Реформу старшої школи підтримують 85% старшокласників
Реформа старшої школи передбачає, що після 9 класу учні зможуть обрати один із двох напрямків — академічний чи професійний. Академічний напрямок відкриє можливість навчання в ліцеях за вибраним профілем, таким як STEM або гуманітарні науки. Школярі зможуть самі вибирати предмети для поглибленого вивчення та дисципліни, не пов'язані з основним профілем. Наприклад, учень біохімічного спрямування зможе вибрати курси з літератури, мистецтва або іноземних мов.
Академічні ліцеї стануть великими навчальними закладами, що дозволить формувати декілька навчальних груп. Це створить можливість запропонувати учням різноманітні профілі та предмети для вибору. Професійна траєкторія включає вступ до коледжу або закладу вищої професійної освіти, де студенти зможуть освоїти професію та обрати пов'язані з нею дисципліни. Після закінчення навчання випускники зможуть або вийти на ринок праці, або продовжити освіту у виші.
Більше про реформу читайте за посиланням.
Як сприймають реформу учні та батьки?
Для з'ясування ставлення до реформи старшої школи в Україні було проведено соціологічне дослідження, в якому брали участь понад 80 тисяч респондентів, включаючи учнів, батьків, освітян та представників місцевої влади з усіх регіонів країни.
- 91% старшокласників і 83% студентів закладів професійної (професійно-технічної) і фахової передвищої освіти хотіли б обирати частину предметів для вивчення.
- 85% старшокласників підтримують реформу.
- Серед батьків учнів 10–11 класів реформу підтримують 85%, серед батьків учнів 5–6 класів — 78%.
У ході заходу «Профільна: якою буде реформа старшої школи» та презентації всеукраїнського соціологічного дослідження відбулася відкрита дискусія за участю міністра освіти та науки України Оксена Лісового та старшокласників. Підлітки висловили думку, що їм не вистачає свободи вибору предметів, які б краще відповідали їхнім інтересам.
Учень дев'ятого класу Андрій поділився своєю думкою: «Я навчаюсь у класі з поглибленим вивченням математики. Мені подобається спілкуватися з друзями та отримувати нові знання. Однак я вважаю, що багато навчальних програм не знадобляться в житті. Ідея вибору предметів — відмінна, оскільки старшокласники зможуть зосередитися на тому, що їм цікаво і що буде потрібно у майбутньому. Було б чудово, якби у школі працював фахівець, який міг би допомогти з вибором професії, а також більше практики на уроках, наприклад, експерименти з хімії чи робота з фізичними приладами».
Реформа старшої школи посилить індивідуальний підхід до бажань дитини у виборі її освітньої траєкторії. Учень буде обирати ті предмети, які йому будуть потрібні та якими він цікавиться.
«Реформа старшої школи змінює ціннісний підхід до освіти. Учні дев'ятого класу матимуть можливість самостійно обирати, яким чином вони хочуть продовжувати навчання у старшій школі. Це відповідає філософії всієї реформи та відображає бажання самих дітей. Ми надаємо їм свободу вибору, що є однією з ключових цінностей людини», — наголосив міністр освіти та науки України Оксен Лісний.