За що актори отримують до $250 000 при виході на червону доріжку
Цього тижня конкурс на здобуття премії «Оскар» є найбільш відкритим за останні роки. Але для провідного чоловіка Голлівуду існує ще одне суперництво, яке починається задовго до того, як він переступає поріг театру «Долбі». Червона доріжка останнім часом перетворилася на поле битви для акторів-чоловіків, де прибуткове перше місце у списках найкраще вбраних майже так само важливо, як і володіння справжнім гонгом — те, що голлівудські жінки-зірки екрану вже добре знають. Про це пише The Telegraph.
За останні 12 місяців ми стали свідками того, як ціла плеяда відомих чоловіків привертає увагу не лише своїм особистим стилем, а й відзначеними нагородами виступами, і привертає до себе безпрецедентну увагу в інтернеті. Найбільші світові бренди моди та розкоші у захваті від табуна жеребців, які носитимуть їхній розкішний чоловічий одяг, за який вони будуть добре платити.
«Бачити людей такими, якими вони є насправді, так освіжає... люди, здається, більш упевнені в собі, коли одягаються», — каже нью-йоркський дизайнер Том Браун.
Дизайнер Том Браун одягнув лауреата премії «Золотий глобус» Едріена Бровді на церемонію нагородження
Він одягав Едріена Бровді на церемонію вручення «Золотого глобуса» за фільм «Бруталіст» у січні, описуючи костюм-трійку та велику змієподібну брошку як «класичний... позачасовий... і дуже гарний». Востаннє, коли його номінували у 2003 році за фільм «Піаніст», Бровді був одягнений у непоказний костюм і краватку — як і більшість його тодішніх ровесників. Часи змінилися.
Ще один виконавець головної ролі, який зараз покладається на його почуття стилю, — Колман Домінго. На піку своєї більш ніж 30-річної кар'єри на сцені та екрані цей акторський «робочий кінь» отримує другу поспіль номінацію на премію «Оскар» за найкращу чоловічу роль у тюремній драмі «Сінг-Сінг». Вибір одягу Колмана настільки ж сміливий, наскільки й зухвалий: йому пасує будь-який колір спектру, від фуксії до смарагдового і гірчичного; дикий бароковий візерунок використовується розумно (Versace на цьогорічній церемонії Baftas); коли він одягає плащ (минулорічна вечірка Met Gala), він не пасує йому; а ювелірні прикраси завжди гармонійно поєднуються, ніколи не виставляючи себе напоказ.
Колман Домінго вирізав витончену фігуру в шкіряному блейзері Amiri кольору мерло на церемонії вручення нагород Лондонського кола критиків
«Я можу дивитися на образи Колмана, і це схоже на альбом, де ви не пропускаєте жодної пісні», — захоплюється Майк Амірі, дизайнер однойменного модного бренду пошиття одягу Amiri, який до кінця цього року матиме 29 магазинів по всьому світу.
Минулого місяця Амірі одягнув Домінго на церемонію вручення нагород Лондонського кола кінокритиків у шкіряний блейзер кольору мерло з коричневою атласною сорочкою та жовтою краваткою, штани, вкорочені до низу, та черевики на металевих підборах. Образ з'явився на показі бренду в Парижі лише за тиждень до того, і його не можна буде придбати до осені.
Уродженець Лос-Анджелеса Амірі раніше одягав багатьох рок-зірок і реперів, але Голлівуд, який, як відомо, важко зламати, не виписавши великий чек за появу на червоній доріжці, прийняв його свіжий погляд на пошиття одягу, який відсилає до фасонів 70-х і пишається розкішними тканинами та майстерністю, яку можна знайти в Італії та Франції. На церемонії «Золотий глобус» Джефф Голдблюм був одягнений у м'ятний зелений двобортний піджак Amiri з деградованою кришталевою смужкою, поєднаний з краваткою-метеликом у стилі вестерн і кльошами.
«Я намагаюся знайти золоту середину, де прикраси не є надмірними. Я дивлюся на вбрання людей так, як це робить художник. Справа не в тому, як багато ви робите, а в тому, щоб знати, коли зупинитися, і мати витонченість, щоб доставити людину саме туди, де їй потрібно бути... Останнє, чого ви хочете, — це щоб хтось особливий виглядав так, ніби він стоїть з шістьма іншими пінгвінами», — каже Амірі.
