З 5 до 28 квітня за новим законом № 2142 про пільгове розмитнення в Україну завезли 29 195 автомобілів. Понад половину з них (16 793 шт.) вартістю до 100 тис. грн, тобто до $3 тис.
5 квітня набув чинності закон, який обнулив усі мита, податки та акцизи на автомобілі, що ввозяться з-за кордону, який дуже швидко обріс публікаціями в пресі про автовози з «елітними іномарками» на кшталт Maybach і великою кількістю преміумних кросоверів. Мовляв, прикриваючись законом, нечисті на руку ділки сірого ринку поспішають заробити на горі. Звідси й вимоги скасувати розмитнення.
Комітет ВР із питань фінансів, податкової та митної політики під головуванням Данила Гетманцева оперативно розробив законопроєкт 7311, який скасовує пільгове розмитнення. «Кому війна, а кому нова схема збагачення», – резюмувала Федерація автопрому України. На її думку, усі ці BMW X5 і Cadillac Escalade забили прикордонні переходи, що заважає постачанню гуманітарної допомоги. Згодом сюди додали проблеми з доправленням пального й навіть зброї. Чи насправді все так однозначно?
«Станом на сьогодні завезли 29 195 машин. З них понад половина (16 793) це машини вартістю ДО 100 тис. грн, – ділиться статистикою Олена Шкрум із комітету митної політики. – Тобто машини за $1,5 — 3 тис.: недорогі, старі, що йдуть у великій кількості на потреби армії, тероборони або замість втраченої машини на сім'ю».
У Європі за середні $2 — 3 тис. можна купити 20-річний сімейний хетчбек Opel Astra. Але не BMW X5, яким би втомленим він не був.
«Далі – 11 406 машин вартістю від 100 до 500 тис. грн. Частина – точно на армію. $5 тис. = нормальний пікап. Частина – для себе. Більшість скромні вживані машини, частина — ні».
У діапазон від 500 тис. до 1 млн грн ($17 — 34 тис.) потрапили 760 легковиків із 29 195 завезених. Ще 196 автомобілів – вартістю від 1 до 2 млн грн ($34 — 68 тис.).
І, нарешті, вищий ціновий діапазон — ті самі X5 і Escalade, про які трублять зрадофіли. Автомобілів вартістю понад 2 млн грн завезено рівно 40. Але знову ж таки це ніякий не luxury-сегмент, а ті самі Audi, BMW, Cadillac, Lexus і Mercedes-Benz, яких і раніше було повно на наших дорогах.
«О'кей, тут пряме заощадження – завезти дорогу машину без сплати податків. Жодного стосунку до війни. Але – дозволено законом. І це лише 40 кейсів у країну. Отже, друзі, висновки: міф про масове ввезення елітних іномарок під 0 розмитнення – це повний фейк. Це те, чим нас із вами намагаються пересварити. Не ведіться на нього. Табличка вам у поміч».
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Фотогалерея
Читайте також