Коло замкнулося. У пошуках нового та свіжого Citroen за свою 105-річну історію змінив десять логотипів, але десятий, що було презентовано у 2022 році, майже один в один повторює лого 1919 року. Тобто самий перший. Наразі цей новий/старий логотип можна побачити у нас тільки на автомобілях комерційної лінійки бренду (за виключенням Jumper – цей ще доходжує в старому). Але Berlingo існує у двох іпостасях, і у нас – сімейний фургон, тобто – легкова версія. Виходить, це єдиний поки що легковий представник Citroen в повністю новій айдентиці, з поверненням до коріння вікової історії та слоганом Nothing Moves Us Like Citroen – «Ніщо не рухає нас так, як Citroen».

Як С3, але є нюанс
І знаєте що? Він просто шикарний. В сенсі, логотип. Автомобіль теж, але то вже буде далі, у висновках, навіщо забігати вперед. А логотип – це перше, що кидається у вічі. Величезний овал з традиційним шевроном, водночас мегаретро і відверто зухвало. І, до речі, виглядає класно не тільки в таких гігантських розмірах – на кермі в салоні теж, так і хочеться погладити. Звісно, змінився не тільки логотип – хоча, нагадаю, це не нова модель, а тільки оновлення, але передню частину Berlingo переробили кардинально. Так, це справа смаку, певно комусь до вподоби був і попередній – себто оригінальний – дизайн третього покоління моделі, що з’явилась у 2019 році. Не мені. Його робили в тогочасному «кактусовському» стилі Citroen, що було логічно і правильно, але як на мене, дизайн був надто швидкоплинний і на сьогодні виглядає не так весело: наче хтось взяв у жменю купу елементів дизайну Citroen C3 третього покоління і жбурнув Berlingo прямо в обличчя. Зараз – набагато серйозніше, по-дорослому, і – знову-таки абсолютно в одному стилі з С3, тільки в його останній ітерації, якої в Україні ще ніхто в очі не бачив. А Berlingo – є.

Вісь змін
Для нового вена в Citroen відмовились і від фар-стрічок, і від овальних оченят, нова оптика йому дуже пасує. Це не розкидані по всій «морді» ліхтарі, а красивий єдиний комплекс головного світла та ходових вогнів. Нижня частина бампера масивна і випукла, передок авто наче двоярусний. Коротше кажучи – зовсім інша машина. Десь приблизно до передньої осі. Бо далі – майже все як було. Хіба що зникли, знову ж таки, оці С3-шні пухирці на бокових накладках, там тільки такі самі білі акуратні стрічечки, як на бампері, а на кормі немає логотипа – тільки назва моделі в новому (старому?) шрифті. А в нашій версії ще чорні – симпатичні – диски. Проте Berlingo – це такий класичний пиріжечок, в якому от взагалі немає потреби міняти кузов. Підправили носа – і ось тобі фактично нова модель. Дуже зручно.

А що всередині?
По-перше – нове кермо. Ну так, з новим логотипом, але не тільки – воно взагалі нове, і як би так само чотириспицеве, але нижні планочки не вертикальні, а горизонтальні – от прям класно. Замість аналогових приборів – дисплей.

Тут би мені вже й трохи побурчати, як ретрограду, але – дисплей гарний, і вигляд його можна налаштувати під себе. Стиль буде завжди один, трохи змінюється набір елементів і кількість інформації, яку ви хочете бачити постійно. Тут не буде кардинальної зміни відображення, це ж серйозний автомобіль, а не спорткар, але п’ять варіантів дизайну – є.

Центральний монітор теж новий, це 10-дюймовий тачскрин, в більш сучасному та строгому виконанні. Керування кліматом не змінилось, і це дуже добре, а от на виступі, де раніше був важіль коробки передач, – вже традиційний сітроеновський перемикач. Я про нього вже писав, у звичайних побутових ситуаціях – все чудово, на складних маневрах мені трошки незручно, треба постійно дивитися, де ж той джойстик і чи правильна там світиться літерка. Я маю на увазі на складному паркуванні, розвороті на маленькому п’ятачку тощо. Можливо, з часом прийде повна інтуїтивність, але от так під час тесту – трохи незручно. Справа від важеля, точніше, того, що від нього залишилось, зникла шайба вибору режиму руху, тут тепер теж маленький перемикач. До нього питань немає, а режимів у нас всього два – нормальний та економічний. Ну то й правильно, тут – не про спорт.

