Навіщо Hyundai насправді «собаки» Boston Dynamics

Фото: Boston Dynamics

Найгучніша угода у сфері робототехніки та автомобілебудування допоможе корейцям завоювати повітря, перевівши туди основні транспортні потоки.

Найбільший корейський чеболь придбав 80% американського стартапу, який вважається одним із лідерів в області розроблення роботів для різних бізнес-операцій. Саме розробки — виробництво робототехніки — поки завдають «Бостону» тільки збитків. Їхній перший комерційний продукт — робота-собаку SpotMini — за обмеженого функціонала (доставка посилок, допомога в будівництві та підтриманні безпеки) можна порівняти із ціною автомобіля середнього класу.

Фото: Boston Dynamics

Boston Dynamics став широко відомий завдяки вірусним відео. До нинішньої угоди між Hyundai Motors і японським конгломератом SoftBank стартап належав холдингу Alphabet — материнській компанії Google. Саме гуглівці вигадали для виробника робототехніки розважальний YouTube-формат замість класичної розсилки пресрелізів.

На перший погляд, спільність інтересів між двома компаніями не простежується. Навіть найбільш промислово-орієнтований і досконалий із «бостонських» роботів — чотириногий BigDog — далекий від комерційного застосування. Він замислювався як мул для доставки армійських вантажів, проте був забракований американськими військовими ще на підступах до випробувань. Але в модельній лінійці Boston Dynamics є ціла низка розробок, зокрема людиноподібних — двоногих і таких, що ходять прямо. Наприклад, Atlas навчений виконувати рухи, що вважаються складними навіть для людей, і хоч зараз готовий змінити складальників на конвеєрі в корейському Сеулі або словацькій Жиліні.

Фото: Boston Dynamics

Головний актив стартапу — зовсім не роботи, які крокують, бігають або їздять, а програмно-апаратне забезпечення Pick. Інстальоване в будь-які маніпулятори, воно надає їм змогу автоматично переміщувати товари, розпізнаючи їх з допомогою комп'ютерного зору. Корейців зацікавила не тільки можливість повністю роботизувати виробництво, але й можливість адаптувати Pick під завдання автоматизації управління транспортом. Річ у тім, що головна мета програмної стратегії розвитку всього концерну (Strategy 2025) — створення абсолютно нової транспортної екосистеми.

Цікаво, що, крім компаній, які входять до групи Hyundai Motor, акції придбав і головний прихильник угоди — голова корпорації Ейсун Чунг.

Одночасно з укладанням угоди про купівлю Boston Dynamics корейці провели в Сеулі форум для інвесторів, де озвучили вектори своєї глобальної стратегії розвитку Strategy 2025. І якщо раніше перехід до «розумної мобільності» базувався на трьох стовпах (електромобілі, аеромобільність і автономність руху), то тепер до них додався водневий складник H2 Solution. Йдеться про розроблення й комерціалізацію паливних елементів (бренд HTWO) для всіх видів транспорту — від автомобілів і потягів до кораблів.

Аеротаксі та вантажівки, що літають, у кардинальний спосіб змінять інфраструктуру перевезень.

Так-так, Hyundai — це не тільки малолітражки та паркетники. І тепер інвесторам стане зрозуміло, на якому паливі літатимуть вантажівки і хто крутитиме кермо. І взагалі кермуватиме нейромережею транспортних потоків.

Фото: Hyundai

«Ми задоволені, що Boston Dynamics, світовий лідер в області мобільних роботів, приєднався до команди Hyundai, — прокоментував угоду Ейсун Чунг, голова Hyundai Motor Group. — Ця транзакція об'єднає наші можливості, щоб очолити інновації в майбутній мобільності. Синергія, створена нашим союзом, пропонує нові захопливі шляхи реалізації нашої мети — забезпечення вільного й безпечного пересування та високого рівня життя для людства. Ми також сприятимемо суспільству, підвищуючи його безпеку та охорону здоров'я на тлі глобальних тенденцій старіння й цифрових перетворень».

Завдяки фінансовим і технологічним ресурсам Hyundai американці з новими силами зосередяться одразу на чотирьох напрямках. По-перше, на розробленні моделей, які зможуть повністю роботизувати складальні процеси й виробничу логістику так званих «розумних заводів», які обходитимуться без людей. Особливо це стосується шкідливих і небезпечних для нашого здоров'я ділянок на кшталт заправки водневих паливних елементів і складання акумуляторних батарей для електромобілів.

Фото: Boston Dynamics

По-друге, на вдосконаленні технологій штучного інтелекту взагалі й комп'ютерного зору зокрема, які дадуть змогу автоматизувати процеси управління як окремими транспортними засобами, так і дорожньою інфраструктурою загалом.

По-третє, над збільшенням лінійки В2В-продуктів для логістичних, сервісних і побутових рішень на кшталт догляду за пацієнтами. Вона має доповнити модельний ряд промислових роботів самого Hyundai, що застосовуються для збирання, будівництва та автоматизації процесів.

По-четверте, Boston Dynamics допомагатиме як материнській компанії (Hyundai Motor), так і іншим підрозділам чеболя на різних етапах створення продуктів, наприклад на стадіях науково-дослідних робіт або виробництва компонентів для робототехніки.

Флагман південнокорейської бізнесової преси The Korea Economic Daily пише про плани концерну інвестувати в робототехніку до 2025 року приблизно $1,4 млрд. І наводить слова віцеголови Hyundai Motor Ейсуна Чунга про те, що на виробництво роботів припадатиме 1/5 майбутнього бізнесу концерну.

Читати на The Page

AGRO UKRAINE SUMMIT 2025: оголошено перших 60 спікерів!

інформаційна підтримка