Держбюджет України втратив 21,9 млрд грн від нелегальної торгівлі тютюном у 2024-му. Водночас обсяги нелегального тютюнового ринку в Україні знизилися з 21,8% у 2023 році до 16,1% у 2024-му за середньорічним показником. Про це йдеться у моніторингу Kantar Україна.
Як в Україні змінився чорний ринок тютюну у 2024
Річні втрати державного бюджету України від нелегальної тютюнової торгівлі – близько 21,9 млрд грн, а обсяг тіньового ринку сигарет в Україні – 6,3 млрд шт.
У жовтні рівень незаконної торгівлі тютюном знизився до 12,6% порівняно з 19,1% на початку року та 14,6% у липні 2024-го. Також зменшилась:

- частка підроблених тютюнових виробів (у тому числі з підробленими акцизними марками) – 6,3%;
- частка продукції, маркованої надписом Duty Free, або призначеної для експорту, яка нелегально продається в Україні – до 3,7%.
Винниківська тютюнова фабрика виробляє 53% нелегальної продукції, яка маркована надписом Duty Free або призначена для експорту, проте нелегально продається в Україні. Торговими марками цієї групи незаконної продукції є такі цигарки:
- Сompliment – 45%;
- Lifa – 6%;
- Marvel – 2%.
Серед контрафактної продукції 34% мають підроблені акцизні марки.
Основними каналами нелегальної торгівлі тютюновими виробами досі є кіоски та магазини – у них досі продається 66% незаконних товарів (частка майже не змінилася з 2023-го).
Лідерами за рівнем розповсюдження нелегальної продукції залишаються шість областей України, я яких продається 70% такої продукції:
- Дніпропетровська – 22%;
- Одеська — 12%;
- Харківська – 10%;
- Київ і Київська обл. – 10%;
- Хмельницька – 8%;
- Львівська – 8%.

Як в Україні змінився чорний ринок тютюну у 2024. Джерело: Kantar
27 листопада 2024 року Комітет Верховної Ради ухвалив законопроєкт про збільшення акцизів на тютюнові вироби. Уже з 2024-го ціна на цигарки зросте на 40 грн, що дозволить додатково залучити до бюджету понад 20 млрд гривень.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Маркетинг для нішевих транспортних стартапів: що працює і як це використав у кейсі Netpeak