У разі ухвалення «антиахметівського» законопроєкту (за ініціативою президента Володимира Зеленського) знизиться порогове значення вартості автомобілів, які вважатимуться «розкішшю», — до 1,2 млрд грн. За них доведеться сплачувати 25 тис. грн транспортного податку.
Про це пише «Економічна правда». Видання зазначає, що наразі під оподаткування підпадають авто, вартість яких перевищує 375 мінімальних заробітних плат на рік (2,25 млн грн).
«Наслідком такого рішення може стати повернення порогового значення для оподаткування авто до рівня 2017 року (тоді воно теж становило 1,2 млн грн) в розмірі 25 тис. грн, водночас ціни на автомобілі до рівня 2017 року ніхто не повертатиме. Тобто під оподаткування потрапить більше моделей», — йдеться в матеріалі.
Отже, якщо закон ухвалять, то 25 тис. грн на рік доведеться сплачувати володарям популярних серед українців моделей авто середнього класу: нових Toyota RAV4, Ford Kuga або Honda CR-V.
«Економічна правда» пояснює, що влада хоче зробити це з таких причин. Вартість авто в Україні прив'язана до мінімальної заробітної плати, щоб не переглядати граничні ціни для оподаткування через інфляцію. Після того як у країні підвищили мінімальну зарплату до 6 тис. грн (за два роки вона зросла на 43%), збільшилася і гранична ціна для оподаткування транспортним податком. Однак ціни за цей проміжок часу збільшилися в середньому на менш ніж 10%, що призвело до падіння податкових надходжень за транспортним податком із 276 млн грн у 2019 році до 202,8 млн грн у 2020-му, оскільки зменшилася кількість оподатковуваних моделей.
Контекст. Раніше повідомлялося, що Мінінфраструктури хоче прив'язати ставки дорожнього збору до екостандартів, тобто стимулювати продажі нових, екологічніших автомобілів.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Головна подія ресторанного бізнесу цієї весни – PRORESTO’25 в Одесі 28 квітня!