Facebook Pixel

Верховна Рада заборонила рекламу айкос і продаж цигарок зі смаками й ароматом

Верховна Рада ухвалила «антитютюновий» законопроєкт № 4358 в другому читанні, покликаний захистити дітей і молодь від негативних наслідків впливу тютюну й електронних пристроїв для куріння.

Законопроєкт № 358 включає кілька головних заборонних норм, які знизять поширеність куріння в Україні, особливо серед дітей:

  • заборона реклами електронних пристроїв для куріння;
  • заборона продажу неповнолітнім тютюнових виробів електричного нагріву (ТВЕН);
  • заборона продажу сигарет зі смаками й ароматом (наприклад, фруктів, ягід чи солодощів). Це діє як приманка для залучення дітей до куріння;
  • збільшення медичних попереджень на пачках цигарок до 65%;
  • заборона вживання тютюнових виробів для нагрівання в громадських місцях – як зі звичайними цигарками.

За твердженням авторів закону, антитютюнове законодавство в Україні не оновлювалося понад 9 років. Щорічно куріння вбиває 85 тисяч громадян України. Економічні збитки для держави через витрати на лікування та втрату працездатності курців сягають 3,2% ВВП — минулого року ця сума сягнула майже $5 млрд.

У першому читанні законопроєкт № 4358 підтримали депутати з усіх фракцій і депутатських груп парламенту загальною кількістю 339 голосів.

Норми закону відповідають Рамковій конвенції ВООЗ щодо боротьби з тютюном, а також імплементують Директиву 2014/40/ЄС, яка привела до зниження поширеності куріння в країнах ЄС у 2014 — 2020 роках на 20% серед дітей й на 13% серед дорослих.

Глобальне опитування молоді з приводу вживання тютюну (GYTS) свідчить, що близько 15% всіх підлітків віком 13 — 15 років вживають тютюнові вироби. Вперше за 10 років динаміка поширеності куріння серед молоді 18 — 30 років перейшла від зниження до зростання: у 2020 році поширеність щоденного куріння серед молоді становила 30,4%, тоді як у 2019 році була на рівні 27,6%.

Подякувати 🎉