В оновленому Кабміні з'явилася нова посада — міністра цифрової трансформації. Її зайняв куратор диджитал-кампанії штабу «Слуги народу» та позаштатний радник президента Михайло Федоров. До приходу в політику він був звичайним власником SMM-агентства.
Щоправда, він міністр без міністерства, але це його не хвилює. Раніше Федоров заявляв, що в створенні нового міністерства немає необхідності.
На цій посаді протягом 5 років він буде відповідати за цифрову економіку. До свого призначення Федоров робив деякі заяви, зокрема, про запровадження єдиної ідентифікації та онлайн-голосування на виборах. Наприкінці вересня його команда планує представити суспільству реалізацію ініціативи «Держава в смартфоні», яку, як говорять експерти, можна реалізувати протягом року.

дізналося у експертів, чого бізнес очікує від нового міністра і чи потрібно створювати нове міністерство.
Юрій Антонюк, глава правління компанії ЕРАМ Україна
«Новому міністру та його команді необхідно зробити якісь практичні кроки, щоб бізнес і держустанови побачили результати цієї цифрової трансформації. Бо минулий уряд також пропонував цифрову трансформацію, але реально ми так і не побачили результат. Потрібно першочергово реалізувати «Державу у смартфоні» та e Health. Ці дві речі можна запровадити протягом року. Також зараз потрібно задуматися над органом, з яким можна буде спілкуватися безпосередньо – щоб він координував певні речі, допомагав державі та бізнесу, щоб це були практичні кроки. Але якщо це будуть підзаконні акти, як це роблять міністерства, то в такому разі він не потрібен. І головне, щоб цей орган чи міністерство не розказувало, що бізнесу краще робити, а що ні».
Віталий Нужний, віцепрезидент Автомобільного напрямку Luxoft
«Необхідно першочергово задуматися над залученням провідних компаній, а саме тих, які об’єднанні у ряд галузевих індустрій, до розвитку шляхів повноцінної програми цифровізації ( Roadmap ). Це стосується багатьох чинників, зокрема розвитку IT-сервісної індустрії, телекому. Коли в Україну приїжджали потенційні інвестори, уряду було важко запропонувати партнера, який міг би допомогти потенційним інвесторам підказати, наскільки ця галузь специфічна та як завести сюди бізнес. Це було дуже узагальнено.
Щодо того, чи потрібне нове міністерство, то, напевно, так. Але потрібна доволі чітка спеціалізація. Тобто воно повинне обрати стратегічні галузі. Якщо залучаємо іноземні інвестиції до IT-галузі, то повинен бути певний напрямок, який створює умови для введення бізнесу. Наприклад, удосконалює податкову політику для заведення такого бізнесу в Україну, створює певного роду IT-програми або досліджує, чи достатньо спеціалістів, щоб наситити ринок. І насамкінець, в Україні дуже велика база IT-компаній, а це означає, що ми можемо зростати за рахунок складних інженерних розробок».
Олександр Данченко, український політик.
«Потрібні якісні реформи, я говорю про адміністративні, ведення цифрових послуг, переорієнтацію економіки з сировинної на цифрову, а також створення умов для «айтишників». Онлайн-цифровізація вбиває корупцію. Це можна зробити за рахунок запуску електронної акцизної марки, електронної митниці, електронного документообігу. Крім того, таке міністерство потрібне, адже коли Україна підписала угоду з ЕС про єдиний цифровий ринок, то у Кабміні не було відповідального за цифрову галузь. Це могли бути мільярдні інвестиції за 4 роки. Не може бути такого, щоб за другу за зростанням ВВП галузь ніхто не відповідав».