Facebook Pixel

ЄС виділить €10 млрд на розвиток Транскаспійського коридору в обхід росії

Європейські та міжнародні фінансові інституції виділять €10 млрд на підтримку та інвестиції у Транскаспійський коридор. Що має стати альтернативою російському маршруту при транспортуванні товарів між ЄС та Китаєм.

Про це пише ЦТС.

29 січня Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) підписав меморандуми про взаєморозуміння на загальну суму €1,47 млрд з урядами Казахстану, Киргизстану та Узбекистану, а також Банком розвитку Казахстану.

Також сьогодні Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) підпише меморандум про взаєморозуміння з Казахстаном, який передбачає інвестиційний пакет на €1,5 млрд.

Транскаспійський коридор: на що підуть мільярди європейських інститутів

Так, для Казахстану визначено потребу у 200 млн на розвиток флоту на Каспійському морі, 1,7 млрд євро на прокладання двоколійної залізниці (та її електрифікацію) до порту Актау, 150 млн євро на придбання рухомого складу (зокрема, фітингових платформ) тощо. Для решти країн серед пріоритетів — розвиток та модернізація залізничних маршрутів та прикордонної залізничної інфраструктури.

Quote«Сучасний Транскаспійський транспортний маршрут, що з’єднує країни Центральної Азії, є наріжним каменем наших зусиль, спрямованих на посилення регіональної економічної інтеграції та подальше зростання в регіоні, а також покращення сполучень з Європою. Ми визначили 33 потреби в інвестиціях у фізичну інфраструктуру, починаючи від модернізації залізниць і закінчуючи збільшенням пропускної здатності порту та оновленням флоту», — прокоментувала єврокомісар з питань транспорту Адіна Велян.

Варто зазначити, що, хоча українські порти і зазначені на карті Транскаспійського маршруту у документі Єврокомісії, продовження маршруту в західному напрямку розглядається або суходолом через територію Туреччини, або через Чорне море — до портів Румунії і Болгарії.

21616b2ab5d32a372323fed4c1cf3f76.jpg

Нагадаємо, що ще в 2013 році керівники залізниць Казахстану, Азербайджану та Грузії підписали угоду про започаткування Координаційного комітету з розвитку Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту. У лютому 2014 року до залізничних компаній приєдналися порти Актау (Казахстан), Баку (Азербайджан), Батумі (Грузія), а також Азербайджанське Каспійське морське пароплавство.

Транскаспійський коридор і «Укрзалізниця»

1 червня 2016 року до складу Координаційного комітету з розвитку Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту приєдналася «Укрзалізниця».

Трохи раніше, у січні того ж року, з порту Чорноморськ по ТМТМ було відправлено перший тестовий контейнерний поїзд. До кордону з Китаєм він прибув за 16 днів. Потім поїзд довгий час залишався незавантаженим і врешті повернувся порожнім у квітні. Зворотний шлях зайняв 10 днів. Запуск тестового потяга показав наявність на той час проблем із залученням вантажопотоку, а також неузгодженість щодо поромної логістики.

У наступні роки вітчизняні посадовці не надто просунулися у напрямку ширшого залучення України до роботи Транскаспійського маршруту. Причиною цьому могли бути як внутрішні, так і зовнішні політичні та економічні фактори.

У 2019 році генеральний секретар Асоціації ТМТМ, відповідаючи на запитання журналіста ЦТС, чому Україна повільно інтегрується до проєкту, сказав: «Це місцева бюрократія, нічого страшного».

У 2021 році керівник «Укрзалізниці» брав участь у засіданні робочої групи з розвитку ТМТМ. Тоді обговорювалися тарифні питання, маркетингові та відповідальності сторін.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