Facebook Pixel

30-річчя Opel Astra: як збирали в Україні, і як Toyota видавала їх за Lexus

30-річчя Opel Astra: чим прославився легендарний автомобіль. Фото: Opel

30-річчя Opel Astra: чим прославився легендарний автомобіль. Фото: Opel

Рівно 30 років тому, в серпні 1991-го, на автомобільному небокраї засяяла наднова зірка: світу явилася Astra (з лат. «зірка»). Тому можна сказати, що зіркою вона стала від самого народження. Модель прийшла на зміну родині Kadett, що випускалася ще з довоєнних часів, але успадкувала всі цінності бренду, головною з яких стала традиція привнесення ноу-хау в клас компактних автомобілів. Тобто останні пів століття завдяки послам змін Kadett і Astra в масмаркет регулярно потрапляли високі технології, раніше доступні тільки спорткарам або седанам більш високих класів.

Opel Astra з першого ж року випуску стала феноменально популярною. Фото: Opel

Opel Astra з першого ж року випуску стала феноменально популярною. Фото: Opel

Покоління F, 1991 — 1997 рр.

У рік прем'єри першої генерації світ перебував у стані глобальних змін. І Astra цілком втілила в собі цей дух змін. Компакт був прямим спадкоємцем моделі Kadett, але через загальнокорпоративні стандарти General Motors, введені в 1989 році, отримав нове ім'я. Стандартизація модельної номенклатури потребувала, щоб відтепер імена всіх опелів закінчувалися на «а», чому німці, звичайно, не зраділи. Адже кадетський родовід тягнувся з 1937 року, чим не міг похвалитися жоден Escort, Golf або Corolla.

Ще однією перевагою Opel Astra була неймовірна кузовна гама: в першій генерації були 3- та 5-дверні хетчбеки й універсали, 4-дверний седан, 3-дверні фургон і кабріолет, не кажучи вже про пришпорені модифікації GT і GSI.

Telegram Logo

І бюргери, задля порядку побурчавши з приводу спущеного зверху неймінгу, кинулися до опелівських шоурумів. У період з 1991 до 1997 рр. було продано близько 4,1 мільйона «Айстр». Тобто, тільки-но з'явившись, новинка відразу стала головним бестселером бренду зокрема та Європи взагалі.

Opel Astra другої генерації випускалися в Україні з січня 2004 р. по жовтень 2008 р. Фото: Opel

Opel Astra другої генерації випускалися в Україні з січня 2004 р. по жовтень 2008 р. Фото: Opel

Наприкінці 90-х Opel спільно з Mercedes відродили найпрестижніший і технологічний кільцевий чемпіонат Європи — DTM. Toyota так і не зважилася на експансію в головне місце розборок німецьких концернів, викупила старі «Айстри» і, переробивши їх у Lexus IF, виставила на головному японському чемпіонаті Super GT.

Після того, як Opel пішов із серії DTM, «айстри» для перегонів придбала Toyota і переробила на Lexus IF. Фото: Opel

Після того, як Opel пішов із серії DTM, «айстри» для перегонів придбала Toyota і переробила на Lexus IF. Фото: Opel

Покоління G, 1997 — 2003 рр.

Успіх першої генерації задав новий рівень і поставив нові виклики творцям наступного покоління. І коли прийшов час творити, вони вирішили діяти максимально нестандартно та зробити все заново. У пошуках нових джерел натхнення і технологій вони вирушили до Голлівуду.

Команда стилістів створювала Astra G за допомогою «Парку Юрського періоду» — науково-фантастичного фільму 1993 року. Зрозуміло, про клонування малолітражки з ДНК динозаврів не йшлося. Але дизайнери активно використовували програму автоматизованого проєктування під назвою ALIAS, спочатку розроблену для комп'ютерних анімаційних фільмів, за допомогою якої Стівен Спілберг створив вищезгаданий блокбастер. Надсучасне голлівудське програмне забезпечення дало змогу команді працювати над новою моделлю у віртуальному тривимірному середовищі, що благотворно позначилося на ретельності проєктування.

Саме з Astra G в Україні почалося повноцінне освоєння виробництва іномарок, а не SKD-складання за допомогою викрутки з привізної комплектівки. Німецькі малолітражки випускалися на потужностях АвтоЗАЗ із січня 2004 року до жовтня 2008 року.

