Facebook Pixel

Українське пальне: що заважає вітчизняним виробникам робити його якісним

Через війну, яку росія веде в Україні, власне виробництво пального на території нашої країни збереглося приблизно на десяти міні-НПЗ. Частка їхньої продукції становить щонайменше 25% бензинів на ринку. Якість продукції, яку вони виробляють, відповідає в кращому разі стандарту Євро-3, розповів в інтерв’ю The Page директор «Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

Quote«Старі машини були адаптовані під таке пальне, але новим авто з таким продуктом краще не зустрічатися. Утім, формально це пальне перебуває в правовому полі, адже в березні уряд дозволив використання пального екологічних класів Євро-3 і Євро-4, тоді як раніше було не нижче за Євро-5», — наголосив експерт.

З-поміж причин, що стоять на заваді виробництва якісного українського пального, Куюн виокремив такі:

  • Примітивні технології. За його словами, з огляду на те, що цей бізнес здебільшого «поза законом», вкладати в нього багато грошей небезпечно.
  • Відсутність імпортних компонентів для підвищення октанового числа. До війни українські виробники ввозили їх переважно з рф і Білорусі. Як заміну їм стали використовувати біоетанол українського виробництва. Але й із ним виникла проблема: для того, щоб зробити якісний бензин із використанням спирту, потрібні спеціальні стабілізатори. Вони зі свого боку зараз також є договартісними й дефіцитними.

Контекст. Після знищення російською окупаційною армією низки об'єктів, зокрема, нафтобаз і нафтопереробного заводу в Кременчуці, у країні виник дефіцит палива, і воно почало суттєво зростати в ціні. За деякий час ситуацію вдалося стабілізувати — ажіотаж і черги на АЗС зникли, а ціни залишилися стабільними.

Подякувати 🎉