3. Розвиток людського капіталу та підприємництва — дуальна освіта та програми для жінок, ветеранів та людей з інвалідністю. Розширення мережі регіональних офісів «Зроблено в Україні» для підтримки мікро- та малих підприємств.
  4. Підвищення конкурентоспроможності та збільшення експорту.
Цілі Стратегії МСП

Цілі Стратегії МСП

Ключові положення Стратегії МСП

Координатор експертних груп «Економічної експертної платформи» Олег Гетман вважає, що «при розробці Стратегії МСП Мінекономіки побудувало якісний інклюзивний процес роботи, до напрацювання документа було долучено провідні аналітичні центри та бізнес-асоціації». Експерт вважає для бізнесу особливо важливими такі пропозиції:

  • проведення щорічного дослідження бюрократичного навантаження на МСП, а також надання практичних рекомендацій щодо його зниження;
  • створення системи страхування воєнних ризиків для МСП;
  • зміцнення здатності Ради бізнес-омбудсмена щодо забезпечення більш ефективного захисту прав підприємців та подолання адміністративних бар'єрів, що перешкоджають розвитку бізнесу;
  • врегулювання діяльності (детінізація) самозайнятих осіб у частині спрощення та автоматизації обліку, запровадження сприятливого податкового режиму;
  • проведення масштабного перегляду регуляторних інструментів;
  • реформування системи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, а також забезпечення прозорої кадрової політики БЕБ, ДПС та Держмитслужби;
  • удосконалення системи громадських закупівель у частині обліку потреб МСП, створення додаткового попиту на його товари;
  • запровадження електронного виставлення рахунків (e-Invoicing);
  • підтримка впровадження альтернативних методів оплати, зокрема миттєвих платежів;
  • впровадження інструменту електронних рахунків у публічних закупівлях та спрощення укладання електронних контрактів з іноземними партнерами, взаємне визнання електронної ідентифікації, автентифікації та довірчих послуг з ЄС;
  • збереження спрощеної системи оподаткування.

Очікування від реалізації Стратегії МСП

У Стратегії вказано конкретні показники, які планують досягти до 2027 року. Для порівняння чомусь обрано 2022 рік — найгірший для економіки через початок повномасштабної війни. Ми наведемо частину цих цифр для демонстрації оптимізму авторів Стратегії:

  • обсяг продажів МСП — 10,65 трлн грн (7,1 трлн грн у 2022 році);
  • частка МСП у сукупній доданій вартості — 74% (72,4%);
  • рівень безробіття — 11% (18,3%);
  • частка непрацюючих кредитів — 28% (48%);
  • кількість експортерів із числа МСП — не менше 35 тис.;
  • коефіцієнт переробки відходів — 15% (6%).
Очікування від реалізації Стратегії МСП

Очікування від реалізації Стратегії МСП


Подякувати 🎉