Facebook Pixel

Як ринок вейпів та снюсів у США захищається від нелегальних поставок із Китаю

Ринок вейпів та снюсів

Ринок вейпів та снюсів

Одноразові китайські вейпи заполонили полиці у США. Найбільші тютюнові компанії (їх називають Big Tobacco) не вважають, що китайські виробники вейпів грають чесно. Оскільки споживачі все більше переходять на бездимні нікотинові продукти, Big Tobacco хоче відхопити собі шматок пирога побільше, і вони хочуть, щоб агентство FDA (галузевий регулятор) допомогло їм у цьому, посиливши контроль за дотриманням правил, пише видання Sherwood.

Юридично FDA не схвалює тютюнові вироби та електронні сигарети, а видає маркетингові замовлення (Marketing Orders), які дозволяють продавати їх у магазинах. Лише кілька брендів вейпів мають дозвіл FDA, включаючи NJOY від Altria та Vuse від RJ Reynolds. Обидві є традиційними тютюновими компаніями: Altria (власник бренду Philip Morris) виробляє Marlboro, а RJ Reynolds (дочірня компанія British American Tobacco) — Newports.

Але найпопулярніші марки на ринку – не із США. Згідно з «Національним опитуванням молоді про тютюн» 2023 року, Elf Bar – китайський бренд, не авторизований FDA – був найпопулярнішим одноразовим вейпом, що продається в США.

Такі вейпи, як Elf Bar, проникають у країну через різні канали, а їхня поширеність свідчить про те, що їм легко вдається обходити регулюючі органи. «Одноразові продукти з Китаю продовжують затоплювати ринок США, – сказав представник Juul. – Ці продукти не відповідають нормативному режиму FDA і в багатьох випадках явно націлені на дітей».

Представник компанії iMiracle, яка виробляє Elf Bars, повідомив у грудні, що вони «намагаються щосили дотримуватися вимог США».

За оцінками Altria, нелегальні вейпи становлять щонайменше 60% цієї категорії, яка зросла на 40% з початку року.

На своє виправдання FDA вказує на два нещодавні випадки, коли були вилучені партії нелегальних вейпів у Лос-Анджелесі та Чикаго. Регулятор також розіслав сотні листів-попереджень роздрібним торговцям, у яких йдеться про те, що не слід продавати Elf Bars.

Найпопулярніші виробники вейпів у США

Найпопулярніші виробники вейпів у США

У червні RJ Reynolds подала скаргу до Комісії з міжнародної торгівлі США (USITC), стверджуючи, що близько трьох десятків виробників, включаючи iMiracle, порушують її права на інтелектуальну власність. USITC розпочала розслідування 17 липня.

Історія компанії Juul

Теоретично, вейпи повинні відучувати курців сигарет від їхньої залежності, а не знайомити тих, хто не палить, з цим пороком. Ось чому FDA забороняє вейпи з фруктовими або цукерковими смаками, щоб вони не подобалися дітям. (Elf Bars випускаються зі смаками, такими як банановий пиріг або вишневий фруктовий дракон.)

Вейп Juul, в якому використовуються одноразові картриджі, але багаторазова батарея, набув популярності десять років тому і часто звинувачується у поверненні нікотинової залежності у молодих людей.

У червні 2022 року FDA наклало заборону на маркетинг Juul, заявивши, що компанія не довела безпеку своєї продукції. Заборона була знята у червні цього року, і тепер компанія намагається повернути собі частку ринку.

Тим часом інші великі тютюнові гравці також вийшли на цей ринок, оскільки популярність вейпінгу зросла. Altria купила, а потім позбавилася частки в Juul, а в червні 2023 року придбала NJOY, компанію, чиї вейпи вже були схвалені FDA, за 2,75 млрд доларів.

Через чотири місяці Altria подала до суду позов проти виробників, дистриб'юторів і роздрібних торговців, які, за її словами, продають вейпи, не схвалені FDA.

Позов був відхилений суддею в січні, але NJOY подала його більш вузьку версію через п'ять днів – він все ще розглядається. NJOY по суті хоче, щоб суд зробив те, що має робити FDA: прибрати нелегальні вейпи з полиць.

