Facebook Pixel

Індустрія вейпінгу вартістю $22 мільярди стане «бруднішою» і прибутковішою з приходом Трампа

Прихильники вейпінгу на мітингу під час першого строку Трампа у жовтні 2019 року. Фото: Ділан Холлінгсворт / Bloomberg

Прихильники вейпінгу на мітингу під час першого строку Трампа у жовтні 2019 року. Фото: Ділан Холлінгсворт / Bloomberg

Індустрія вейпінгу по всьому світу є вигідною і часом юридично туманною. В останні роки Управління з контролю за продуктами та ліками США (FDA) не дозволяло вейпи зі смаком фруктів, цукерок чи м'яти, заявляючи, що вони заохочують підлітків набувати цієї звички.

Але магазини по всій країні продовжують продавати пристрої зі смаками, стверджуючи, що вони не порушують закон і що FDA перегинає палицю. Вважається, що до 70% вейпів, які продаються в Америці, не регулюються, пише Bloomberg. Лише 34 вейпи зі смаком тютюну чи ментолу, схвалені FDA, можуть легально продаватися у США. Регулярно поліція вилучає заборонену продукцію, продавці втрачають ліцензії, але владі до перемоги ще далеко.

Група, створена Міністерством юстиції США та FDA, з липня вилучила партії вейпів на суму понад $80 млн і домоглася заборони щонайменше восьми виробників, щоб зупинити продаж несанкціонованої продукції. FDA також розіслала понад 700 попереджувальних листів виробникам, імпортерам та дистриб'юторам несанкціонованої продукції.

Big Tobacco історично часто конфліктувало з регуляторами, але тепер їхні інтереси збігаються при посиленні заходів для боротьби з незаконним вейпінгом. Великі тютюнові компанії розраховують на власні продукти для вейпінгу, щоб компенсувати падіння продажу звичайних сигарет.

Перед вступом на посаду президент Трамп пообіцяв «врятувати вейпінг» у пості у соціальних мережах, зробленому невдовзі після зустрічі з галузевим органом Vapor Technology Association. Минулого місяця VTA провела рекламну кампанію на Fox News, закликаючи Трампа дотримати свого слова.

Повернення Трампа до Білого дому також отримало значну фінансову підтримку від Big Tobacco. За кілька днів після початку другого строку Трамп скасував заборону на ментолові сигарети і ароматизовані сигари, що привело до зростання акцій тютюнових компаній.

Смакові переваги споживачів вейпів у США

Смакові переваги споживачів вейпів у США

США не самотні у своїх проблемах із вейпінгом. Більшість країн регулюють електронні сигарети, але мало хто забороняє їх повністю. У Великій Британії, де дозволені ароматизовані продукти, але обмежені міцність і розмір вейпу, нелегальні вейпи з високим вмістом нікотину надходять мільйонами, часто подорожуючи Європою, де правила відрізняються від країни до країни. В Австралії вейпи можна легально продавати лише в аптеках, але це не завадило пристроям вийти на ринок.

Набір інструментів FDA

Сучасні електронні сигарети були розроблені у 2003 році і продавалися як продукт, який допомагає курцям кинути палити. Але ринок злетів після появи Juul, що заправляється вейпом, доступним у широкому асортименті смаків, який незабаром звинуватили в тому, що він підсаджує нове покоління на нікотин. У 2020 році була заборона ароматизованих картриджів для електронних сигарет.

Понад 90% електронних сигарет у світі виробляються у Китаї (де діють власні обмеження на вейпінг та процвітає нелегальний ринок).

В Остіні (штат Техас, США) Даррелл Суриф і його сім'я побудували бізнес-імперію, яка простягається від одноразових електронних сигарет до магазинів вейпу і конопель, з піковим річним обсягом продажів у $400 млн. Його найвідоміша лінійка продукції Esco Bars була другим за популярністю брендом.

Суриф регулярно демонструє своє багатство у соціальних мережах: фотографії літака, Lamborghini та портфоліо нерухомості. Він також опублікував пост про одного із китайських виробничих партнерів своєї компанії. «Наше партнерство та фінансові інвестиції в китайський завод були чудовою ідеєю, – написав він. – Працюйте старанно, заводьте друзів та пожинайте плоди».

Суриф не назвав імені свого партнера у пості. Але у травні 2023 року FDA надіслав попереджувальний лист Shenzhen Innokin Technology, заявивши, що компанія розповсюджує вейпи Esco Bars у США без дозволу.

FDA також випустило попередження про імпорт, щоб не допустити ввезення Esco Bars до країни. Воно затримало упаковки Esco Bars і попередило роздрібних торговців про заборону їхнього продажу.

