Великий і малий бізнес за час карантину зазнав суттєвих втрат і оцінює можливе зменшення доходів протягом 2020 року в середньому у розмірі 50% доходу. Водночас 28% опитаних підприємств очікують зменшення доходів більш ніж на 60% протягом року.

Згідно з дослідженням Advanter Group спільно з «Українським інститутом майбутнього» щодо стану та перспектив бізнесу у зв’язку з карантинними заходами та кризовими явищами в економіці, 38% підприємств не мають можливості протриматися більш ніж 2 місяці в умовах карантину.
Водночас понад 50% підприємств роздрібної торгівлі, готельно-туристичного сектору, галузі освіти, а також ресторани мають «запас міцності» до 2 місяців.


Більшість підприємств (69%) оцінюють свої втрати протягом 2020 року, порівнюючи з 2019 роком, у понад 20%, якщо карантинні заходи залишаться без змін.
Крім того, 84% підприємств зазнають втрат у розмірі понад 20%, а 44% — понад 60% або розглядають можливість закриття, якщо карантин буде продовжено до кінця травня.

На думку більшості підприємств, оптимальним з точки зору відновлення ділової активності та збереження економіки є таргетування карантину на групи ризику та територіальний підхід до обмежень.

Адаптувалися до карантину змогли 16% підприємств, 23% тільки в процесі адаптації. Решта підприємств не бачать можливостей для зміни профілю або потребують додаткових інвестицій.

В опитанні взяли участь 458 підприємств, 4% яких відносяться до великого бізнесу, 21% — до середнього, 75% – до малого та мікробізнесу. З опитаних підприємств у Києві локалізовано – 37%, 63% представляють різні регіони України.

Контекст. За три тижні карантинних заходів, введених через розповсюдження коронавірусу COVID-19, частина бізнесу закрилася або втратила можливість заробітку. Крім того, багатьом підприємствам довелося скоротити кількість співробітників.
Згідно з дослідженням Спілки українських підприємців (СУП) та Ukrainian Marketing Group, 29% українських компаній тимчасово зупинили діяльність на час карантину, а 6% взагалі закрили свій бізнес.