Facebook Pixel

єВідновлення: Як отримати компенсацію за пошкоджене житло

Завдяки програмі «єВідновлення» українці отримали» вже 1,5 мільярда гривень, всього до Реєстру пошкодженого та знищеного майна подано понад 40 тисяч заяв. Однак не всі завжди можуть отримати допомогу. Детально, як зменшити проблеми при отриманні компенсації за житло, розповіли юристи Донбас СОС.

«єВідновлення»: коли надається виплата за пошкоджене житло

Компенсація надається, якщо:

  • житло пошкоджене після 24.02.2022 року, а саме після набрання чинності Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022;
  • житло може бути відновлене шляхом проведення поточного або капітального ремонту;
  • житло не розташоване на окупованій території України чи на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії (на дату подання заяви в Переліку не зазначено дату завершення бойових дій чи тимчасової окупації);
  • відомості про право власності на пошкоджений об’єкт внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
  • житло не було відремонтоване самостійно або за рахунок коштів міжнародних організацій до моменту складання акту комісією (якщо житло було відновлено самостійно, компенсація буде можлива з 1 січня 2024 року. У разі коли ремонтні роботи були частково проведені на дату подання заяви, отримувач компенсації має право подати заяву про надання компенсації за виконаний ремонт щодо завершеної частини ремонтних робіт та заяву про компенсацію для проведення ремонту щодо тієї частини ремонтних робіт, яка не була проведена на дату подання заяви).

Держава може компенсувати тільки житлові приміщення. Компенсація надається тільки власникам житла. Однак люди з кримінальною судимістю та проти яких застосовані санкції, отримати кошти не зможуть.

«єВідновлення»: як подати заявку на компенсацію: покроковий алгоритм дій

Крок 1. Подати інформаційне повідомлення до Реєстру пошкодженого чи знищеного майна.

Це можна зробити такими способами:

  • самостійно через додаток «Дія» або «Портал Дія»;
  • через адміністратора ЦНАПу;
  • через нотаріуса.

Важливо! Інформаційне повідомлення до Реєстру пошкодженого та знищеного майна можна подавати щодо об’єктів нерухомого майна знищених чи пошкоджених з 19 лютого 2014 р. Проте самостійно через «Дію» можна подати лише якщо майно пошкоджене чи знищене після 24.02.2022 р.

Крок 2. Подати заявку на компенсацію.

Це можна зробити такими способами:

  • самостійно в електронному вигляді через додаток «Дія» або «Портал Дія». Якщо у вас пошкоджено декілька об’єктів нерухомого майна, потрібно вибрати один із них;
  • в паперовій формі через адміністратора ЦНАПу, посадову особу органу соцзахисту населення або нотаріуса.

При цьому важливо переконатися, що пошкоджений об’єкт внесений до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або у разі відсутності в Реєстрі провести його реєстрацію (детальніше розповідаємо нижче).

Крім того, необхідно відкрити спеціальний рахунок «єВідновлення» та отримати довідку про несудимість.

Крок 3. Розгляд заявки спеціальною комісією

Строк розгляду заяви не повинен перевищувати 30 календарних днів з дня її подання до комісії і до внесення в Реєстр пошкодженого та знищеного майна рішення про надання/відмову в наданні компенсації. У разі коли заява була подана до дати утворення комісії, обчислення строку розгляду заяви починається від дати утворення комісії уповноваженим органом. Комісія приймає рішення про надання компенсації чи про відмову в наданні компенсації, а також проводить розрахунок компенсації для проведення ремонту. Повідомлення про прийняте комісією рішення та розмір компенсації надходить через мобільний додаток «Дія» або у письмовому варіанті.

Крок 4. Зарахування суми компенсації на спеціальний рахунок «єВідновлення».

Сума компенсаціїзалежить від категорії ремонту. Частіше — не перевищує 200 тис. грн, проте для ремонту категорії Б може бути розрахована до 500 тис. грн. Кошти потрібно витратити протягом 1,5 року. Їх можна витратити або на будівельні матеріали, або будівельників.

«єВідновлення»: що робити, якщо відомості про об’єкт не внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно?

Відомості про право власності на нерухомі об‘єкти почали вносити в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно з 2013 року. Відомості про майно, яке не внесено в Реєстр, зазвичай зберігаються в архівах регіональних БТІ.

Тому може трапитись ситуація, що вашого житла в Реєстрі немає, а архіви БТІ були знищені чи знаходяться в окупації.

У цьому разі при зверненні до державного реєстратора ви можете отримати відмову у проведенні реєстраційних дій.

Отриману відмову радимо оскаржувати до Міністерства юстиції або адміністративного суду.

Для детальної консультації щодо конкретно вашій ситуації звертайтеся на гарячу лінію Донбас СОС 0800309110 (дзвінки безкоштовні) або в месенджери Viber/Telegram/Whatsapp за номером 0935006918. Також можете звернутися безпосередньо до юристів організації на онлайн-приймальню.


Подякувати 🎉