Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про новинки авторинку
Фото: Mercedes
Коротка, але яскрава історія Mercedes GLE Coupe є куди пізнавальнішою, ніж доля 99% інших автомобілів. Теперішній суперхіт концерну народжувався у вулкані єдності і боротьби протилежностей.
Коли 2008-го головний суперник, BMW, представив модель X6, варіант з кузовом спорткупе свого позашляховика Х5-го, саме пропаганда Mercedes викривала піонера ринку найбільш цинічно. Штутгарт потішався над «збоченнями баварських експериментаторів».
Однак уже за рік стало зрозуміло: Х6 не тільки став героєм продажів, але й створив феноменальний тренд — найсвідоміші користувачі люксових «джипів» перейдуть саме на їхні купейні варіації (і в досить тривалій перспективі). Однак штутгартські сусіди першопрохідців-баварців ще не один рік продовжували викривати напрямок «позашляховик-купе», чия неминуча світова популярність уже була невідворотною.
Фото: Mercedes
Mercedes повністю заплатив данину своєму консерватизму: вже коли тріумф Х6-го був очевидний, Штутгарт непохитно стояв на «неприйнятності купе-SUV для філософії марки». Так, чергове покоління позашляховика Mercedes ML було запущено з єдиним кузовом — старовинним квадратним. Але в якийсь момент «контакт замкнуло» валом вимог від самої ж мерседесівської клієнтури, що волала: «Дайте нам купейний позашляховик!» З нагоди рестайлінгу ML і паралельного його перейменування на GLE 2015-го компанія сенсаційно випустила несподівану, але таку, що вже давно просилася, «відповідь Мюнхену» — GLE Coupe.
Фото: Mercedes
Mercedes цілеспрямовано прагнув не помилитися у копіюванні для свого клона брутального «мужицького» статусу Х6-го. Тому, всупереч усім канонам дизайну класичних спорткупе, GLE Coupe зробили неймовірно масивним. Вийшов монстр, який «зрадив» усі принципи вигляду спорткарів і постав такою собі «німецькою брилою».
Фото: Mercedes
Про недоліки стилю машини та неузгодженість її ліній у середовищі професійних дизайнерів велися бурхливі розмови. Можливо, в іншій ситуації клієнти б і покарали модель за її незграбний стиль. Але цього разу перегріта сенсація, що Mercedes таки випустив суперника X6-му, перемогла всі інші погляди. Традиційна клієнтура «Мерседеса», яка дуже хотіла купе-SUV, налетіла на GLE Coupe. Тисячі людей купували його додатковою, «непередбаченою» машиною в родину тільки тому, що це «гучний дебют».
Фото: Mercedes
Паралельно стався ринковий казус: Mercedes зі старту зі шкіри пнувся, аби модель (дзеркально «Ікс Шостому») стала вибором брутальних і самовпевнених чоловіків, а в підсумку GLE Coupe привласнила собі жіноча аудиторія. Машину, яку «ліпили» з характером мачо і рисами бодібілдера, вподобали гарні панянки.
Фото: Mercedes
Близько двох третин продажів припало на фешенебельних леді: вони і врятували, і возвеличили GLE Coupe. Зрештою на багатьох ринках модель перевершила продажі свого «ворога-ініціатора», X6-го. Той все ж утримав своє лідерство у світовому масштабі. Але Mercedes уже увійшов у раж і в більш компактному сегменті купе-позашляховиків відстав від наступного купейного першопрохідника BMW, Х4-го, лише на два роки. Аналог «Четвертого Ікса», Mercedes GLC Coupe, вийшов 2016-го; саме він продавався успішніше за свій прообраз з Мюнхена.
Фото: Mercedes
Тепер, коли підійшла пора планової заміни базового GLE, Mercedes не марнував часу і одразу представив друге покоління GLE Coupe, незважаючи на те, що після запуску першого минуло лише чотири роки. Але чудес не буває, особливо у такого надраціонального виробника, як Mercedes. Надшвидке оновлення купе пояснюється тим, що воно, на відміну від повністю нового GLE, являє собою косметичне оновлення першої генерації.
