Кількість пошукових запитів українською мовою продовжує зростати. У 2024 році їх частка перевищила 30%, а в 2025 році, за прогнозами, може досягти 40%. Таку інформацію оприлюднила SEO-команда Promodo у своєму новому звіті.
Маркетингова агенція вдруге дослідила мовну динаміку в Google у восьми категоріях. Цього разу аналіз охопив як комерційні, так і інформаційні запити — загалом було опрацьовано 341 000 запитів. Основний висновок: українська мова демонструє позитивну динаміку зростання в усіх онлайн-нішах.
Загальна кількість пошукових запитів постійно збільшується, причому значна частина з них здійснюється українською мовою. Кількість користувачів, які надають перевагу українськомовній версії сайту, також зростає. Середнє зростання у всіх категоріях становить +5% пунктів.
Більше половини інформаційних запитів на новинних ресурсах цього року виконуються українською мовою. У категорії «Електроніка» частка запитів українською за рік зросла на третину і зараз становить 20% від загальної кількості, тоді як у 2021 році цей показник ледь перевищував 8%. Позитивна тенденція спостерігається і в сегменті «Дитячі товари», де частка українськомовних запитів вже перевищила 50%. Українці дедалі частіше шукають слово «іграшки» замість російськомовного «игрушки», що призвело до зростання кількості таких запитів на 49% за рік.
Команди ритейлерів також зазначають зростання трафіку на українськомовні версії своїх сайтів:
- Сайт MasterZoo відзначився збільшенням кількості користувачів українськомовної версії на 30% у 2024 році.
- АНЦ фіксують підвищення на 67,5% кількості показів українських сторінок у пошукових системах.
- У листопаді 2024 року команда MAUDAU зафіксувала більше органічних кліків на українському сайті, ніж на російському.
- У жовтні 2024 року на сайті АЛЛО органічний трафік українськомовної версії перевищив 54%.