Останніми роками чоловіча гра на червоних доріжках загострилася, оскільки багатомільярдні модні бренди, такі як Prada, Dior, Gucci і Saint Laurent, наймають зірок-чоловіків, щоб ті одягалися з ніг до голови на прем'єри, кінофестивалі, гала-вечори в Метрополітен і Музеї кіноакадемії, а головне — на церемонії нагородження, які відбуваються в період з січня по березень.
У найбільших кадрових агентствах, таких як CAA та UTA, вже стало нормою мати власного представника, єдиним обов'язком якого є укладання угод щодо рекламних кампаній та контрактів на участь у червоних доріжках з великими будинками моди, годинниковими та ювелірними компаніями. З чуток, найбільша сума, яку, як я чув, бренд може заплатити акторові-чоловікові, становить $250 000 за одну появу на червоній килимовій доріжці. Але повернення інвестицій не обмежується лише продажами.
«Коли знаменитість одягає образ на червону доріжку, мова йде не про збільшення продажів, а про створення капіталу бренду та формування асоціацій, які дають конкурентну перевагу. Розуміючи, як ці моменти резонують, бренди можуть порівнювати себе з конкурентами та визначати правильні таланти для майбутніх стратегій», — каже Елісон Брінге, операційна директорка лондонської компанії Launchmetrics, яка кількісно оцінює вплив появи на червоній доріжці у вигляді показника Media Impact Value (MIV) — показника, розробленого за допомогою власного алгоритму, який об'єднує всі пости в соціальних мережах і статті, в яких публікується певний образ, і дає кількісну оцінку залученості до нього», — додає Брінге.
Зважаючи на те, що так багато залежить від моментів на червоній доріжці, бренди, які можуть собі це дозволити, реінвестують значні кошти у власні «кастом-студії», відповідальні за створення унікальних образів для своїх талантів, які працюють за контрактом. І саме тут на сцену виходять стилісти.
Джефф Голдбам одягнув яскравий м'ятно-зелений піджак Amiri з привабливими кришталевими нашивками на торішню церемонію вручення премії «Золотий глобус» Фото: Майкл Ковач
Як фактичний опікун образу актора, індивідуальний образ часто починається в руках стиліста у вигляді ідеї на мудборді. Після розмови зі студією, обов'язково в Zoom, оскільки найкращі світові стилісти зазвичай живуть у Лос-Анджелесі, Нью-Йорку та Лондоні, а студії великих брендів здебільшого знаходяться в Мілані та Парижі, дизайнер студії створює ескіз образу з коментарями, і починається зворотний зв'язок, поки обидві сторони не будуть задоволені дизайном. Креативні директори бренду можуть брати участь у фінальних примірках (знову ж таки, часто в Zoom), але, як правило, це відбувається наприкінці, якщо взагалі відбувається.
Щойно актор досягає певного рівня впізнаваності або отримує роль у гучному фестивальному фільмі чи телешоу, його агент рекомендує найняти стиліста. Оскільки всі, включно зі стилістами, прагнуть отримати «наступну велику річ», у списку стиліста ви часто побачите різноманітних перевірених зірок поряд з багатообіцяючими акторами, про яких ви ще не чули. Незалежно від їхніх статків чи досвіду, таланти майже ніколи не платять своїм стилістам. (Однак вони платять агентам і менеджерам по 10 відсотків від свого доходу, а щомісячний гонорар американському публіцисту обходиться їм приблизно в $10 000 на місяць). Це тому, що бренди платять не лише акторові, але й стилісту, який його одягає (гонорар за кожну червону доріжку через агентство, якщо воно є).
Однак навіть провідні світові модні бренди не можуть дозволити собі оплачувати кожну появу актора під час багатомісячного світового турне прем'єр та промокампаній, і в таких випадках дистриб'ютор фільму платить стилісту з маркетингового бюджету фільму.
Відмотайте годинник на п'ять років назад до церемонії «Оскар-2020», за місяць до початку глобальної пандемії, і чоловіча червона доріжка була схожа на справжній вольєр для пінгвінів. Тогорічні переможці Хоакін Фенікс (найкраща чоловіча роль у фільмі «Джокер»), Бред Пітт (найкраща чоловіча роль другого плану у фільмі «Одного разу в Голлівуді») і Тайка Вайтіті (найкращий адаптований сценарій у фільмі «Кролик Джоджо») були вдягнені у традиційні чорно-білі смокінги, а чорна сорочка Рамі Малека вважалася авантюрною.