Врешті все, здається, як і було, тільки може ще змінився колір тканини на сидіннях – тут варто подивитися на всі доступні варіанти, але на перший погляд, сидіння теж трошки посерйознішали, вони двокольорові, але це сірий з сірим, а з усіх витребеньок залишились (принаймні в нашому варіанті) білі смужки по верху спинок. Симпатично, але чи не будуть вони з часом засмальцьовуватись – питання. Здається, на попередньому ще й на кришці верхньої шухлядки була така декоративна смуга – тут немає, і добре.
Не шукай кращого, коли маєш добре
В техніці – ніяких змін, ну їх ніхто й не очікував. По-перше, рейстайлінг, а не зміна поколінь, по друге – у Citroen Berlingo два чудових дизелі об’ємом 1,5 л і потужністю 100 або 130 к.с. Що, питається, вам ще треба? Крім того, що вчасно доливати AdBlue, бо наш тестовий Berlingo вже став погрожувати, що через пару тисяч км він нікуди не поїде, якщо не виправимо ситуацію. Ну це він так здалеку почав.

Менший, точніше слабший, двигун іде з 6-ступеневою механікою, старший – з 8-діапазонним автоматом. У нас, звісно, автомат, хоча мені, здається, зайшла б і механіка. Але 30 коників зайвими не бувають. Плюс у нашого мотора 300 Нм обертального моменту, а у «меншого» – 250, а це вже помітна різниця. Двигуна вистачає від і до, звісно, якщо ви очікували від Berlingo поведінки сімейного фургона, а не швидкісного шатла. Швидко їздити він теоретично вміє, але, по-перше, це небезпечно, в сенсі не те що на Berlingo саме небезпечно, а просто возити свою сім’ю з порушенням ПДД взагалі не варто, а по-друге, на швидкості вище 110-120 км/год вже починає докучати аеродинамічний шум. От я їздив на максимально допустимих у нас швидкостях (ну добре, плюс непеналізований хвостик) і отримав свій бонус: 5,6 л на трасі і десь 7 л на 100 км в змішаному режимі. Це – без будь-якої економії, ні разу не ввімкнувши економічний режим, не звертаючи увагу взагалі на витрати палива. Просто йому стільки достатньо.
Варто знати
Підвіска – теж без змін, попереду МакФерсон, позаду – балка, та й у налаштуваннях, наскільки я пам’ятаю попередній Berlingo, нічого не змінилося. Так само залишається відчуття, що вони – налаштування – такі самі, як і в комерційного Berlingo, тобто розраховані на добряче навантаження. Коли ти в салоні один – здається жорсткуватим, ну а з іншого боку, чого б його їздити в Berlingo самому. Тут ми вже майже підійшли до головного, але спочатку – все ж таки маю чесно сказати, а що ж мені в цьому авто не сподобалось. Точніше, не так: що треба знати про Berlingo, щоб потім не було сюрпризів.

