Facebook Pixel

«Втомлені мости Києва»: коли востаннє проводився ремонт

У Києві після обвалення частини Шулявського шляхопроводу завдяки гострому слову Віталія Кличка з'явився жарт про мости, які «втомилися від часу». За минулі роки кияни неодноразово ставали свідками того, як від різних мостів відвалюються шматки – нещодавно обрушилася пішохідна частина Повітрофлотського шляхопроводу.

Поки що вдалося уникнути серйозних інцидентів із людськими жертвами, а також аварій на основних транспортних артеріях. Однак ключові мости, які є критично важливими для функціонування столиці, або взагалі не піддавалися капітальному ремонту, або останній ремонт проводився багато десятиліть тому. Про це пише видання «Слово і діло».


Рибальський залізничний міст

Рибальський залізничний міст, раніше відомий як Петровський, є найстарішим мостом у Києві. Він був відкритий у 1945 році, і на сьогоднішній день йому вже 79 років. Цей міст перетинає річки Дніпро та Десенка, з'єднуючи Рибальський острів із районами Воскресенка та Русанівські сади. Щодня ним курсує міська електричка.

За час експлуатації мосту його руслові та заплавні прольоти змінювалися тричі, востаннє 2005 року, тобто 19 років тому.

Дарницький залізничний міст

Дарницький залізничний міст, що перетинає Дніпро та сполучає Придніпровське шосе на правому березі з Дніпровською набережною на лівому, було введено в експлуатацію у 1949 році, тобто 75 років тому.

Відтоді він жодного разу не піддавався реконструкції.

Міст Патона

Міст імені Патона, який став першим у світі цільнозварним мостом завдовжки 1543 метри, було відкрито 1953 року, що було 71 рік тому.

Після останньої реконструкції мосту минуло вже 20 років: у 2004 році було видалено трамвайні рейки, що призвело до поділу трамвайної лінії на правобережну та лівобережну, а також проведено ремонт покриття.

Досить давно міст перебуває в аварійному стані, що було підтверджено мером Києва Віталієм Кличком. У липні 2023 року спеціальна комісія провела огляд: фахівці виявили повну корозію балок та основних елементів прогонів, поздовжні тріщини на поверхнях опор із утворенням сталактитів усередині, руйнування бетону, а також корозію балок на місцях їхнього з'єднання з поперечними елементами.

Цього року планувалося розпочати ремонт мосту Патона, проте деталі проєкту залишаються невідомими. Передбачалося, що в рамках реконструкції буде проведено відновлення покриття, встановлення огорож, ремонт конструкцій та прогонових будов, а також відновлення опор, сходів та колон з можливим розширенням мосту.

Парковий міст

Парковий міст є єдиним пішохідним мостом у столиці, що перетинає річку Дніпро. Він був відкритий у 1957 році та з'єднує Набережно-Хрещатицьку вулицю з Трухановим островом.

У 2015 році на мосту було відкрито велосипедну доріжку, а в 2017 році провели реконструкцію, що включає відновлення покриття, встановлення нових поручнів, стовпів освітлення та ланцюгів.

Міст Метро

Ще одним аварійним мостом у столиці є споруда, яка відкрита у 1965 році і не реконструювалась з того часу. Цей міст має ключове значення для забезпечення зв'язку між лівим та правим берегами, оскільки через нього проходять чотири смуги автодороги та червона лінія метро.

Минулого року на мосту також проводився огляд комісією, яка виявила ті ж проблеми, що й на мосту Патона – корозію, тріщини та руйнування бетону.

Цього року належить прийняти цей виклик: на 2024 рік заплановано посилення опор мосту. Планується виконати роботи без повного перекриття руху через нього чи закриття метро.

Русанівський метроміст

У 1965 році було відкрито міст, який став продовженням мосту Метро і пролягає через Русанівську протоку.

У 2019 році міст уперше за час експлуатації було відремонтовано. Були проведені роботи з відновлення несучих конструкцій, заміни внутрішніх металевих елементів, а також ремонту тротуарів та освітлення.

Північний міст

1976 року було відкрито Північний міст, відомий до 2018 року як Московський. Він пролягає через річку Дніпро та з'єднує житлові райони Райдужний, Троєщина та Воскресенка з правим берегом міста.

До 2005 року на мосту було по три смуги у кожному напрямку. У 2005 році було додано реверсивну смугу, напрямок руху на якій змінювався залежно від трафіка. Однак через збільшення кількості ДТП до кінця 2007 року реверсивну смугу прибрали, і кількість смуг було збільшено до чотирьох у кожному напрямку.

З моменту введення в експлуатацію міст не проходив капітального ремонту. Ремонт розпочався 21 червня і триватиме до 21 серпня. У зв'язку з цим рух на мосту буде обмежений лише першою та частково другою смугами у напрямку з лівого на правий берег Дніпра.

Південний міст

Південний міст, що з'єднує райони Дарницький та Голосіївський у столиці, було відкрито 1990 року. Мостом проходить зелена лінія метро. Міст не пройшов капітального ремонту, проте там регулярно проводять поточні роботи.

Після початку повномасштабної війни рух мостом обмежений: може проїжджати лише військовий транспорт, транспорт екстрених та аварійних служб, громадський транспорт, транзитні вантажівки, а також водії, які мають спеціальні перепустки.

В 2024 році на мосту заплановано черговий ремонт.

Гаванський міст

Гаванський міст було відкрито поетапно: перша черга 2007 року, друга — 2010 року. Цей міст сполучає Набережно-Рибальську дорогу з Подолом.

Міст ніколи раніше не піддавався реконструкції. У травні 2023 року довелося провести ремонт після падіння уламків збитих російських ракет.

Дарницький залізнично-автомобільний міст

Частину Дарницького мосту було відкрито для експлуатації у 2010 році. Минулого року було відкрито всі заїзди та з'їзди з мосту на лівобережну частину та Дніпровську набережну.

За час існування міст ще не реконструювали.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