Лідер ринку вейпів

Про компанію iMiracle, яка виробляє найпопулярніші вейпи в США, відомо небагато. За словами Метью Ма, директора з маркетингу компанії Ecigator, яка конкурує з iMiracle, вона стала одним із лідерів на закордонному ринку вейпів і вважається домінуючим гравцем у галузі.

Ма сказав, що індустрія одноразових вейпів почала зростати в Китаї у 2010 році. Величезна група виробників базується у Шеньчжені.

«Різні фактори, включаючи нікотинову залежність та бажання підлітків виглядати круто, роблять ринок США світовим центром інновацій у сфері вейпінгу, – сказав Ма. – Це також може бути пов'язане з авантюрною натурою американців, оскільки вони охоче приймають нові речі та пробують нові пригоди».

iMiracle втягнута у суперечки про інтелектуальну власність. Формально вона більше не виробляє Elf Bar, хоча її продукт, як і раніше, повсюдно називають цим ім'ям.

Постанова від лютого 2023 року, винесена федеральним суддею у Флориді, наказала iMiracle припинити використання бренду Elf Bar після того, як VPR Brands заявила права на цю назву. iMiracle прибрала напис Elf Bar зі своїх вейпів та замінила його на EBDESIGN BC5000.

За рік до цього iMiracle подала більше 50 позовів у Флориді проти власників магазинів, що продають нібито підроблені Elf Bars. Усі ці позови було відхилено.

Посилення контролю з боку FDA

Цього року FDA відхилило більше поставок тютюнової продукції, ніж за будь-який інший рік, починаючи з 2010-го. Нелегальна нікотинова продукція часто потрапляє до США через посередників, які купують її у країнах, де вона дозволена, а потім продають роздрібним торговцям.

Ці продукти, мабуть, обходять федеральні правила з допомогою поставок de minimis. Це постачання вартістю менше 800 доларів, які дозволено ввозити до країни безмитно.

Гіганти електронної комерції Temu та Shein відомі тим, що використовують цю лазівку, щоб здешевити доставку. Кількість поставок de minimis досягла 1 мільярда у 2023 році порівняно з 637 мільйонами у 2020 році.

«Успіх легальних продуктів залежить від того, наскільки FDA більше робитиме для боротьби з незаконним продажем», – сказав Тадеу Марроко, генеральний директор British American Tobacco.

Динаміка поштових відправлень в США з ціною, нижчою за порогову

Динаміка поштових відправлень в США з ціною, нижчою за порогову

Боротьба з нелегальним снюсом

Американські тютюнові компанії стверджують, що поширення нелегальних вейпів ускладнило їхнє проникнення на цей ринок, проте їм пощастило більше з нікотиновими пакетиками, які називаються «снюсом». Проте несанкціонований снюс теж надходить на полиці.

Гіффорд повідомив, що його компанія направила до FDA «дані, які підтверджують наше занепокоєння тим, що учасники нелегального ринку розширюють свою присутність у категорії нікотинових пакетиків».

Снюс став популярним у США, особливо серед покоління Z, частково тому, що впливові особи у соціальних мережах допомогли йому стати мейнстримом.

З початку цього року FDA відхилило близько 500 постачань снюсу, в основному зі Швеції. Юридичний директор стокгольмської компанії Skruf Snus, одного з брендів, який часто не пропускають у портах США, розповів, що інтернет-ритейлери закуповують їхню продукцію в ЄС, а потім намагаються ввезти її до США.

Снюс став благом для Philip Morris International. У 2022 році вона купила Swedish Match, виробника Zyn, і повідомила про 50% збільшення обсягу поставок пакетиків Zyn у другому кварталі цього року, незважаючи на серйозні перешкоди в ланцюжку поставок. Компанія отримала 3,6 млрд доларів доходу від свого бізнесу з виробництва бездимного тютюну, що на 18% більше, ніж рік тому. Для порівняння, її зростання у бізнесі з виробництва сигарет і сигар становило лише 4,8%.

British American Tobacco продає пакетики Velo, які є найбільш популярними у Європі. У США виторг BAT від нікотинових пакетиків зріс на 122% за перші шість місяців цього року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Це відбувається на тлі маркетингової кампанії у США та дефіциту Zyn. BAT заявила, що інвестує 770 млн доларів у розширення виробництва нікотинових пакетиків цього року. Philip Morris International витратить 1,4 млрд доларів США на розширення виробництва Zyn.

Подякувати 🎉