В результаті Innokin відмовилася від усіх продажів у США, сказав Суриф. Він додав, що його фінансові втрати від втрати партнера були «руйнівними» і спричинили звільнення співробітників.

Суриф підрахував, що витратив $17 млн на отримання схвалення FDA для Esco Bars, але поки що без результату. Його дочірня компанія подала позов проти FDA, заперечуючи відмову дозволити більше 100 продуктів. «Уряд США дозволив китайським брендам наповнити ринок, не дотримуючись правил», – сказав він, у той час як його продукція була відхилена FDA.

Інші компанії, що займаються вейпами, також подали позови до FDA, і одна справа має дійти до Верховного суду до середини цього року.

Більшість країн регулюють продаж вейпів, але мало хто забороняє їх повністю. Фото: Хосе Сарменто Матос / Bloomberg

Більшість країн регулюють продаж вейпів, але мало хто забороняє їх повністю. Фото: Хосе Сарменто Матос / Bloomberg

Представники індустрії вейпінгу стверджують, що FDA перевищує свої повноваження. «Вони зосереджені на ліквідації всіх нікотинових продуктів, а не на тому, що важливо для громадської охорони здоров'я, – сказав один із постачальників. – Регулювання, а не заборона ароматизованих вейпів скоротить нелегальний ринок».

FDA заявило у грудні, що воно не націлене на скасування нікотинової продукції і що заявники несуть відповідальність за те, щоб показати, як їхні товари захищають громадське здоров'я. Агентство додало, що отримало заявки на майже 27 мільйонів продуктів, з яких дозволило понад 26 мільйонів.

Big Tobacco

Глобальні тютюнові компанії, такі як Altria Group, Imperial Brands та British American Tobacco, розглядають амбітне зростання своєї частки на ринку вейпів як найважливішу мету. BAT ставить собі за мету до 2035 року довести 50% продажів до бездимних продуктів.

Але в липні BAT заявила, що навряд чи досягне мети в 5 мільярдів фунтів стерлінгів (6,22 мільярда) у 2025 році за виручкою від вейпів, тютюну, що нагрівається, і нікотинових подушечок, і звинуватила в цьому нелегальний ринок. Altria заявила 30 січня, що нелегальні вейпи означають, що її мета щодо збільшення обсягів бездимних продуктів на 35% до 2028 року була скомпрометована.

«Стало ясно, що в США існує два ринки: один для тих, хто діє в рамках регулювання, і інший для тих, хто грубо порушує і оминає правила», – сказав генеральний директор Altria Біллі Гіффорд. Компанія вважає, що структура регулювання «зламана».

Американські роздрібні торговці також критикують FDA. «Зростання нелегального ринку багато в чому є результатом введення регулювання до того, як було схвалено достатню кількість продуктів, – сказав Генрі Армор, президент Національної асоціації магазинів крокової доступності. – У таких умовах практично в будь-якій категорії продуктів ви генеруватимете нелегальну торгівлю». Нелегальні вейпи часто продаються в магазинах з низьким рівнем інвестицій, де власники дуже рухливі, що дозволяє уникнути штрафів за рахунок зміни власника, додав він.

Рей Мейл, аналітик Panmure Liberum, зазначив: поки не зовсім ясно, де знаходиться Трамп, але «загалом він, схоже, на боці вейперів та курців. Він також, схоже, не є шанувальником нелегальних ринків».

Даррелл Суріф сподівається, що другий строк Трампа принесе перепочинок американському бізнесу. «Сподіваюся, нова адміністрація не просто підтримає Big Tobacco та його плани, а й підтримає компанії, що базуються в США», – сказав він.

***

ЦЯ СТАТТЯ МІСТИТЬ ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТИ ДОВІДКОВОГО ЗМІСТУ. The Page НЕ НЕСЕ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА БУДЬ-ЯКІ ДІЇ ЧИТАЧІВ НА ОСНОВІ МАТЕРІАЛІВ САЙТУ ТА ЗА ЗМІСТ ІНШИХ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ, ПОСИЛАННЯ НА ЯКІ ПРИСУТНІ В ЦІЙ СТАТТІ.

The Page НАГАДУЄ, ЩО КУРІННЯ ТЮТЮНУ ТА ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМ ДОСТАВКИ НІКОТИНУ: МОДІВ, ВЕЙПІВ, Е-СИГАРЕТ ШКОДИТЬ ЗДОРОВ'Ю ТА ВИКЛИКАЄ ЗАЛЕЖНІСТЬ.

Подякувати 🎉