Секрет найпопулярніших в Україні кросоверів — у тому числі в максимально надійних двигунах. Адже саме мотори визначають безпроблемність експлуатації всієї автівки.
Найчастіше вибір автомобіля відбувається за стандартним алгоритмом відбору критеріїв: тип двигуна та коробки передач, габарити, комплектація, колір. Однак насамперед двигун визначає безпроблемність експлуатації автомобіля. На жаль, далеко не кожен сучасний силовий агрегат може похвалитися пробігом хоча б 300 тис. км, хоча ще 15-20 років тому нормою була «капіталка» після 500 тис. Тому варто розглядати надійність через призму довговічності та ремонтопридатності саме двигуна.
Ми проаналізували статистику вітчизняних сервісних мереж, як дилерських, так і незалежних, і вирахували кросовери з бензиновими «атмосферниками», які найдбайливіше ставляться до гаманців своїх власників. А оскільки навіть в рамках однієї моделі виробник може пропонувати різні версії двигунів, відзначимо ті, що мають репутацію найбільш надійних.

Кросовер Honda CR-V. Фото: Олександра Єршова
Honda CR-V
Двигун: R20A9
Кількість циліндрів: 4
Об'єм, см³: 1997
Потужність, л. с.: 150
Коробка передач: CVT
Українські водії поважають «хонди» за азартну керованість та «крутильні» мотори. Тим дивовижніше, що у плані надійності вони так само висока репутація. Нюанс тільки в тому, що «хондівські» двигуни вкрай вимогливі до якості палива, олій та дотримання регламентних робіт.
R20A9 – результат природної еволюції серії К20 з фірмовою системою зміни фаз газорозподілу i-VTEC та міцним ланцюгом ГРМ. Але, на відміну від 2-вальних K-моторів, у «ерок» лише один распредвал, що куди практичніше в обслуговуванні та ремонті.
Як і попередні двигуни, R20A не оснащений гідрокомпенсаторами, тому регулювати зазори клапанів потрібно щонайменше кожні 40 тис. км.

Renault Duster
Двигун: H4M
Кількість циліндрів: 4
Робочий об'єм, см³: 1598
Потужність, л. с.: 110-115
Коробка передач: 6МТ
Посилення вимог до рівня СО2 породило безліч переробок, в результаті яких на світ з'явилася маса примхливих моторів. Але серед них все ще зустрічаються відносно прості та добре збалансовані зразки. Один з них — з алюмінієвим блоком циліндрів і ланцюговим приводом ГРМ — працює під капотами багатьох сучасних Renault, включаючи Duster. І хоча він із запасом вписуватиметься в сучасні екологічні вимоги, але при цьому позбавлений якихось серйозних недоліків. Можливо, тому що насправді 1.6 H4M є доопрацьованим мотористом Renault Nissan HR16DE.

Toyota RAV4
Двигун: M20A-FKS
Кількість циліндрів: 4
Робочий об'єм, см³: 1986
Потужність, л. с.: 149-170
Кробка передач: 6МТ/CVT
Від добра добра не шукають. Під капотами абсолютно нових «равів» трудяться «двадцятки», які дісталися ним від колишнього покоління. Але безпосередньо версії M20A-FKS тільки три роки і повноцінної картини вікових нездужань вона все ще не має. Незважаючи на високотехнологічні рішення на кшталт підвищеного ступеня стиснення та системи подвійного упорскування, ці ДВЗ особливих питань у процесі експлуатації не викликають.

Кросовер Mitsubishi Outlander. Фото: Олександра Єршова
Mitsubishi Outlander
Двигун: 4B11
Кількість циліндрів: 4
Робочий об'єм, см³: 1999
Потужність, л. с.: 142-150
Коробка передач: 6МТ/6АТ
4B11 – прямий послідовник знаменитого двигуна 4G63 від Lancer IX. Так, вік дається взнаки і за нинішніми мірками 15-річний мотор далекий від когорти найсучасніших, найпотужніших або найекологічніших. Але він ретельно спроектований та якісно зібраний. Звідси і повага мотористів за безпроблемну експлуатацію та пристойну ремонтопридатність. 4B11 витривалий невибагливий, легко перетравлює АІ-92 і «ходить» далеко за 300 тис. км — за нинішніми мірками результат більш ніж пристойний.

Кросовер Nissan X-Trail. Фото: Олександра Єршова
Nissan X-Trail
Двигун: MR20DD
Кількість циліндрів: 4
Робочий об'єм, см³: 1997
Потужність, л. с.: 130-147
Коробка передач: 6МТ/6АТ
Nissan давно славиться своїми наднадійними і низькобюджетними двигунами. Так, базова для X-Trail «четвірка» MR20DD випускається більше десяти років не без особливих нарікань. Частково тому, що не має особливих конструктивних тонкощів: класичний алюмінієвий блок, безпосереднє упорскування, ланцюговий привід ГРМ. За зібраною нами статистикою MR20DD легко виходжує 300-400 тис. км. при своєчасному обслуговуванні та використанні якісних пально-мастильних матеріалів.