Фото: Mercedes
На New GLE Coupe не тільки утилізована вся структура кузова попередника, але й ідентичні найважливіші компоненти кузова — двері та віконні рами. Саме вони багато в чому визначають те, як виглядає машина. Проте друге покоління виглядає абсолютно новим автомобілем, несхожим на предка. Як?
А ось так — команді шеф-дизайнера Гордена Вагенера дозволили відтягнутися на деталях: особливі зовнішні панелі та неймовірно фривольне оформлення головних фар з «хвостовою» оптикою створили тотально інше візуальне кліше.
Фото: Mercedes
Воно, зауважте, вийшло таким аж ніяк не випадково. Грунтуючись на отриманих результатах «жіночого поклоніння», на новому GLE Coupe було вирішено круто підіграти «статевим тенденціям». Нова модель намальована в акцентовано привабливому стилі — з кокетливими фарами і загальною феміністською аурою. Чого лише варті ці грайливі «брови» задніх ліхтарів.
Фото: Mercedes
Піарники Mercedes наполягають на тому, що «машина повністю нова», аргументуючи це збільшенням її розмірів. Але ці прирослі кілька сантиметрів — чисто зовнішня пластмаса нового кузовного обваження, а внутрішній скелет незмінний.
Мотори здаються звичними. Хоча це принципово нові 6-циліндрові агрегати — як бензинові, так і дизельні. V-образні блоки поступилися місцем рядному компонуванню — тому самому, з якого зробила історичний культ BMW. Інша механіка GLE Coupe є звичною: такий самий 9-ступінчастий «автомат» з повним приводом 4Matic, пневмопідвіска усіх коліс. Систем допомоги водію додалося: йде поетапна підготовка до повного автопілоту.
Фото: Mercedes
А ось у салоні — жодної деталі від першого покоління GLE Coupe. Сюди перекочував модерний інтер'єр чергового, четвертого покоління родича «просто GLE». Його передня панель зроблена в авангардному, космічному стилі, не без наслідування новітніх електромобілів. Куди ж без них? Адже споріднений бренд, електричний Mercedes EQ, тепер неминуче впливатиме на звичайні «Мерседеси».
Фото: Mercedes
За традицією, закладеною ще найпершим X6, його копія від Mercedes містить «ахіллесову п'яту» більшості купейних позашляховиків: зовні це величезні машини, але всередині в них дуже тісно, особливо на задніх сидіннях. Новий GLE Coupe намагається подолати цю неприємну особливість — за рахунок нового компонування салону збільшено обсяг багажника та простір для пасажирів ззаду.
Фото: Mercedes
В Україну нова зірка має прилетіти ближче до літа, хоча передзамовлення вже приймаються. Як і раніше, модель пливе з Америки, з заводу в Таскалусі (штат Алабама). Жодних серйозних змін цінової політики не буде, тарифи залишаться на рівні колишніх. Єдине, на початку продажів про знижки і акційні пропозиції мріяти не доведеться — імпортер повною мірою заробить грошенята на божевіллі першої хвилі.
Фото: Mercedes
Жодних реформ не буде і в їздових якостях другого покоління. Та цього й не може бути, адже фізично машина залишилася тією ж самою. Хоча навряд чи якийсь відсоток покупців GLE Coupe хвилювали ходові характеристики цієї машини. Адже її кар'єру з перших днів вів тільки один фактор — імідж. Саме імідж забезпечить і успішний старт нової моделі.
Фото: Mercedes
Як далі сприйматимуть новинку та її підігнану під демографію зовнішність — передбачити неможливо. Адже попит на моделі, весь сенс яких — засвідчити модність їх власників, надзвичайно примхливий і непередбачуваний. Це ж не засіб пересування, а засіб самовираження.
Фото: Mercedes
Найменша, часом вторинна зміна курсу здатна повністю занапастити долю моделі. Саме тому BMW з X6-м уже третє покоління тримається «від гріха подалі», відтворюючи практично ідентичний типаж моделі, завмерши на одному шаблоні. Mercedes ризикнув, радикально змінивши образ. Однак сегмент спортивних купе-позашляховиків наразі переживає бум, тому шанс на успіх нового GLE Coupe дуже високий.