Імпорт дизельного палива в Україну скоротився на 33% за підсумками першої декади серпня. Про це з посиланням на дані «Консалтингової групи А-95» пише enkorr.
Зокрема, імпорт скоротився до 129 тис. тонн, тоді як в першій декаді липня становив 193 тис. тонн. Причиною стало припинення прямих поставок російського палива до України.
Так, імпорт трубопроводом «Прикарпатзахідтранс» припинився з 1 серпня через запровадження на нього 3,75% мита. Поставки палива «Лукойл» по залізниці також припинені через відсутність узгодженого російським Мінекономрозвитку графіку. У першій декаді липня ці поставки становили близько 35% від всього імпорту ДТ в Україну — 67 тис. тонн.

Тепер в Україну надходить тільки ресурс «Роснефти». Він потрапляє у країну за змішаною логістичною схемою: трубопроводом до Гомеля в Білорусі, де перевалюється в залізничні цистерни та заходить до України через ділянку білорусько-українського кордону в Чернігівській області.
Всього за період 1-10 серпня за такою схемою в Україну було імпортовано 19,7 тис. тонн ДТ. Порівняно з 1-10 липня ці поставки збільшилися на 17% (на 2,9 тис. тонн).

Відвантаження палива білоруських НПЗ в Україну за підсумками першої декади серпня також зросли — на 13,5% і склали 82,5 тис. тонн. Імпорт з Литви виріс на 32% і склав 12,6 тис. тонн.
Митне оформлення морського імпорту ДТ в першій декаді серпня зменшилося і склало 14,4 тис. тонн проти 27 тис. тонн в першій декаді липня.
Частка білоруських НПЗ в структурі імпорту за підсумками першої декади серпня досягла 64% в порівнянні з 38% за аналогічний період липня.
Зниження обсягів імпорту не призвело до нестачі палива у зв'язку з великими накопиченими запасами.
Контекст
Кабмін ввів спецмита на імпорт дизпалива та автогазу з Росії. Мито на дизпаливо становить 3,75% з 1 серпня і 4% — з 1 жовтня. Мито на автогаз становить 1,75% з 1 серпня і 3% — з 1 жовтня. Мита стали відповіддю на розширення санкцій з боку Росії, яка обмежила експорт до України нафти, бензину та вугілля.
Найбільший імпортер трубопроводом «Прикарпатзахідтранс» Wexler Group після цього заявила, що з 1 серпня зупинить імпорт дизельного палива з Росії в Україну. Причиною стали спецмита на імпорт палива з цієї дати.
- У липні Україна імпортувала з Росії рекордні 315,4 тис. тонн дизельного палива.
- Імпорт дизпалива по трубопроводу «Прикарпатзахідтранс» здійснюють понад 10 імпортерів. Українські компанії групи Wexler («Анвитрейд», «Оптимусойл» і «Термінал ойл») за підсумками першого півріччя 2019-го отримали 35% всього імпорту — 342 з 985,5 тис. тонн.
- Крім Wexler, великими імпортерами російського дизпалива по трубопроводу є ОККО, WOG, Glusco, «Альянс Енерго Трейд».
- Крім терміналів «Прикарпатзахідтранс», існує ще два канали поставок російського дизпалива в Україну, які під дію мит не потрапили. Перший — залізницею через російсько-український кордон, другий — перевалкою трубопровідного дизпалива в ж/д-цистерни на терміналі в Гомелі.
- Раніше група «Приват» через компанію «Ойл-Трейд 2019» взяла участь у тендерах «Укрзалізниці» на постачання дизпалива. У них група не брала участі останні кілька років.