Facebook Pixel

Рада провалила підвищення акцизів на автогаз на користь Коломойського

Парламент вдруге не прийняв поправку депутата від фракції «Слуга народу» Ольги Василевської-Смаглюк в законопроєкт №2317. Нардеп пропонувала зрівняти акциз на автогаз і бензин. Це грало на руку насамперед «Укртатнафті», підконтрольній бізнесменові Ігорю Коломойському.

Докладніше. За поправку проголосували лише 66 депутатів (42 з них – від «Слуги народу») за необхідного мінімуму 226. Минулого разу – 12 грудня – за неї проголосували 145 депутатів. Поправка Василевської-Смаглюк передбачала підвищення акцизу на автогаз у 2,7 раза – з 52 до 139,5 євро за 1 тис. літрів, паралельно знизивши ставку акцизу на бензин на 35% (з 213 до 139,5 євро за 1 тис. літрів). Таким самим акцизом зараз оподатковується дизпаливо.

Втім, сам законопроєкт №2317 все ж таки прийняли – за нього проголосували 316 нардепів. Закон передбачає відстрочку штрафів за порушення правил зберігання палива до липня 2020 року і ряд інших технологічних питань.

Контекст. Ініціатором змін акцизів на паливо була «Укртатнафта» — вона пропонувала знизити ставку для бензину до 170 євро, а на автогаз — підвищити до 136 євро. Найбільше це вдарило б по ринку автогазу, оскільки підняло б ціну на нього.

У коментарі The Page аналітик «А-95» Артем Куюн раніше пояснював інтерес «Укртатнафти» тим, що компанія зараз обмежена обсягом переробки і намагається таким чином впоратися зі своїм профіцитом бензину.

Quote«Знижуючи привабливість автогазу, вони хочуть збудувати ринок під свій бензин», — говорив Куюн.

Це вже не перша спроба «Укртатнафти» підвищити акциз на автогаз – раніше вона вже здійснювала дві схожі.

Те, що компанія буде наполягати на перегляді акцизів на бензин і автогаз, у вересні підтверджував голова «Укртатнафти» Павло Овчаренко. «Ми з новою силою будемо просити, обґрунтовувати, рекомендувати вирівняти ринок споживання шляхом зниження акцизу на бензин і підвищення на газ», — говорив тоді він.

Подякувати 🎉