Сьогодні, 31 травня, Ілон Маск, глава автовиробника Tesla, другий день перебуває з візитом у Китаї. Він зустрівся з міністром промисловості та інформаційних технологій. Сторони «обмінювалися думками щодо розроблення транспортних засобів на новій енергії та інтелектуальних підключених транспортних засобах», йдеться в офіційному повідомленні міністерства.
Під час зустрічі з міністром торгівлі Маск подякував владі КНР за допомогу, яку завод Tesla в Шанхаї отримав під час епідемії COVID-19, і підтвердив свою «довіру до Китаю». Учора він зустрівся з міністром закордонних справ Китаю. Згідно з повідомленням уряду, Маск сказав, що інтереси Китаю та США переплітаються й що Tesla виступає проти відокремлення від Китаю та готова й далі розширюватися в країні.
Агентство Bloomberg зазначає, що подібні заяви суперечать зусиллям низки західних лідерів, включно з президентом США Джо Байденом і канцлером Німеччини Олафом Шольцем, отримати геополітичну перевагу над президентом Китаю Сі Цзіньпіном. Цього можна досягти, збільшуючи вплив на торгівлю ключовими компонентами, включно з акумуляторами для електромобілів і напівпровідниками. США та Німеччина запропонували державну підтримку своєму місцевому виробництву, щоб допомогти знизити ризики в ланцюжках постачань і позбавити автомобільну промисловість від значної залежності від Китаю щодо компонентів для електромобілів.
Зазначимо, що з-поміж бізнес-лідерів не лише Ілон Маск виступає проти обмеження відносин Заходу з Китаєм. Ола Келленіус, голова Mercedes-Benz Group, минулого місяця заявив, що відділення від Китаю є «ілюзією». Тім Кук з Apple наголошував на симбіотичному характері відносин своєї компанії з китайськими виробниками під час візиту в березні. Минулого тижня Мері Барра з General Motor заявила, що Китай залишається ключовим ринком для її компанії й що вона з нетерпінням чекає на «продовження розроблення екологічно чистих автомобілів із місцевими партнерами».
Глава Tesla під час цього візиту також зустрівся з генеральним директором акумуляторного гіганта Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL). Раніше повідомлялося, що Tesla планує побудувати завод із виробництва акумуляторів у США спільно з CATL.
Tesla хоче укласти з CATL угоду, аналогічну до тієї, про яку Ford Motor оголосила в лютому. Це повідомлення викликало гнів законодавців США з обох партій, які стверджують, що вона дає змогу китайській компанії отримувати вигоду від субсидій уряду США.
Контекст. випустило спецпроєкт, присвячений сучасному Китаю. Ми надали інформацію, яка дає змогу зрозуміти, чому ця країна стала загрозою для Заходу, наскільки економіка КНР залежить від нього та чи може це переконати Сі Цзіньпіна не псувати відносини зі США та їхніми союзниками заради своїх політичних амбіцій. Великий блок спецпроєкту присвячений питанням економіки та ставленню влади КНР до вітчизняного бізнесу.