Попри значне зростання ринку вживаних автомобілів, їхні переваги з року в рік залишаються незмінними: тільки європейські хетчбеки та седани. Жодних кросоверів, гібридів і тим більше електрокарів.
За перші три квартали в Україні було продано 76 тис. нових автомобілів, водночас на вторинному ринку кількість угод перевищила 355,6 тис. Це на 47% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Вік майже половини з них – більше 10 років. Проте рік у рік лідери «вторинки» одні й ті самі: попереду із солідним відривом Volkswagen (17,3%), слідом Ford та Renault з часткою 8,9%. Половина моделей першої десятки припадає саме на ці бренди.

Volkswagen Passat шосте покоління. Фото: Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005 – 2010 рр.)
Найбільший попит серед українських автомобілістів мають «пасати» шостого покоління. На вторинному ринку за них просять $6,5 — $8,5 тис., залежно від року випуску, комплектації та стану. Найчастіше торгують седанами з 2-літровим дизельним та 1,8-літровим бензиновим двигунами. Найслабшим місцем у «пасатів» того часу вважаються роботизовані коробки передач, тому дещо вище котируються версії з класичною «механікою». Зразкове співвідношення – 3:1 на користь МКП.

Volkswagen Golf шосте покоління. Фото: Volkswagen
Volkswagen Golf VI (2008 — 2010 рр.)
Зовсім трохи «пасату» програє в народній популярності його молодший брат. За хетчбеки, седани та універсали шостої генерації просять $6 — $11 тис. Найбільше користуються попитом хетчбеки з 2-літровими атмосферними дизелями та механічними коробками передач.

Skoda Octavia A6 (2004 — 2010 рр.)
І в технічному, і в рекламному плані Octavia стоїть саме серед Golf і Passat. Вона будувалася на базі першого, але за габаритами та місткістю ближче до другого. За «чеський Volkswagen» другого покоління доведеться викласти від $6,8 — $11 тис., тобто навіть більше, ніж просять за Passat такого віку.

Renault Megane третього покоління Фото: Renault
Renault Megane III (1995 — 2002 рр.)
Хоча в українських обивателів дуже скептичне ставлення до французьких малолітражок, це не заважає Megane залишатися одним із лідерів вторинного ринку. Його обирають за відносно місткий салон, простоту в ремонті та дешевизну запасних частин. Коштує Megane третього покоління в середньому $5 — $8,5 тис.

Форд Фокус другого покоління. Фото: Ford
Ford Focus II (2004 — 2011 рр.)
Всесвітній Focus першого та другого поколінь досить довго продавався на нашому ринку, але бестселером став лише зараз – в епоху «євроблях». Пропозицій – на будь-який смак: атмосферні та турбовані, дизельні та бензинові, з АКП та МКП, 3-дверні хетчбеки, кабріолети та фургони, 4-дверні седани, 5-дверні хетчбеки та універсали. Абсолютна більшість із них укладаються у цінову вилку $6 — $9 тис.

Opel Zafira другого покоління. Фото: Opel
Opel Zafira II (2005 — 2011 рр.)
«Якщо поставити будь-який Opel у тихе місце, буде чути, як він іржавіє» — сумно жартують перекупи. Частка жарту в цьому є – сьогодні знайти «живі» екземпляри Zafira першого покоління в Україні є нереальною справою. Інша річ – більш вдала у плані корозійної стійкості друга генерація. За комплектації, що користуються найбільшим попитом – з бензиновим мотором і механічною коробкою передач – ті самі сумні перекупи просять $6 — $7,5 тис.

Renault Megane Scenic третього покоління Фото: Renault
Renault Megane Scenic III (2009 — 2016 рр.)
Ще один французький завсідник рейтингу. Попри платформу Megane та зовнішню схожість, всередині компактвен дещо оригінальніший і місткіший. Scenic третього покоління коштуватиме $5 — $8,5 тис.

Skoda Fabia третього покоління. Фото: Skoda
Skoda Fabia III (2007 — 2014 рр.)
Як і Octavia, ця малолітражка завжди користується прихильністю українців. Причому незалежно від покоління комплектації, типу кузова та місця збирання. Сьогодні найчастіше на ринку з'являються пропозиції щодо продажу третьої генерації Fabia за ціною $5 — $8,5 тис.

Hyundai Sonata шосте покоління. Фото: Hyundai
Hyundai Sonata VI (2009 — 2015 рр.)
Корейський седан ще в середині нульових зарекомендував себе надійним та невибагливим, але на вторинному ринку не став помітним гравцем. Оскільки, з одного боку, його продажі на «первинці» були невисокі. З іншого, покупці не поспішали розлучатися з «сонатами», воліючи максимально довго залишати їх у сім'ї як другий-третій автомобіль. Нинішній бум продиктований масовим напливом «сонат» із США й особливо Кореї, де вони використовуються як таксі та оснащуються високоякісним газобалонним обладнанням. Вартість Sonata шостого покоління коливається від $8,8 до $12 тис.

Opel Astra (Н) третього покоління. Фото: Opel
Opel Astra G/H/J (1998 — 2015 рр.)
На вторинному ринку приблизно однаковий попит мають одразу три покоління німецької малолітражки. За останні п'ять років із ближнього зарубіжжя до України «айстри» завезені у великих кількостях та всіх можливих форм-факторів: хетчбеки, седани, універсали, фургони. Звідси і приголомшливий діапазон цін – від $5 до $10 тис.
Зазначимо, що українські водії поступово збайдужіли до дизельних моторів. Якщо раніше їх була принаймні половина, то сьогодні лише 34%. Частка автомобілів із газобалонним обладнанням становить 9%, із гібридними силовими установками – 3%, електромобілів – 1%. Найбільшою популярністю користуються авто з бензиновими двигунами — їх обирають 53% водіїв.