Колман Домінго прославився своїм сміливим вибором одягу: на минулорічній церемонії вручення премії «Оскар» він був одягнений у піджак Louis Vuitton, прикрашений кришталевими ґудзиками Фото: WWD
Тим часом спалахи були сфокусовані на кутюрній сукні-накидці від Dior Наталі Портман та сукні з риб'ячим хвостом від Oscar de la Renta Скарлетт Йоханссон. Перейдемо до минулорічного «Оскара» з Домінго, вдягненим у піджак Louis Vuitton з кришталевими ґудзиками, кльошами, ковбойськими чоботами і брошкою на краватці-метелику.
«Трохи Тедді Пендерграсс, трохи Кері Грант», — так він описав його тоді.
І він був не єдиним, хто влаштував шоу. На середині церемонії Райан Гослінг швидко переодягнувся в гарячий рожевий костюм з ніг до голови для виконання пісні про Барбі «I'm Ken» — тенденція, яка продовжилася і цього року, коли Ендрю Скотт зробив лосось і пюре основним елементом свого гардеробу (з невеликою допомогою свого британського стиліста Воррена Бейкера, який також стилізує цьогорічного номінанта на кращу чоловічу роль другого плану Джеремі Стронга, відомого за фільмом «Спадкоємність»).
Гослінг несподівано очолив рейтинг Launchmetrics на минулорічному «Оскарі». Його образ на червоній доріжці (до виступу в рожевому образі Барбі) у чорному смокінгу Gucci із золотим кантом на комірі та сорочці отримав MIV $3 млн; образ Домінго (номінація «Растін») — $2,1 млн; на третьому місці — найкращий актор Кілліан Мерфі (роль Оппенгеймера) у смокінгу Versace з надширокими лацканами, який був створений під керівництвом його стилістки Роуз Форд.
У минулому вона працювала редакторкою у модних журналах Port і Clash, а також дописувачем у GQ, Arena Homme + і Vanity Fair, а 10 років тому почала займатися стилізацією знаменитостей. Вона прагне привнести «наративний» елемент до своїх клієнтів, серед яких Метт Сміт з «Будинку дракона», Джо Елвін з «Бруталіста» та Чиветел Еджіофор, яка наразі знімається у четвертому фільмі про Бріджит Джонс.
«Я відчуваю, що жіночий одяг в певному сенсі трохи відстає, тому що ми все ще бачимо досить шаблонні уявлення про сукні і про те, що є жіночним. Я думаю, що деконструкція ідеї вечірньої сукні та чорної краватки дуже цікава. У чоловічому одязі зараз набагато більше свободи», — каже Форде.
Модний оглядач Нікі Кемпбелл засудив «нудний» стиль акторів-чоловіків, таких як Джордж Клуні та Леонардо Ді Капріо
«Я думаю, що зараз менше осуду, коли зірка-чоловік обирає більш вишуканий стиль одягу. Я думаю, що раніше було занадто багато страху виглядати занадто жіночно або занадто м'яко. Але зараз, подивіться на когось на кшталт Гаррі Стайлза — його модний вибір лише додав йому сили і закріпив його зірковий статус», — каже модний оглядач Нікі Кемпбелл.
Денна робота Кемпбелла — модний кореспондент американського Elle, але його веселі репортажі з червоних доріжок, які він публікує в соціальних мережах, — це найближче, що ми маємо до покійної подіумної критики Джоан Ріверс. Відео Кемпбелла в середньому збирають понад 37 млн переглядів на місяць, на радість його 425 000 підписників в Instagram і TikTok.
«Я вважаю, що багато старих голлівудських акторів мають неймовірно нудний стиль. Джордж Клуні, Метт Деймон, Бредлі Купер, Леонардо Ді Капріо, Бен Аффлек. У їхній моді ніколи немає ніякого креативу. Це так прикро, адже мати таку величезну видимість на червоній доріжці і нічого з цим не робити — це таке марнотратство», — каже Кемпбелл.
