Керівництво американської авіабудівельної корпорації Boeing під час розробки програмного забезпечення (ПЗ) для моделі 737 Max зменшувало витрати за рахунок пошуку дешевших підрядчиків, а досвідчених інженерів компанія звільняла. Це і призвело до катастроф двох літаків цієї моделі, пише Bloomberg.
Інженери в Індії тоді заробляли близько $5 на годину. Зараз їхній заробіток становить $9 – 10. Для порівняння: співробітники, які знаходяться в США за візою H1B, отримують $35 – 40, повідомляє видання з посиланням на власні джерела.
Найчастіше Boeing і її субпідрядники доручали розробку і тестування ПЗ працівникам з країн, в яких немає фахівців з глибокими знаннями в аерокосмічній галузі. Наприклад, код за специфікацією Boeing писали нещодавні випускники коледжу, яких найняла індійська компанія з розробки програмного забезпечення HCL Technologies. Його часто доводилося виправляти, розповів колишній інженер Boeing Марк Рабін. У підсумку, за даними Bloomberg, вартість робіт була в кілька разів вищою, ніж якби компанія відразу наймала кваліфікованих фахівців: близько $80 за годину.

Але робота з індійськими розробниками ПЗ була вигідною для Boeing. Компанія отримала кілька великих контрактів на поставки Boeing 737 Max до Індії. Зокрема, в 2017-м замовлення на 100 машин на суму $22 млрд. Це найбільший в історії контракт виробника в цій країні. Показово, що до цього на індійському ринку домінував Airbus.
Все почалося ще в 2005 році, коли в обмін на отримане від компанії Air India замовлення вартістю в $11 млрд американський виробник обіцяв інвестувати $1,7 млрд в індійські компанії. Вигоду від цього, в першу чергу, отримали розробники софта HCL і Cyient.
- Контекст
За останні півроку розбилися два літаки Boeing-737 MAX — в Ефіопії і Індонезії.
Після цього компанія обновила програмне забезпечення на літаках всіх компаній, які його експлуатують. Однак Федеральне авіаційне агентство США (FAA) і досі не зняло заборону на експлуатацію цих лайнерів на території США.