У жовтні світовий дефіцит чипів відчули на своїй шкурі й українські автолюбителі. Брак ходових комплектацій відчувався в усіх класах і формфакторах – від мікролітражок до позашляховиків. Як і припускало у вересневому огляді, з кожним тижнем дилерські стоки пустішають на триваліший час. На жаль, абсолютно всі світові лідери мас-маркету перебувають в епіцентрі найжорстокішого дефіциту й намагаються наситити насамперед свої стратегічні ринки збуту, до яких наш, зі зрозумілих причин, не належить.
У підсумку українському ринку не вдалося продовжити позитивну динаміку зростання. У другому місяці осені імпортери та дилери загалом продали 8 032 нові автомобілі проти 9 313 (-14%) у вересні та 8 751 (-8%) у жовтні минулого року. І все-таки лідерам вдалося утримати свої позиції — попри відчутний провал продажів Toyota, Renault і Kia залишилася на звичних місцях.
А от далі жодної логіки – бренди ротувалися, немов кулі в лототроні. За підсумками того чи іншого тижня нагорі опинявся той, чий склад був «довшим».

Статистика продажів нових автомобілів у жовтні. Таблиця: AutoConsulting
Ще одна чип-тенденція – повсюдне зростання продажів автомобілів Made in China. Завдяки особливій бізнес-моделі розвитку автопрому КНР, орієнтованій на експорт, усі китайські бренди виявилися більш захищеними від дефіциту мікросхем. Справа в максимальному використанні домашніх компонентів, тоді як глобальні виробники страждали від перебоїв із постачанням напівпровідників, які збираються в Тайвані, Малайзії, Індонезії, Японії та США. Так, на тлі загального провалу на нашому ринку Chery вдалося наростити продажі одразу на чверть і злетіти на 4-те місце, яке раніше посідав VW. Але в жовтні Volkswagen встановив антирекорд (-60%) і провалився одразу на 10 позицій.