Фото: Сергiй Суховський
На АвтоЗАЗі почалася збірка кросоверів із російських машинокомплектів.
Напередодні української презентації паркетника The Page стали відомі подробиці випуску нової моделі. Як ми вже не раз повідомляли, у Запоріжжі з минулої осені тривало налагодження виробництва, що простоює з 2017 року, і набирався штат співробітників. Щоби випускати автомобілі Groupe Renault, необхідно було впровадити набагато жорсткішу систему контролю якості Alliance Production Way. Тестування проходило на продукції АвтоВАЗ (входить до Renault Group), для чого з Тольятті та Іжевська завозилися частково розібрані «лади». Подібна локальна великовузлова збірка дає змогу обходити пряму заборону (від 01.01.2020 р.) на ввезення в Україну товарів, що виробляються в країні-агресорі.
«Український ринок має для нас високий потенціал, завдяки своєму розташуванню та інтересу до нових автомобілів, що постійно зростає, — анонсував співпрацю керуючий директор євразійського відділу Groupe Renault Export Макс Міссана. — У нас сильні позиції в Україні, і ми зберігаємо своє лідерство на ринку. Цей проєкт означає, що ми й наші партнери впевнені в тому, що бренд «Зроблено в Україні» буде на тому ж рівні якості, що і продукція інших заводів Groupe Renault».
Тепер за тією ж схемою налагоджено викруточну збірку «аркан», хіба що машинокомплекти надходять із Москви. Це крос-купе розроблялося з прицілом на країни третього світу на кшталт Китаю та Росії з огляду на їхні специфічні потреби. Паралельно Arkana виробляються в Кореї, але наївно думати, що машинокомплекти плистимуть до нас за тридев'ять земель. Як говорять на батьківщині «жигулів»: за морем бичок три шага, та перевіз дорогий. А коли йдеться про low cost-автомобілі й поготів.
За 469,9 тис. грн нам пропонуватимуть передньопривідний ліфтбек у версії Life з 1,6-літровим атмосферником (114 к.с., 156 Нм) і 5-ступінчастою механічною коробкою передач. За повнопривідну трансмісію і варіатор CVT X-Tronic треба буде доплатити ще 90 тис. грн і 56 тис. грн відповідно. Duster, з яким Arkana є багато в чому уніфікованою, у базовій версії в Україні коштує від 374,9 тис. грн.
Збірка в Запоріжжі є вигідною для Renault щонайменше за двома глобальними позиціями. По-перше, вона дасть змогу посилити позиції бренду в найпопулярнішому на нашому ринку класі компактних кросоверів. Нюанс у тому, що Duster має попит передусім у дорослого населення, але відлякує молодь своєю підкреслено функціональною зовнішністю. А тут модний купейний формат і відсутність асоціацій з автомобілем для поліції та компаній, що займаються доставкою. По-друге, клеймо Made in Ukraine надасть змогу експортувати «аркани» до інших країн Європи на кшталт Угорщини, Польщі та Чехії.