Він вважає, що вони могли б багато чого дізнатися про моду у молодих виконавців, таких як Тімоті Шаламе (який очолив рейтинг «Золотих глобусів» Launchmetrics у січні 2025 року за свій волошково-блакитний атласний шарф, перший в історії дизайн дизайнера Хайдера Акермана для бренду Tom Ford). За його словами, Шаламе має «бездоганний смак».
«Його останні вбрання гострі, несподівані, продумані і смішні. Він демонструє, що це круто — піклуватися про те, що ти носиш. Можна розважатися з модою і при цьому бути визнаним критиками актором», — говорить Кемпбелл.
Він також погоджується, що Домінго є «беззаперечним королем» чоловічої червоної доріжки.
Форде згадує момент, коли вона почала помічати, що ставлення до чоловіків на червоних доріжках змінюється. Чотири роки тому, працюючи над індивідуальним образом Gucci для церемонії «Еммі» для іншого клієнта, британського актора Паапа Ессієду (номінованого у 2021 році за фільм «Я можу тебе знищити»), вона вирішила, що не хоче вдягати запропоновану сорочку — чи взагалі будь-яку сорочку — під синій атласний піджак.
«Ніхто так не робив. Я пам'ятаю, що в той час люди казали: «Ох». Бренд трохи вагався. А я сказала: «Я бачу це в редакційній статті, і я роблю це в редакційній статті, і він саме той хлопець, який може це носити». Після цього піджак-безрукавку можна було побачити на всіх — від Шона Мендеса до Джеймса МакЕвоя», — розповідає вона.
Костюм Джеремі Стронга, номінанта на премію «Оскар» від Loro Piana, та капелюх-відро в тон йому привертали увагу на церемонії вручення «Золотого глобуса»
Цьогорічна церемонія вручення «Золотого глобуса», яка розпочала власне сезон нагородження у перші вихідні січня, була, мабуть, найбільш грайливою для чоловіків. П'ятдесят відтінків зеленого — колір, який ви б ніколи не побачили в такій кількості до «Злого» — заполонили килимову доріжку: Джеремі Стронг був вдягнений у костюм від Loro Piana бірюзового кольору з капелюхом-відром, Ендрю Гарфілд та Адам Бровді — у смокінги зеленого кольору від Gucci та Prada відповідно, а Ендрю Скотт з ніг до голови був вбраний в аквамариновий колір. Це була, мабуть, найконкурентніша червона доріжка і змушує замислитися, чи не варто головним стилістам створити групу в WhatsApp, щоб уникнути повторення подібних збігів в одязі.
Одразу після престуру фільму «Злий» Джефф Голдблюм мав, мабуть, найбільше підстав носити окуляри зеленого відтінку.
«Мені пощастило з Джеффом, що, попри те, що його зріст — 6 футів 4 дюйми, він може міряти зразки і носити досить багато модних речей. Останнім часом ми робимо ширші штанини з більшим об'ємом замість вужчих штанів, а ще йому дуже пасують багато вишиті блейзери та піджаки», — каже його стиліст Ендрю Воттеро, який раніше працював в американському GQ.
Воттеро працює з Голдблюмом вже майже 10 років, і за цей час вони свідомо розвивали його стиль, слідуючи за трендами.
«На початку ми повернулися до основ і носили прості чорні костюми, білі сорочки, тонкі чорні краватки, щось на кшталт Reservoir Dogs/джазу». Коли Голдблюм не знімається в кіно, він гастролює світом, граючи на джазовому фортепіано з оркестром Мілдред Снітцер. У певний момент ми почали більше працювати з візерунком і кольором», говорить Воттеро.
Він називає колекцію ілюстрованих сорочок Крістофа Шеміна для Prada тим моментом, який підштовхнув Ґолдблюма до нового напряму. Prada звернула увагу на стильовий ренесанс Голдблюма і запросила його до своєї осінньої кампанії 2022 року, коли йому виповнилося 70. Для Воттеро не підлягають обговоренню фірмові окуляри Голдблюма.
«Якась частина мене відчуває, що поки він не одягнений в окуляри, він не повністю одягнений», — каже він.
Такі тренди, як короткі шорти Пола Мескаля з його кампанії для Gucci два роки тому, також можуть потрапити з гардеробу зірки в мейнстрім. Хоча стиліст Мескаля Фелісіті Кей відмовляється приписувати собі всі заслуги.
