Facebook Pixel

Біля 90% спроб крадіжки коштів з карток банкам вдається попередити

Через підозрілі операції банки часто блокують картки клієнтів для з’ясування деталей. Це створює певні незручності для громадян, але завдяки цьому часто вдається захистити гроші на рахунках від розкрадання.

Як зазначив в коментарі The Page Олексій Скиба, начальник управління менеджменту інформаційної безпеки Райффайзен Банку, для попередження шахрайства в банку застосовується спеціальна антифрод система, яка здійснює скоринг всіх дій в онлайн-банкінгу, від нефінансових операцій, таких як отримання доступу до онлайн-банкінгу, зміна лімітів, фінансового номера, перегляд реквізитів карток тощо, та фінансових операцій – транзакцій або заявок на кредит. Антифрод система може тимчасово зупинити транзакцію для додаткової верифікації через дзвінок клієнту або заблокувати доступ до онлайн-банку чи картки.

Quote«Навіть в умовах, якщо шахраям стають відомі всі необхідні дані для здійснення шахрайства з рахунками клієнта, ми запобігаємо більш ніж 90% спроб фроду, — повідомляє Олексій Скиба. — Жодна подібна антифрод система у світі не забезпечує 100% ефективність та не працює без хибних або фальш-позитивних спрацювань. Тому, якщо клієнт підтверджує заблоковану фінансову транзакцію під час додаткової її авторизації, транзакція оплачується».

Подібні механізми діють у багатьох банках. «За рік війни ми зберегли 150 млн грн на рахунках 7,5 тис. клієнтів ПУМБ завдяки постійному вдосконаленню антифрод-моніторингу», — ділиться досвідом В’ячеслав Пузанов, керівник Центру моніторингу транзакцій ПУМБ.

У разі незрозумілого блокування банківської картки варто телефонувати на гарячу лінію банку. Фото: The Page

У разі незрозумілого блокування банківської картки варто телефонувати на гарячу лінію банку. Фото: The Page

Зворотною стороною цього процесу є випадки блокування карток у зв’язку з хибним спрацюванням антифрод системи. В такій ситуації варто телефонувати на гарячу лінію банку. Доведеться відповісти на кілька питань від оператора, якому треба пересвідчитися, що операцію ініціював саме клієнт, а не зловмисники, і тоді картку мають розблокувати.

Олександра Томашевська, податкова консультантка Київського центру підтримки і розвитку бізнесу, радить з розумінням ставитися до таких заходів безпеки, оскільки банки таким чином піклуються про гроші клієнтів.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