Пройшли ті часи, коли Accent і Elantra були найбюджетніші пропозиції на ринку. Тепер навіть малюк Venue, з якого починається кросоверна лінійка бренду, виглядає на мільйон. А вже Santa Fe і зовсім однією ногою в преміумі. Він цілком змінив імідж: нічого спільного з попередником не залишилося ні в екстер'єрі, ні в інтер'єрі. Важливіше інше — кросовер позбувся азіатчини й тепер виглядає і дорого, і по-старосвітські породисто. Під стать тепер і комплектація. Залишається лише знайти той самий мільйон, який просять за 7-місний кросовер.

Ціни на Hyundai Santa Fe четвертого покоління, млн. Грн. Таблиця: Сергій Суховський
1. Виразний екстер'єр
Santa Fe став провідником нового дизайнерського ключа всіх кросоверів Hyundai: масивний гриль із великими вічками і двох'ярусна головна оптика, в якій денні ходові вогні розташовані над фарами. У радіаторній решітці CascadingGrille зашифрований потік лави, що немов ллється з ковша мартенівської печі. Шикарний корпоративний меседж, який нагадує, що корейський чеболь — єдиний з автовиробників, хто цілком забезпечує себе металопрокатом.

2. Бутік-інтер'єр
Наскільки неординарно Santa Fe виглядає зовні, але всередині й зовсім панує дизайнерська свобода: абсолютно нова архітектура кокпіта, цілком перемальовані дверні карти, заново сконструйовані крісла, неординарні (як для Hyundai) поєднання поверхонь і колірні комбінації. Особливий шик — обтягнуті шкірою передня панель і центральна консоль.

Інтер'єр Hyundai Santa Fe четвертого покоління. Фото: Hyundai
3. Ненудна керованість
Здавалося б, це не найважливіша якість суто сімейного автомобіля. Проте навіть янкі монотонно критикували Santa Fe за ватно-невиразну керованість. Зі свого боку розробникам було чим парирувати: управлявся немаленький кросовер, наче легковий автомобіль.
І все ж через три покоління ми отримали кросовер, у якому не буде нудно навіть мотоциклістові. З першої ж роздачі автомобіль став багатодітним батьком сімейства.
Кардинально посилена силова структура кузова, вертикальне встановлення амортизаторів, перенесення електропідсилювача з рульового вала на рейковий механізм, цілком перекаліброване шасі та настройки, знайдені, зокрема, на віражах найбільш злої траси світу — північної петлі Нюрбургринга. Почасти все це стало можливо завдяки відмові від розтягнутої 7-місцевої версії Grand Santa Fe — тепер доступна тільки одна версія колісної бази.
У четвертому поколінні Santa Fe доступний тільки з однією версією колісної бази. Фото: Олександра Єршова
4. Турбота про дітей
До речі, про молоде покоління. Основна клієнтура Santa Fe — чоловіки з правильними сімейними цінностями та двома-трьома дітьми. Тому в корейського кросовера є системи, яких поки що немає не те що в конкурентів — взагалі ні в кого. Зокрема, електроніка моніторить об'єкти, що наближаються навіть після того, як водій запаркував автомобіль. І якщо траєкторії відкривання передніх дверей і транспорту, що прямує поряд, небезпечно сходяться, вона сигналізує про небезпеку, а задні двері зовсім блокує. До того ж нагадує про пасажирів на задньому сидінні: в Америці статистика забутих у третьому ряду дітей просто жахлива.
5. Просторий салон
Абсолютно нова архітектура кокпіта створює відчуття, що всередині нового Santa Fe настільки ж просторо, як і у флагманському Palisade. Почасти так і є: місткість салону збільшилася на 77 літрів, а багажника — на 40 літрів. Магія в тому, що колісна база кросовера зросла на скромні 6,5 сантиметрів.

Корисний об'єм багажника Hyundai Santa Fe збільшився на 40 л. Фото: Сергій Суховський
6. Найбагатша базова комплектація
Загинайте пальці: режими водіння DriveMode, шість подушок безпеки, двозонний клімат-контроль, круїз-контроль, задній парктронік, світлодіодні денні ходові вогні, ABS + EBD, ESC, 17-дюймові легкосплавні диски, центральний Д/У-замок плюс системи утримання під час старту вгору та підтримки під час спуску, стеження за втомою та руху по шосе — і ще багато чого аж до асистента стабілізації трейлера TSA.
7. Сонм преміумних опцій
Це ще один доказ того, що Santa Fe однією ногою в преміумі: тут і мультимедійний комплекс із навігацією, і віртуальна панель приладів SuperVision із 7-дюймовим екраном, і системи попередження про виїзд за межі смуги руху, і асистент автоматичного паркування, і проекційний дисплей, і повноцінна камера кругового огляду з розумними підказками. Крім того, до послуг водія — система голосового управління, безпроводова зарядка, дистанційне управління частиною функцій за допомогою застосунка на смартфоні.
8. Премiумна акустика
Трьохрядний інтер'єр — не найкращий простір для прослуховування музики. Проте вона в Santa Fе звучить досить пристойно. Весь звук, починаючи з взаємного розташування дев'яти динаміків і закінчуючи нюансами шумоізоляції салону, корейці довірили акустикам фірми Krell. Це легенда американського аудіоінжинірингу, що раніше співпрацювала на ексклюзивних правах з Acura.

Особливий шик Hyundai Santa Fe — обтягнуті «шкірою» передня панель і центральна консоль. Фото: Сергій Суховський
9. Плавність ходи
Найбільш відчутна інновація з погляду комфорту в зоні шасі — опціонна задня підвіска. Завдяки пневматичним елементам вона навчена підтримувати заданий великий просвіт незалежно від ступеня завантаження.
10. Прийнятна прохідність
Теоретично останнє, про що думаєш, купуючи 7-місцевий сімейний кросовер, — прохідність. Проте і тут корейці здивували, створивши абсолютно нову систему повного приводу HTRAC. Як і має бути, цілком електронну — раніше вона була наполовину гідравлічна. Під час прослизання передка цілком електрична муфта під'єднує задню вісь узагалі без затримки, перекидаючи в режимі Comfort назад до третини (в «спорті» — усі 50%) крутного моменту. Ми не лізли в болота, але вдосталь надерлися на дюни поблизу Толокуні, наповзалися на череві по лісових дорогах у мисливських угіддях Сухолуччя, з'їжджали в Київське море і жодного разу не поставили електроніку в глухий кут.

Тестова презентація проходила в мисливських угіддях Сухолуччя. Фото: Артем Петренко