«Пол автентично носить шорти. Він ніколи не носив їх на червоній доріжці, але це одна з тих божевільних речей, коли це просто як сніжний ком. І кількість людей, які надсилають мені свої фото в шортах і мокасинах, просто смішна», — каже Фелісіті.
Кей працювала стилістом у журналі Elle, але шість років тому пішла звідти, щоб займатися стилістикою на повну ставку, а її першим клієнтом став сам Доктор Хто, Нкуті Гатва. Вона також працює з британськими зірками, такими як Ніколас Галіцин, серцеїд гурту "Mary & George", та Арчі Мадекве з гурту "Saltburn".
Пол Мескаль уклав ексклюзивну угоду з Gucci під час прес-туру фільму «Гладіатор II»
На світових прем'єрах «Гладіатора II» напівексклюзивний контракт Мескаль з Gucci означав, що Кей могла працювати з італійським брендом лише над створенням образів з голови до ніг для певних виходів на червону доріжку. Однак, коли у них не було контрактних зобов'язань, Кей мав право створювати образи, які відображали смаки Мескаля, не ігноруючи при цьому тематику фільму.
«Через традиційну маскулінну асоціацію з «Гладіатором» я хотіла привнести в цей тур трохи м'якості. Епоха «Гладіатора» — це час, коли все було зроблено вручну. Багато було зроблено з кардиганів і трикотажу, але це походить від любові Пола до трикотажу. Багато з пошиття було дуже розслабленим, знову ж таки, тому що це дуже автентично для нього. Ми залучили багато вінтажних, інді-брендів та дійсно невеликих незалежних дизайнерів, деякі з яких щойно закінчили навчання». Серед брендів, які були представлені в ефірі Мескаля, — Wales Bonner, WNU, Simone Rocha, а також «він також носив костюм від кравецької компанії батька свого друга, Etch», — розповіла Фелісіті.
Ще один актор, який завжди виглядає на висоті, — Гарріс Дікінсон, 28-річна зірка одного з найбільш обговорюваних фільмів року «Бебіґьорл» і нинішнє обличчя Prada. Його британський стиліст Бен Шофілд, колишній співробітник GQ, каже, що намагається уникати надмірної орієнтації на тематику проєкту, коли придумує вбрання для актора (чия зірка швидко сходить), оскільки це може обмежити його можливості.
Однак він взяв палітру костюма і парки, які були використані в перших сценах фільму, як відправну точку для сірого двобортного костюма, блідо-жовтої сорочки і краватки в тон для прем'єри фільму у Венеції влітку минулого року.
«Гарріс дуже любить кравецтво, тож якщо це килимова доріжка чи прем'єра, ми схильні тяжіти до ідеї костюму, перш за все. Мені подобається, що це певним чином обмежує тебе. Існує так багато речей, які можна зробити з костюмом, диявол завжди ховається в деталях — крихітному повороті, який ви можете зробити в класиці», — каже Скофілд, який також стилізує Каллума Тернера, що має контракт з Louis Vuitton, і, як і Дікінсон, має зріст понад 1 метр 80 см і має гарний вигляд в одязі, що переходить в категорію оверсайз.
Нинішнє обличчя Prada, Гарріс Дікінсон, одягнув сірий двобортний костюм з блідо-жовтою сорочкою на венеціанській прем'єрі фільму «Малятко»
«У сучасному соціальному та цифровому світі так багато візуального контенту, що його легко не помітити. Тому я думаю, що з'явиться більше відчуття індивідуальності, більше відчуття ризику. Люди просунуться трохи далі», — відповідає Майк Амірі на питання куди, на його думку, попрямує червона доріжка в наступному році, починаючи з церемонії вручення «Оскара».
Кемпбелл цілком погоджується, але вважає, що до цього ще далеко.
«Я хотів би бачити більше чоловіків, які ризикують. Я бачу стільки креативу в чоловічому одязі на подіумі, але він рідко потрапляє на червону доріжку. Наприклад, колекція чоловічого одягу Saint Laurent осінь 2025 була однією з найкращих у цьому сезоні. Вони представили свої фірмові костюми на замовлення, але потім доповнили їх неймовірними шкіряними черевиками до стегна. Як було б дивно побачити їх на червоній доріжці замість чорних мокасинів?»
Він має рацію. Останнє, що може дозволити собі будь-який голлівудський актор — це бути передбачуваним, особливо якщо його серце налаштоване на золоту статуетку.