Продаж нових автомобілів у Європі у вересні впав, що стало першим місячним спадом поспіль за останні два роки, оскільки економіка регіону продовжує стагнувати, а споживачі скорочували витрати, пише Bloomberg. @material: https://thepage.ua/ua/economy/oficijnij-kurs-grivni-u-zhovtni-2024-roku
Реєстрації авто впали на 4,2% порівняно з вереснем минулого року, до 1,12 млн одиниць, повідомила Європейська асоціація автовиробників. Зростання продажів електромобілів виявилося недостатнім, щоб компенсувати спад продажів моделей із двигуном внутрішнього згоряння.
Європейські автовиробники важко нарощують продажі на внутрішньому ринку, оскільки затяжний спад і високі відсоткові ставки скорочують витрати. Stellantis NV, власник таких брендів, як Fiat, Peugeot, Citroën, Opel та ін., зафіксував найбільше падіння – на 26%.
У той час як у Великій Британії та Іспанії продажі трохи зросли, у Німеччині, Франції та Італії вони впали, що призвело до зниження загальних поставок по регіону.
Продаж електромобілів відновився у вересні, що є сприятливим знаком для галузі, в якій попит на повністю електричні автомобілі знизився після того, як уряди минулого року скасували субсидії. Постачання електромобілів підскочили на 24% у Великій Британії, де автовиробники роблять великі знижки, щоб спробувати виконати урядове завдання з продажу транспортних засобів з нульовим рівнем викидів. У Німеччині, де уряд обговорює потенціал нових стимулів, продаж електромобілів зріс на 8,7%.
З початку року продаж електромобілів у регіоні знизився на 2,6%. Перспективи ускладнюються запланованим митом на китайські електромобілі у розмірі до 45%, які мають набути чинності найближчими тижнями. ЄС та Китай пообіцяли працювати над альтернативною угодою, яка дозволить уникнути необхідності стягувати мита, а канцлер Німеччини Олаф Шольц 21 жовтня знову висловився проти мит.
Оскільки споживачі не погоджуються на високу вартість володіння електромобілями, найбільші європейські автовиробники зараз намагаються відновити продажі за допомогою дешевших моделей. Минулого тижня Renault представила новий R5 за €25 000, а Stellantis почала постачання свого міського автомобіля Citroën ë-C3 за €23 300 у середині вересня.
Найбільший автовиробник регіону концерн Volkswagen не відкидає можливості закриття заводів у Німеччині через падіння попиту. Його спортивний автомобільний бренд Porsche і конкуруюча Mercedes-Benz скоригували свої амбіції в галузі електромобілів через недостатній попит.
Загальноєвропейський спад у секторі електромобілів збільшує ризик того, що такі виробники, як VW, Stellantis та Renault, будуть змушені заплатити штрафи в розмірі до €15 млрд, якщо вони не дотримуватимуться більш жорстких європейських правил щодо викидів шкідливих речовин в атмосферу, які мають набути чинності.