Німці відродили бренд Horch для порятунку Audi A8

Люксовий бренд Horch відродили для топової версії Audi A8. Фото: Audi

Європейців хлібом не годуй — дай окропити живою водою черговий бренд. Hispano-Suiza та Isotta-Fraschini, Napier та Itala, Bristol та Invicta – ім'я їм легіон. Сьогодні про цих героїв минулих днів пам'ятають хіба що історики та вульгарні маркетологи. Третьої категорії – амбітних мрійників – серед них уже не лишилося. Відродження преміальної марки Maybach, що обійшлося Daimler AG у мільярд євро, протверезило навіть найзавзятіших оптимістів. Схожа ситуація з Bugatti – на кожному проданому суперкарі VW Group втрачає щонайменше €500 тис.

Довгий шлях до відродження

Вперше інформація про те, що німці хочуть відродити Horch, з'явилася ще наприкінці минулого століття якраз на тлі дебюту Maybach. Ризикни тоді вольфсбурзькі маркетологи, і доля флагманського Volkswagen Phaeton, напевно, склалася б інакше. Цієї у всіх сенсах прекрасної моделі з найвищим рівнем інженерного опрацювання не вистачало одного — відповідного статусу імені. Не може представницький седан, який конкурує з Audi A8 W12, BMW 760 та Mercedes S600, продаватися під брендом Volkswagen.

Audi A8L Horch має оригінальний гриль радіатора, «іменні» 20-дюймові диски і багатий хром-пакет. Фото: Audi

Маркетинговий інструмент

Востаннє інсайдерська інформація про те, що німці таки відродять елітну марку, спливла три роки тому на тлі провалу нової генерації А8. Як і у випадку з Phaeton, у плані продажів седан все сильніше відставав від конкурентів. І справа явно була не в технологіях.

Коли Mercedes не витяг відродження марки Maybach, він вдало конвертував її в суббренд для топових версій своїх лімузинів та позашляховиків. Точнісінько як Skoda зі своєю батьківською маркою Laurin & Klement. Саме тим же шляхом найменшого опору пішли «кільця». У ході робіт над рестайлінгом «вісімки» вони вирішили ще більше виділити свою топову версію з подовженою на 130 мм колісною базою та максимальним оснащенням.

Стенд Horch на брюссельському автосалоні 1931 року. Фото: Horch

Топове оснащення

Хоча по-справжньому оригінальних деталей у флагмана не так багато. Здалеку відрізнити Horch від «просто» A8 можна за вертикальними прутками радіаторних грат, 20-дюймовими дисками з іменним дизайном і багатому хром-пакету. Поблизу це зробити простіше завдяки численним вензелям у вигляді «коронованої» літери H. Вона і на маточках керма та коліс, і на задніх дверях, і на подушках для сну. З інших кунштюків варто відзначити лазерно-люмінофорні фари, панорамний дах, шкіряно-шпонований салон, консоль із сенсорним екраном та два задні крісла з електроприводом, вентиляцією та масажем.

Задні крісла Audi A8L Horch розкладаються у лежанки як сидіння літака першого класу. Фото: Audi

Двигун, КПП та трансмісія

І все ж таки не залишає відчуття, що «кільця» не дотягнули. І буквально — 5450 мм довжини проти 5469 мм у Maybach — і в переносному. Справа в тому, що в Штутгарті заради більшої ексклюзивності серйозно перекроїли кузов — у флагмана свої капот, крила, гриль радіатора, бампери і навіть С-стійки. В Інгольштадті ж обмежилися подовженням задніх дверей.

Схожа ситуація із оригінальним обладнанням. Так, у A8L Horch максимальне оснащення. Але воно доступне для замовлення та для інших А8. Аналогічна ситуація з двигуном, хоча саме тут «кільця» могли одним махом відіграти відставання, використавши свій унікальний 6-літровий W12. Так, але ні. Справа в тому, що спочатку версія Horch націлена на ринок КНР, що є найбільшим для Audi взагалі та пріоритетним для сімейства A8. А китайським товаришам все одно, що під капотом – у їхньому розумінні статусність вимірюється довжиною вставки в районі середньої стійки.

Головні відмінності Audi A8L Horch від «просто» A8 – вензелі у вигляді «коронованої» літери H. Фото: Audi

У результаті флагману не дістався і бітурбований 4-літровий V8, а лише екологічно вивірений 3-літровий V6 (340 к. с.). Благо в плані трансмісій все гаразд – у Horch фірмова система повного приводу та 8-ступінчастий «автомат» ZF.

Офіційне відродження марки відбулося сьогодні на міжнародному автосалоні у Гуанчжоу. Але випускати «хорьхи», незважаючи на виробничі потужності по всьому Китаю, будуть виключно у Німеччині. Причому на тому самому заводі Audi, який збирав Horch до війни.

Салон Audi A8L Horch обробляється шкірою найтоншого вироблення і шпоном цінних порід дерева. Фото: Audi

Читати на The Page