У третій генерації у Opel Astra з'явився навіть кабріолет зі складним жорстким дахом. Фото: Opel

У третій генерації у Opel Astra з'явився навіть кабріолет зі складним жорстким дахом. Фото: Opel

Покоління H, 2003 — 2009 рр.

У підсумку «блокбастером» автомобільного ринку стало також і наступне покоління моделі. Третя Astra в стайлінгу вийшла найбільш радикальною: поруч з її сміливим, інноваційним дизайном конкуренти виглядали бабусями з черги до соцзабезу.

Пам'ятається, під час прем'єрного показу Astra H на Франкфуртському моторшоу авторитетний німецький журнал Auto motor und sport проводив опитування читачів на тему найбільш незабутнього, цікавого компакта на IAA-2003. І трійка перемогла з разючою перевагою: більше половини всіх, хто проголосував, віддали перемогу саме їй.

Astra випускалася під маркою Vauxhall для Великої Британії, як Buick для Китаю, як Holden для Австралії, як Saturn для США і як Chevrolet для ринків Африки та Латинської Америки.

У 2010 році Opel Astra отримала головну дизайнерську премію — Red dot. Фото: Opel

У 2010 році Opel Astra отримала головну дизайнерську премію — Red dot. Фото: Opel

Покоління J, 2009 — 2015 рр.

Здивувалися індексації? Знайомі з латинським алфавітом напевно напружилися, адже педантичні німці пропустили букву «I». Але жодних помилок і конспірологічних викладок — у Рюссельсхаймі пішли на це свідомо, адже цю букву легко сплутати з цифрою «1». Зате в маркетологів з'явився привід говорити відразу про подвійний цикл поновлення «Айстри», що знайшло своє відображення і в дизайні, і в переліку використаних інновацій.

У 2010 році Astra J здобула головну дизайнерську премію — Red dot. Журі міжнародного конкурсу вразив еволюційний стиль розвитку екстер'єру та інтер'єру, «який об'єднав художній артистизм із німецькою точністю».

Безліч передових технологій було запозичено в моделі середнього класу Opel Insignia та вперше перенесено в сегмент компактних автомобілів С-класу. Наприклад, фронтальна камера розпізнавала дорожні знаки та попереджала водіїв про ненавмисний виїзд зі своєї смуги руху. А завдяки фарам AFL+ новинка могла підсвічувати повороти в темний час доби.

Opel Astra актуальної генерації стала переможницею титулу «Автомобіль року». Фото: Opel

Opel Astra актуальної генерації стала переможницею титулу «Автомобіль року». Фото: Opel

Покоління K, 2015 — 2021 рр.

П'ята генерація взагалі стала законодавцем мод із погляду світлотехніки. І буквально освітила шлях до свого успіху, взявши головну автомобільну премію — титул «Автомобіль року». Зрозуміло, настільки висока нагорода дається за сукупність якостей, і Astra K отримала її за прецизійне настроювання шасі, енергоефективні мотори та вивірену ерогономіку, але й ноу-хау зробили свою справу. Тим паче що крім передових як для С-класу адаптивних LED-фар вона оснащувалася особливими сидіннями із сертифікацією AGR (Aktion Gesunder Rücken, «Кампанія за здорову спину»). До того ж їх можна було додатково поліпшити за допомогою функцій вентиляції або масажу.

Покоління L, 2021 — 2027 рр.

Шосте покоління йде по слідах кращих із кращих і відкриває нову главу у своїй історії. Уперше Astra буде доступна в електрифікованому варіанті: крім бензинових і дизельних двигунів внутрішнього згоряння в новинці передбачені відразу дві версії (180 або 225 к. с.) підзаряджуваної гібридної системи. До того ж у ній буде цілком оновлена дизайнерська парадигма, зокрема з'явиться нове фірмове обличчя Opel Vizor, і повна цифровізація салону Opel Pure Panel. Але це вже інша — новітня — історія.


«Шоста» генерація Opel Astra побудована на тій же платформі, що Peugeot 308. Фото: Opel

«Шоста» генерація Opel Astra побудована на тій же платформі, що Peugeot 308. Фото: Opel


Opel Astra другої генерації випускалися в Україні з січня 2004 р. по жовтень 2008 р. Фото: Opel

Opel Astra другої генерації випускалися в Україні з січня 2004 р. по жовтень 2008 р. Фото: Opel


Коментарі

Всі новини