Тест-драйв VW Arteon Shooting Break: найкраще, звісно, позаду

Тест-драйв Volkswagen Arteon Shooting Break: найкраще, звичайно, позаду. Фото: photodrive

Іноді, втомившись від клонування правильних гольф-карів, Volkswagen робить автомобілі для «душі». Такі як Scirocco, EOS та Phaeton. А у великі свята в них взагалі виходять такі вражаючі моделі, як Arteon Shooting Break.

VAG Group вже давно перетворився на головне сомельє автопрому. Жонглюючи інгредієнтами зі своїх бездонних запасів, він за порівняно короткий термін видає висококласні продукти. У його новому купажі схрещені найкращі «фольксвагенівські» генокоди – практичність Passat Varian, азарт Golf GTI та імпозантність Scirocco. Одне слово, насолода сибарита, який буквально виріс на цих моделях.

Найперший фольксвагенівський Shooting Вrake — VW 1600. Фото: Volkswagen Arteon Shooting Вrake. Фото: Volkswagen do Brasil

Рецепт успіху

Якщо розібратися, то любимо автомобілі з Вольфсбурга саме за здоровий відсоток снобізму. Усі його бюргерські чесноти – продуманість, стабільність, якість, надійність, ергономічність – не приймають вітряних, неперевірених рішень. Інакше кажучи, Volkswagen – це правильний автомобіль для правильної людини.

У хрестоматійних «фольксвагенів» – Polo, Golf, Passat – стільки переваг, що легше перерахувати недоліки. За великим рахунком, їх два. По-перше, це зовсім не народна ціна. По-друге, відсутність харизми, яку часто плутають із індивідуальністю. Такі моделі добре продаються, але про них не мріють.

І якщо з високою ціною покупці змирилися, то звичайна зовнішність влаштовує далеко не всіх. Комусь така скромність припаде до душі, але естети оминають VW десятою дорогою, звертаючи свої погляди у бік менш практичних, але помітних конкурентів. Класичний знак епохи постмодернізму, коли всього на світі стало так багато, що все на все стало схоже.

Екстер'єр Volkswagen Arteon Shooting Вrake 2.0 TDI 4Motion DSG R-Line. Фото: photodrive

Справа в тому, що у своєму споконвічному прагненні зробити максимально збалансований автомобіль, німці часто упускали те, без чого не може існувати людина — прагнення індивідуальності. Звідси, до речі, ростуть ноги у європейського тюнінгу – бажання персоналізувати численні «фолькси».

Все правильно — що успішнішими ми стаємо, то сильніше прагнемо персоналізації. І водночас не готові відмовлятися від споживчих цінностей, яких у вольфсбурзьких авто більше, ніж у деяких преміум-брендів. Ось і «фольксоводам» хочеться, позбувшись практичних форм кузова, правильного іміджу. Йому не потрібен правильний хетчбек Golf або седан Passat – навпаки, йому потрібні підкреслено непрактичні моделі прогулянкового купе-кабріолету EOS, спорткара Scirocco або представницького лімузина Phaeton з екзотичним W12. Навіщо?

Щоб показати, що він настільки успішний, що може дозволити собі непрактичні речі. Зрозуміло, Volkswagen не з руки упускати своїх розбагатілих клієнтів. І майстерно жонглюючи своєю бездонною агрегатною базою, у Вольфсбурзі перетворюють свої «народні автомобілі» на ще вчора чужі для компанії.

Салон Volkswagen Arteon Shooting Вrake. Фото: photodrive

Джентельменське позиціонування

Shooting Вrake – якраз серед них. Важко собі уявити непрактичніший вид кузова, ніж мисливський універсал. На відміну від хрестоматійних універсалів, мисливські конвертують не з седанів, а з купе. Згадайте Mercedes Benz CLS-Class Shooting Brake, Porsche Panamera Sport Turismo та Ferrari FF – перевезти в них щось більше за пару мисливських карабінів дуже сумнівно, не кажучи вже про ідею з'їжджати з асфальту. Зате чітке переплетення із забавами європейської аристократії на кшталт парфорсного полювання: гавкіт гончаків, пофиркування коней, пересвист єгерських ріжків.

Плечистий самовпевнений силует, підтягнута корма, «жорстокий» кузов із безрамковими дверима, перспективна енергоозброєність, відточена керованість — напоказ всі спортивні манери. І водночас універсалу притаманна та сама практичність, що й сімейному Passat Varian.

Салон Volkswagen Arteon Shooting Вrake. Фото: photodrive

Місткість

Зазвичай така драматично спадна лінія даху означає, що на задніх сидіннях з комфортом зможуть розміститися хіба що підлітки. Але в нашому випадку сидіти на гальорці набагато зручніше, ніж сідати туди. А ось у ліфтбеку все погано і з першим, і з другим. А ось у плані завантаження-розвантаження універсал програє. Корисний об'єм багажників у них майже однаковий (565 л проти 563 л), перевага з'являється лише при розкладених задніх сидіннях – 1632 л та 1557 л відповідно.

Багажник Volkswagen Arteon Shooting Вrake. Фото: photodrive

Керованість

Солодкий для всіх «голофістів» рик 280-сильного мотора від GTI налаштовує на відповідний лад. Як і тяга 400 Нм, яку обіцяє турбодизель. Але не чекайте чарівної гостроти реакцій і насолоди контролю траєкторії тягою, як на GTI. Вражаюча база — запорука курсової стійкості. Вона робить управління навіть більш прогнозованим і академічним, ніж хочеться.

Одкровенням стала пристойна плавність ходу за, здавалося б, «чисто асфальтових» налаштуваннях шасі. Втім, можливо вся справа в магії підвіски з DCC-амортизаторами (Dynamic Chassis Control), що дає змогу їхати вам так, як заманеться. Хоч із комфортом, хоч із писком гуми.

Volkswagen Arteon Shooting Вrake 2.0 TDI 4Motion DSG R-Line. Фото: photodrive

Ціна запитання

На десерт – найсолодше. Зараз в Україні є дві комплектації універсала. Обидві – з повнопривідною трансмісією 4Motion, 7-ступінчастим преселективним «роботом» DSG та спортивним обважуванням R-Line. Принципова різниця – лише у типі двигуна 2-літрової «четвірки». За версію з 200-сильним турбодизелем просять 1,35 млн грн, з 280-сильним «бензином» — 1,44 млн грн. У порівнянні з тим, скільки просять за ліфтбек (1,34 та 1,43 млн грн відповідно), доплата за універсальність – менше 100 тис. грн.

Volkswagen Arteon Shooting Вrake 2.0 TDI 4Motion DSG R-Line. Фото: photodrive

Замість висновків

Отже, вольфсбурзьке сомельє видав на-гора ще один привабливий купаж. Так, з одного боку, він дуже незвичний і явно нішовий. З іншого боку, такий, що виграє на сонці своїми багатогранними талантами. Фактично німці запакували його всім, що було в них у технологічних запасниках – від DCC-підвіски до найактуальніших асистансів. Зрештою під час ціноутворення Golf GTI, за «пасатівських» побутових радощів і «туарегівського» оснащення він виглядає набагато дорожче, ніж флагман, що коштує під 2 млн. Як тут встояти?

Читати на The Page