Перше: цей автомобіль завжди був фургоном, «пиріжком», «каблуком» чи ким там ще, а тільки потім – сімейним фургоном. Тому генетично він все ж таки комерційний автомобіль, і очікувати від нього преміальної поведінки не варто. Як би він не виглядав стильно і цивільно, на нерівній дорозі все одно десь щось підскрипує, підгрюкує, піддзеленькає. Зовсім не сильно, абсолютно не критично, але є. Будьте готові.
Друге: дзеркала. Citroen Berlingo – автомобіль не маленький, а от дзеркала заднього огляду в нього невеликі, і кожен власник має запам’ятати: мертві зони тут є. Як не налаштовував я дзеркала, все одно при маневрах треба «заглянути» в ті самі зони. Бо можна перестроїтись і в когось.
Знайдеться все
Ну а тепер про головне. Berlingo у нас пропонується в двох варіантах виконання: звичайному та подовженому, на сім місць. І варіантів оснащення теж два, You та Plus. У нас на тесті – 5-місцевий Plus. І ось я не пам’ятаю, можливо, то все було і раніше, напишіть мені тут в коментарях, якщо я помиляюсь, але якось мене цей Berlingo просто вразив. У нього кнопки керування різними функціями розкидані по всьому салону, то відразу і не розберешся, що тут є, а чого немає (не інструкцію ж читати, еге ж?). І деякі речі я знаходив у процесі тестування і щоразу дивувався. Підігрів руля? Є, кнопка зліва під кермом. Там же і кнопка підігріву лобового скла – не всього, але по периметру. Підігрів сидінь? Кнопка на куточку під подушкою сидіння. Положень всього два, «пекло» і «відключити пекло», але ж є! Бездротовий Apple Car Play? Є. У нас недавно був на тесті майже преміальний седан з Apple Car Play по дроту, а тут працює так, та ще й ні разу не глюкнув. Ну, бездротова зарядка смартфона – то вже, звісно, занадто… є! Виявилось, його – смартфон – просто треба запхати глибше в одну з 27 (!) ніш, і він дійсно заряджається. Лайн-контроль: працює. І все по-чесному, не тільки попереджає про зміну траєкторії, а й активно підкермовує. Круїз-контроль, Start&Stop, камера заднього огляду, підключення одночасно двох смартфонів, система розпізнавання знаків про обмеження швидкості, і навіть – увага! – адаптивне дальнє світло. Так, дещо з цього – це вже опції до комплектації Plus, але ви все можете це додати до Berlingo і зробити його не просто зручним сімейним автомобілем, а ще й дуже комфортним і дружнім в експлуатації.

Тільки тим, хто в темі
Citroen Berlingo – це емоційна, не спонтанна покупка. Важко уявити людину, яка прийшла в салон подивитись С3 і така – о, класний логотип на Berlingo, беру! Це автомобіль з чіткою цільовою аудиторією, для тих, хто чудово розуміє, навіщо йому сімейний фургон. Якщо у вас є діти в кількості більше одного, та ще й вже більш-менш дорослого віку, а може ви ще й інколи берете з собою батьків та любите подорожувати, тоді вам не треба пояснювати, що таке автомобіль, в якому можна просто тикнути пальцем наосліп, і ви все одно попадете в якусь шухлядку чи нішу, з поличками над лобовим склом, столиками на спинках передніх сидінь, і наскільки це важливо – три повноцінних задніх сидіння, та ще й з можливістю скласти спинку будь-якого на вибір. Немає підлокітника? А ви колись пробували всадити тещу на оце місце посередині будь-якого типу п’ятимісного кросовера? І вона вас після цього не зненавиділа? Тут – все буде в порядку. Плюс просто величезний багажник з полицею посередині – не кришкою, не декоративним елементом, а саме полицею. У нас були ще такі класні куточки, які допомагають зафіксувати багаж: бо порога тут просто немає, і якщо ви колись вантажили у фургон холодильник, ви це оціните. Як ви вже зрозуміли, мені Berlingo до дуже душі, але я не буду рекомендувати його всім: якщо все вищесказане відбивається вам болем – то просто знайте, що варіант – є.

І саме цей варіант обійдеться вам в 1 175 600 грн в оснащені Plus, і плюс «до плюса» в нашому конкретному випадку – тисяч на сто опцій. Ну якимись опціями можна і пожертвувати і вписатись в більш-менш розумні 30 тисяч доларів. За «пиріжечок» – ціна захмарна. За зручний, сучасний, безпечний автомобіль – наче не так вже й дорого. Можна, звісно, подивитись і на базовий 100-сильний варіант You з механікою за 939 тисяч, ну або принаймні на такий самий Plus за 997 700 грн, але це ж свято для всієї сім’ї, в першу чергу включаючи саме вас – хіба не це мотивація?