Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про новинки авторинку

Фото: Aston Martin
Перший в історії позашляховик міфотворчої марки Aston Martin – модель DBX — побачив світ. Англійцям знадобилося 10 років, щоб спочатку після багаторічних умовлянь «ми ніколи не зрадимо чистокровність спортивних машин» зважитися на «джип», а потім створити і налагодити випуск.
DBX вродився не тільки найепатажнішим SUV людства, але й найгучнішим. Легендарний астоновський фатальний баритон буде однією з рис родової переваги DBX, виділяючи рекордні децибели неповторного мачо-саундтрека.


Фото: Aston Martin
Машина виразно змальована в дидактичних рисах приземкуватих «горбатих» спорт-купе Aston Martin. Але це лише стилістична мімікрія від шеф-дизайнера фірми Марека Райхмана.
Під «сухою мускулатурою» DBX предостатньо «жиру практичності». Тут повнорозмірний сімейний позашляховик з великим салоном і з чималеньким багажником (632 л), що абсолютно логічно при довжині понад п'ять метрів. Попри повністю алюмінієвий кузов, монстр важить понад 2,2 тонн.

Фото: Aston Martin
Повний привід тут обов'язковий – і це вперше в бутність «Астона». Шеф-інженер моделі Мат Беккер клянеться: при всій орієнтованості DBX на так званий асфальтовий пілотаж і подвиги на гоночному треку прохідність у нового авто теж на високому рівні.
Топова пневмопідвіска (трьохкамерні подушки на кожному колесі) забезпечує кліренс до 270 мм, а 9-ступінчастий «автомат» фірми ZF працює в умовах реального бездоріжжя.

Фото: Aston Martin
Модель дебютує з бензиновим 4-літровим V8 Biturbo. Його постачає співвласник холдингу Aston Martin, німецький Mercedes-AMG. Однак британці традиційно налаштовують швабський движок під свої самобутні примхи.
На DBX мотор-німець видає 550 к. с. і 700 Нм, а розгін до сотні за 4,3 секунди й максимальний ритм в 290 км/ч. Пізніше буде суперверсія з флагманським V12 Biturbo. Неминучий дебют і варіанти Plug-In Hybrid з допоміжним електромотором і підзарядкою батареї від мережі.

Фото: Aston Martin
Aston Martin зберіг автентичність походження: хоча DBX і зухвало нетиповий, незнайомий для культури марки продукт, його випуск не передали сторонньому підряднику в іншій країні, а роблять цілком самі. Під модель побудований новий завод в Уельсі.
Всупереч очікуванням, один з найбільш екстравагантних позашляховиків планети коштує не настільки вже й захмарно. Коли навесні 2020 року DBX з'явиться в новенькому шоу-румі Aston Martin Kyiv, ціна лише трохи перевищить 200 тис. євро (в Штатах — від $190 тис.).

Фото: Aston Martin
З падінням бастіону «Астона» кількість «святих» люкс-брендів, які все ще не запустили SUV, можна перерахувати на пальцях однієї руки. Головний з-поміж тих, хто «затримався» – Ferrari, марка, яка колись «заріклась від позашляховиків на віки вічні». Її кросовер, модель Purosangue, вийде у 2022 році. А до середини наступного десятиліття поспіють і позашляховики нішевих «карликів-суперкарів» – Lotus і Mc Laren.
DBX для Aston Martin не стане єдиним SUV. Через пару років ще більший та розкішніший, повністю електричний позашляховик випустять під елітним суббрендом компанії Lagonda.

Фото: Aston Martin