Росіянам доводиться використовувати частину своїх суден як донорів запчастин для підтримання діяльності інших кораблів флоту. Про це повідомляє «УП» із посиланням на російський «РБК».
Зокрема, російська державна компанія «Роскомпорт», в управлінні якої перебувають майже 300 суден, повідомила, що розбере свій криголам «Єрмак», щоб відремонтувати інший – «Красін».
«Обидва криголами побудовано на фінській корабельні на замовлення «Судоімпорту», тепер один із них стане донором для іншого. Розбиранням судна займатимуться дві компанії з Петербурга. Вони знімуть з «Єрмака» понад 700 одиниць обладнання», — розповів гендиректор «Роскомпорту» Василь Стругов.
Загалом із 300 суден «Роскомпорт» використовує 268, решта кораблів пішли на деталі.
«На короткостроковий період ці судна, які не є в експлуатації (22 судна), допомогли нам не переривати діяльність. Що тут приховувати, вони стали суднами-донорами», — визнав Стругов.
Хоча й запевнив, що компанія однаково збиралася їх списувати. Стругов поскаржився, що із часом донори закінчаться, тому з огляду на те, що з ринку пішли виробники, на росії спостерігатиметься дефіцит необхідних для кораблів запчастин.
Контекст. Нагадаємо: на початку серпня Reuters повідомило, що авіакомпанії на росії почали розбирати літаки на запчастини, щоб забезпечити необхідними деталями інші авіасудна. Після повномасштабного російського вторгнення в Україну ЄС увів санкції, які зачепили й авіаційну галузь країни. Крім розірвання та неможливості укладання договорів лізингу літаків, також було заборонено продавати запчастини російським авіаперевізникам, проводити ремонт і надавати страхові послуги.
Напередодні стало відомо, що турецький навчальний центр Turkish Airlines відмовився навчати російських пілотів на тренажерах імітації польоту. Без тренувань російські пілоти стануть профнепридатними.