В Україні розпочався продаж повноприводного кросовера Mercedes EQB. Якщо описувати його двома словами, то це електрична версія паркетника GLB із начинкою електрокара EQA.
Електричні ініціативи винахідника автомобіля набирають темп так само швидко, як і розганяються його «електрички». Натепер у переліку Mercedes уже чотири повноцінні EQ-родини: седани EQE та EQS плюс кросовери EQA та EQB.
За пів року після дебюту електричний кросовер EQB долетів до середини Дніпра. Спочатку існувала одна єдина версія EQB 350 4Matic, і та призначалася для ринку Китаю, що поглинає все. І тільки тепер з'явилася європейська специфікація повноприводного електрокросовера. Та не одна, а разом із молодшим братом EQB 300 4Matic.
Втім, принципово вони відрізняються лише силовими характеристиками – 228 к. с. і 390 Нм проти 292 к. с. і 520 Нм. А отже, і динамікою: першу сотню 300-й розмінює за 8 секунд, водночас 350-й – за 6,2 секунди.

Електрокросовер Mercedes EQB 350 4Matic. Фото: Mercedes
А показники максимальної швидкості, запасу ходу та апетит у них ідентичні: електронний нашийник спрацьовує, щойно досягнуто 160 км/год; автономність закінчується після 419 км (WLTP), а кожні 100 км шляху витрачається 16,2 кВт·год електроенергії в комбінованому циклі (NEDC).
Зарядні характеристики
Справа в тому, що обидві версії машини оснащені одним і тим самим тяговим акумулятором — літій-іонною батареєю ємністю 66,5 кВт•год. Заряджання на швидкій колонці постійного струму за потужності 100 кВт з 10 до 80% триває пів години, а від 3-фазної мережі змінного струму (11 кВт) – 5 год 45 хвилин (з 10 до 100%). А 15-хвилинного заряду достатньо для подолання додаткових 150 км за циклом WLTP. Для заряджання змінним та постійним струмом у моделі EQB для ринків Європи та США у стандартній комплектації передбачено роз'єм CCS (Combined Charging System, комбінована система заряджання) у правій бічній панелі.

Приладова панель електрокросовера Mercedes EQB 350 4Matic. Фото: Mercedes
Навігація з підігрівом
Уже в базовій комплектації EQB оснащується навігаційною системою з функціоналом Electric Intelligence, що суттєво спрощує користування нею в повсякденному житті. Система розраховує найшвидший маршрут до пункту призначення з огляду на максимальну потужність заряджання та тривалість можливих зупинок на АЗК.
Крім того, за потреби Electric Intelligence забезпечить оптимальну температуру високовольтної батареї перед запланованою зупинкою для заряджання. Тому виробник дає разючу гарантію 8 років або 160 тис. км пробігу — злежно від того, що настане раніше.

Інтер'єр електрокросовера Mercedes EQB 350 4Matic. Фото: Mercedes
Екстер'єр та інтер'єр
EQB інтерпретує прогресивну розкіш EQ-лінійки у своєрідній манері. Він отримав характерну для мерседесівських «електричок» глуху глянсову панель на місці решітки радіатора. Іншою відмінністю новинки стали суцільні світлові смуги в передній і задній частині. Горизонтальна оптоволоконна смуга поєднує денні ходові вогні світлодіодних фар, гарантуючи високий рівень впізнаваності навіть удень. Ексклюзивними для EQB є дво- чи триколірні легкосплавні колісні диски діаметром до 20 дюймів, частина з яких декорована вставками фірмового для EQ-лінійки насичено-синього кольору або під рожеве золото. До того ж ці акценти продубльовані в брелоках ключів і в салоні: у тій же колірній гамі оформлені прилади, дефлектори системи вентиляції та сидіння.

Інтер'єр електрокросовера Mercedes EQB 350 4Matic. Фото: Mercedes
Просторий салон, місткий багажник
Не секрет, що за аналогічних габаритів «електрички» помітно просторіші та місткіші від класичних автомобілів. До такої міри, що в салоні малогабаритного сімейного кросовера можна встановити третій ряд сидінь. І в ЄС, і в Україні в базовому виконанні EQB має п'ятимісний салон. Затребуваний на китайському ринку третій ряд сидінь — опція. Як і поздовжнє регулювання (на 140 мм) другого ряду, що полегшує посадку-висадку з гальорки. Втім, розміститися там із комфортом зможуть хіба що жокеї зростом до 1,65 м. Зате і на другому, і на третьому рядах можна встановити по два дитячі автокрісла плюс іще одне – на сидінні переднього пасажира.
Хоча у EQB дуже просторий салон, але багажний відсік вражає ще більше. Його корисний об'єм становить від 495 літрів (під полицею) до максимальних 1710 літрів за складеного другого ряду. У 7-місної версії ці показники 465 та 1620 літрів відповідно.

Інтер'єр електрокросовера Mercedes EQB 350 4Matic. Фото: Mercedes
Системи безпеки
Уже в стандартній комплектації EQB оснащується активними системами утримання смуги руху та екстреного гальмування. Остання здатна в багатьох критичних ситуаціях запобігти зіткненню чи пом'якшити його наслідки за допомогою автономного уповільнення. Крім того, на типових для міста швидкостях електроніка може зупинити кросовер перед нерухомими автомобілями або перед пішоходами, що перетинають проїзну частину.
Перелік удосконалених функцій пакета допоміжних систем охоплює, наприклад, функцію маневрування на поворотах, функцію попередження під час виходу, яка сповіщає водія про велосипедистів або пішоходів, що наближаються, а також попередження під час виявлення пішоходів поряд із пішохідними переходами.
Сонм активних і пасивних ангелів-хрантилів охоплює висувні підголівники, ремені безпеки з переднатягувачами та обмежувачами натягу на всіх зовнішніх сидіннях, а також бічні подушки безпеки, які захищають також і пасажирів третього ряду.

Електрокросовер Mercedes EQB 350 4Matic. Фото: Mercedes
Комплектації
В Україні EQB доступний у трьох базових пакетних оснащеннях: Advanced, Advanced Plus та Premium. Останній передбачає панорамний дах, систему кругового огляду і аудіосистему навколишнього звучання Burmester. Крім того, є два опціональні дизайн-пакети. До першого, який так і називається Edition 1, входять 20-дюймові колісні диски AMG, пофарбовані під мідь, дизайн-пакети Night і AMG плюс насичено-сині вставки в салоні зі шкірою Neva grey. Другий називається Electric Art і хизується 18-дюймовими двоколірними дисками та особливим декором інтер'єру з акцентами кольору рожевого золота, штучною шкірою Artico та тканиною Cupertino.
«Незважаючи на складну обстановку з напівпровідниками в усіх автовиробників, наші прогнози дилерських постачань, проте, оптимістичні, — коментує Галина Пелех, PR-менеджер представництва Daimler AG в Україні. — За інформацією натепер, перші EQB у нас з'являться вже на початку 2 кварталу 2022 року».
Виробництво
У найближчому майбутньому EQB отримає передньоприводну модифікацію та версії з дуже збільшеним (до 550 км) запасом ходу. EQB стане першим серійним автомобілем із цілком електричним приводом, який випускатиметься в угорському Кечкеметі. В Україні за EQB 300 4MATIC та EQB 350 4MATIC просять від €45,465 тис. і 47,589 тис. відповідно.