Через війну, яку росія веде в Україні, власне виробництво пального на території нашої країни збереглося приблизно на десяти міні-НПЗ. Частка їхньої продукції становить щонайменше 25% бензинів на ринку. Якість продукції, яку вони виробляють, відповідає в кращому разі стандарту Євро-3, розповів в інтерв’ю директор «Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
«Старі машини були адаптовані під таке пальне, але новим авто з таким продуктом краще не зустрічатися. Утім, формально це пальне перебуває в правовому полі, адже в березні уряд дозволив використання пального екологічних класів Євро-3 і Євро-4, тоді як раніше було не нижче за Євро-5», — наголосив експерт.
З-поміж причин, що стоять на заваді виробництва якісного українського пального, Куюн виокремив такі:
- Примітивні технології. За його словами, з огляду на те, що цей бізнес здебільшого «поза законом», вкладати в нього багато грошей небезпечно.
- Відсутність імпортних компонентів для підвищення октанового числа. До війни українські виробники ввозили їх переважно з рф і Білорусі. Як заміну їм стали використовувати біоетанол українського виробництва. Але й із ним виникла проблема: для того, щоб зробити якісний бензин із використанням спирту, потрібні спеціальні стабілізатори. Вони зі свого боку зараз також є договартісними й дефіцитними.
Контекст. Після знищення російською окупаційною армією низки об'єктів, зокрема, нафтобаз і нафтопереробного заводу в Кременчуці, у країні виник дефіцит палива, і воно почало суттєво зростати в ціні. За деякий час ситуацію вдалося стабілізувати — ажіотаж і черги на АЗС зникли, а ціни залишилися стабільними.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також